InfoNu.nl > Financieel > Verzekering > Goedkope autoverzekering 2012

Goedkope autoverzekering 2012

Goedkope autoverzekering 2012 Welke autoverzekering kunt u het beste afsluiten? Het aanbod van verzekeringsmaatschappijen is groot. Wat zijn de laagste maandpremies in 2012?

Welke autoverzekering?

Autoverzekeringen zijn er in alle soorten en maten, met verschillende dekkingen. Welke moet je nu kiezen uit het enorme aanbod? Voor meer informatie en advies: Welke autoverzekering kiezen?

WA-verzekering

WA staat voor “Wettelijke Aansprakelijkheid”. Deze verzekering is wettelijk verplicht in Nederland en dekt de schade die u aan een ander voertuig aanbrengt. De schade aan uw eigen voertuig wordt echter niet vergoed.

WA+ beperkt casco

Naast de WA-dekking bent u verzekerd tegen schade door diefstal, brand, ruitbreuk en storm – of hagelschade.

WA+ Casco/ All risk verzekering

Ook de schade aan het eigen voertuig is verzekerd.

Autoverzekering leaseauto

Als u een leaseauto in gebruik hebt, is het aan te raden om een all risk verzekering af te sluiten. Als u een leaseauto van 18.000 euro hebt en u zelf schade veroorzaakt, komt de schade geheel voor eigen rekening.

Goedkope autoverzekering 2012

Welke verzekeringsmaatschappijen bieden autoverzekeringen tegen de scherpste premies? Hier is geen eenduidig antwoord op te geven. De hoogte van de premie is namelijk van veel factoren afhankelijk, zoals het bouwjaar van de auto, het aantal schadevrije jaren en het merk auto.Goedkope autoverzekeringen zijn meestal niet weggelegd voor jongeren. Voor hen worden duurdere premies in rekening gebracht, omdat zij relatief veel schade veroorzaken.

Autoverzekering vergelijken

Natuurlijk wil je voor je auto een autoverzekering afsluiten met een lage premie en voldoende dekking. Er zijn verschillende websites waar je kunt vergelijken welke autoverzekering het beste aansluit bij jouw voertuig en wensen. Na het invoeren van verschillende gegevens wordt een overzicht getoond van verzekeraars en de maandpremie die zij in rekening brengen.
In de onderstaande tabel volgt een overzicht van sites waar je een vergelijking kunt maken van autoverzekeringen.

Website
www.verzekervoordelig.nl
www.verzekeringssite.nl
www.independer.nl/autoverzekeringen
www.premie.nl/autoverzekering
www.vergelijk.nl/autoverzekering

Autoverzekeringen vergelijken

Je hebt een aantal gegevens nodig om de autoverzekeringen met elkaar te vergelijken, namelijk:
  • Kenteken
  • Gewenste dekking
  • Maximum aantal km per jaar
  • Aantal schadevrije jaren
  • Geboortedatum
  • Postcode
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • ANWB

Reageer op het artikel "Goedkope autoverzekering 2012"

Infoteur: Rebeccahoogers
Laatste update: 08-01-2012
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Verzekering
Schrijf mee!