InfoNu.nl > Financieel > Verzekering > Goedkoop verzekeren: top 5 afgesloten verzekeringen 2019

Goedkoop verzekeren: top 5 afgesloten verzekeringen 2019

Goedkoop verzekeren: top 5 afgesloten verzekeringen 2019 U wilt u goedkoop kunnen verzekeren. Binnen de top 5 van verzekeringen vindt u in 2019 vast vooral de verplichte verzekeringen. Verzeker niet meer dan nodig is, niet alles is verplicht. Er zijn vele soorten verzekeringen waaruit u kunt kiezen. Ook in 2019 is het onnodig om voor alles een nieuwe verzekering af te sluiten. Onbetaalbaar en onnodig. Wel is het verstandig om weer eens te bekijken waarvoor u allemaal verzekerd bent en hoeveel dat kost. Met het internet hoeft dat helemaal geen probleem meer te zijn. Online kunt u eenvoudig een goedkope verzekering afsluiten.

Inhoud

Goedkoop verzekeren van persoonlijke spullen, kies voor een update

Update uw verzekeringen en check of ze nog nodig zijn. Iedereen zou eens moeten nagaan of hij nog wel goed verzekerd is. Bekijk of u onderverzekerd bent, omdat indexatie achterwege is gebleven. Bekijk of het verzekeringspakket nog bij u past, het risicoprofiel van mensen verandert en daarmee de wijze waarop regen risico’s wordt aangekeken. De ene persoon zal onder dezelfde omstandigheden het niet verzekerd zijn voor een bepaald goed als beklemmend ervaren, de ander niet. Sommigen mijden elk risico en zouden het liefst alles verzekerd willen zien, anderen vinden elke euro die naar een verzekering gaat eigenlijk een euro te veel. Maar het kan ook zijn dat u misschien een bepaalde verzekering niet meer nodig hebt of dat er sprake van een onnodige overlap van verzekeringen. Overweeg een woonverzekering in plaats van een lappendeken van individuele verzekeringen. Vaak krijgt u hierbij een korting aangeboden. Goed verzekeren is een kunst, omdat het ook in belangrijke mate persoonsgebonden is.

Geld besparen op de verzekering in 2019 door goed te vergelijken

Niet alle verzekeringen zijn per se nodig. U kunt vrij eenvoudig een verzekering schrappen en vervolgens overstappen naar een andere verzekeraar. Schrappen in combinatie met overstappen betekent dat u geld kunt besparen. Veel mensen betalen te veel voor hun verzekeringen, elders kan het goedkoper zijn. Sommigen vinden de tussenpersoon te aardig of hebben een hekel aan het zelf goed vergelijken van offertes en blijven daarom vele jaren bij dezelfde verzekeringsmaatschappij. Vergelijk de offertes en aanbiedingen eens en maak een hernieuwde keuze. U moet er dus wel wat voor doen, maar onnodig ergens voor verzekerd zijn is ook zonde van het geld.

Top 5 verzekeringen 2019

In de top 5 van verzekeringen staan vooral de noodzakelijke en de verplichte verzekeringen:
  • Een goede zorgverzekering (ziektekostenverzekering);
  • Een aansprakelijkheidsverzekering particulieren;
  • Een inboedelverzekering, deze is niet verplicht, maar het is wel erg verstandig om die af te sluiten;
  • Een opstalverzekering, wanneer u eigenaar van een woning bent;
  • Een motorrijtuigenverzekering. Als u een auto, motor, brom- en snorfiets bezit, bent u ook verplicht om minimaal een WA-verzekering voor uw motorvoertuig te nemen.

Maar er zijn ook vele verzekeringen die niet verplicht of noodzakelijk zijn. Die verzekeringen kunt u overwegen respectievelijk meteen schrappen:

Te overwegen verzekeringen die niet verplicht zijn:

  • Een arbeidsongeschiktheidsverzekering voor de zelfstandige;
  • Uitgebreidere versies van bovenstaande noodzakelijke verzekeringen, zoals een aanvullende zorgverzekering;
  • Een kostbaarhedenverzekering;
  • Bij vakanties en reizen een al of niet doorlopende reisverzekering afsluiten en een annuleringsverzekering;
  • Lijfrentepolissen of vormen van bank sparen ter voorkoming van een pensioengat;
  • Verzekering voor boot of caravan;
  • Een rechtsbijstandsverzekering;
  • Ziektekosten voor het huisdier;
  • Een uitvaartverzekering;
  • Verzekering ter bescherming van bijzondere verzamelingen of kunst;
  • Een glasverzekering, wanneer uw huis bijvoorbeeld veel glas heeft en tevens een riskante ligging naast een school of golfclub.

Meest afgesloten en populaire verzekeringen

Naast de basisverzekering voor de zorg wordt het vaakst een WA-verzekering afgesloten, gevolgd door een aanvullende zorgverzekering. Populair zijn ook de reisverzekering (eenmalig of doorlopend), de autoverzekering en de inboedelverzekering (brandverzekering). Hoe populairder een verzekering is, hoe meer concurrentie er in de markt is en hoe meer voordeel u kunt behalen door af en toe uw verzekeringspakket op te schudden om te kijken of het elders nog goedkoper kan.

Hoeveel kost verzekeren in 2019?

Om te weten welke verzekering u het beste kunt nemen om goedkoper uit te zijn in 2019, kunt u het beste de aanbiedingen van verzekeraars vergelijken. Bij de verplichte verzekeringen is de concurrentie groot, omdat de vraag naar deze verzekeringen groot is. Het voordeel van een overstap naar een andere verzekeraar is vaak dat u een veel goedkopere verzekering aangeboden kunt krijgen. Voor alle verzekeringen, verplicht en niet verplicht, geldt dat goed vergelijken geld kan opleveren. Bij de verzekeringen voor het huis is een woonpakket vaak goedkoper dan de individuele verzekeringen. Goedkoop verzekeren is niets anders dan goed vergelijken, overstappen, gebruik maken van de aanbiedingen en zorgen dat u een verzekeringspakket samenstelt dat bij u past. Overstappen en goed vergelijken levert meer dan ooit geld op. Doen dus.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Verzekering: welke dekking tegen schade?Verzekering: welke dekking tegen schade?Wat is de dekking tegen schade die uw verzekering in 2019 geeft, is er een eigen risico of wordt alles bij schade uitbet…
Goedkoop verzekeren: tips om te besparen op de verzekeringGoedkoop verzekeren: tips om te besparen op de verzekeringGoedkoop verzekeren in 2019, kan dat ook en hoe dan? Alles verzekeren is niet nodig, wees selectief. Enkele tips om te b…
Wat kost een verzekering?Wat kost een verzekering?De premieverschillen tussen de verschillende verzekeraars is groot. Het loont de moeite om verzekeringen te vergelijken…
Verzekering afsluiten: afsluiten van een online verzekeringVerzekering afsluiten: afsluiten van een online verzekeringJezelf direct verzekeren door een online verzekering af te sluiten via Internet staat op de tweede plaats - na reizen -…

Reageer op het artikel "Goedkoop verzekeren: top 5 afgesloten verzekeringen 2019"

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 06-01-2019
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Verzekering
Special: Verzekeringen
Schrijf mee!