InfoNu.nl > Financieel > Verzekering > Unigarant Verzekeringen: auto- en oldtimer autoverzekering

Unigarant Verzekeringen: auto- en oldtimer autoverzekering

Unigarant Verzekeringen: auto- en oldtimer autoverzekering Unigarant Verzekeringen heeft als doelgroep de particulieren met schadeverzekeringen en richten zich met name op het gebied van mobiliteit, recreatie, vrije tijd en wonen.

Iets over Unigarant

Unigarant, een volledige dochter van de ANWB, heeft schadeverzekeringen op het gebied van mobiliteit, recreatie, vrije tijd en wonen. (marktleiders in bromfietsverzekeringen en kortlopende reisverzekeringen). Verder nemen ze belangrijke posities in in markten voor fiets-, auto-, motor-, boot-, caravan- en recreatieverzekeringen en doen zaken met assurantietussenpersonen, de rijwielvakhandel, touroperators, reisbureaus en diverse inkoopcombinaties.

Unigarant NV heeft als financieel dienstverlener een vergunning van toezichthouder Autoriteit Financiële Markten (verg.nr. 12011826.) en is aangesloten bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (nr. 300.007954)

De autoverzekering

Uiteraard kunt u een keuze maken hoe u verzekerd wilt zijn en u heeft daarbij de keuze uit drie mogelijkheden:

WA (wettelijke aansprakelijkheid)

Deze dekking is wettelijk verplicht. Onder deze dekking valt alleen schade die u met uw auto aan anderen toebrengt. Schade is bij Unigarant verzekerd tot een bedrag per gebeurtenis van 2.500.000 voor materiële schade en 5.000.000 voor schade aan personen (letselschade).

WA + beperkt casco

Met deze dekking bent u ook verzekerd tegen een aantal schades aan uw eigen auto, zoals bijvoorbeeld brand, storm, diefstal en ruitbreuk.

WA + volledig casco

Bij deze dekking is niet alleen schade zoals brand of storm aan uw eigen auto gedekt, maar ook schade aan uw auto, die u zelf veroorzaakt.

Verder kunt u nog een keuze maken uit een aantal aanvullende verzekeringen:

  • Ongevallenverzekering voor inzittenden: deze verzekering voorziet in een uitkering bij overlijden of blijvende invaliditeit van inzittenden als gevolg van een ongeval.
  • Schadeverzekering voor inzittenden: deze verzekering voorziet in het vergoeden van de werkelijk geleden schade bij blijvende invaliditeit. Vergoed worden onder andere speciale aanpassingen, medische behandelingen en inkomstenderving.
  • Rechtsbijstandverzekering: met de rechtsbijstandverzekering bent u verzekerd van juridische bijstand bij het verhalen van schade aan of met uw auto op derden, bij letselschade, kleding- en bagageschade, maar ook bij verlies van uw inkomen.
  • Vervangend vervoer: met deze aanvullende Unigarant verzekering heeft u na een ongeval met, of diefstal van uw auto de garantie tot 30 dagen vervangend vervoer. U kunt kiezen uit een dekking voor alleen Nederland of binnen heel Europa.
  • Aanvullende accessoiredekking: wilt u alle niet af-fabriek ingebouwde accessoires verzekeren, dan is dat mogelijk voor een bedrag van 2000 (max. 1.000 voor audio-/navigatie-/telecommunicatieapparatuur) of 5.000 (max. 2.000 voor audio-/navigatie-/telecommunicatieapparatuur).

De oldtimer of klassieker autoverzekering

Met de Unigarant Oldtimerverzekering kunt u uw oldtimer voordelig verzekeren. De Oldtimerverzekering kan worden afgesloten voor auto's die 20 jaar of ouder zijn en u dient er niet meer dan 7500 km. per jaar mee te rijden. Deze verzekering kunt u alleen afsluiten als de oldtimer niet uw dagelijkse voertuig is. Voor het dagelijks vervoer dient u dus een andere (niet klassieker) verzekerd te hebben bij Unigarant.

Er is een keuze uit 2 verzekeringsvormen:

WA (wettelijke aansprakelijkheid)

Dit is de Wettelijke verplichte Aansprakelijkheidsverzekering(WA). Dit betekent dat u gedekt bent voor schade die uw auto aan een ander toebrengt, per gebeurtenis tot een bedrag van 2.500.000 voor materiële schade en tot 5.000.000 voor schade aan personen. Let op: u bent niet gedekt voor de schade aan uw eigen voertuig bij een ongeval waarbij u de veroorzaker bent of bij schade door een onheil zonder tegenpartij (bijvoorbeeld storm).

WA + volledig casco

Deze verzekering dekt naast WA ook schade aan uw eigen voertuig als gevolg van brand, diefstal, storm, natuurrampen en aantoonbare botsingen met dieren. Als extra wordt ook bij schade aan uw eigen voertuig door aanrijding (zelfs als u de veroorzaker bent) of vandalisme de cascowaarde vergoed en heeft u recht op vervangend vervoer. Let op: de uitkering bij schade of total loss bedraagt maximaal de getaxeerde waarde. Zijn voor herstel van de schade onderdelen of materialen niet op tijd leverbaar, dan wordt ten hoogste de normale reparatieprijs vergoed. Zijn voor herstel van de schade onderdelen of materialen niet meer in de handel verkrijgbaar, dan wordt de laatst bekende aankoopprijs vergoed.

Verhaalsrechtsbijstand motorvoertuigen
Met de verhaalsrechtsbijstandsverzekering staat u sterker als u schade op een ander wilt verhalen. Unigarant voert gratis onderzoek uit naar de schuldvraag, laat expertise verrichten en voert de bijbehorende correspondentie.

Schadeverzekering voor Inzittenden
De schadeverzekering voor inzittenden van Unigarant voorziet in het vergoeden van de werkelijk geleden schade met blijvende invaliditeit. Vergoed worden onder andere de kosten van speciale aanpassingen, medische behandelingen en inkomstenderving.

Conclusie

Voor een goede en betrouwbare verzekering van uw kostbare auto kunt u bij Unigarant prima terecht. Voor een prijsberekening kunt u de site bezoeken of indien u eerst nog wat informatie wilt hebben, kunt u ook nog steeds naar ZLM bellen of e-mailen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Autoverzekering: welke verzekering past het best bij je autoAutoverzekering: welke verzekering past het best bij je autoJe hebt een auto gekocht en bent daarom verplicht om je te verzekeren. Wettelijke aansprakelijkheid is de autoverzekerin…
Wanneer mini casco autoverzekering?Wanneer mini casco autoverzekering?Een mini casco autoverzekering afsluiten in 2019, waarom eigenlijk? Verzeker uw auto goedkoop en vergelijk de premies kr…
Autoverzekering  Schade door steenmarter gedekt?Autoverzekering Schade door steenmarter gedekt?De steenmarter kan een behoorlijke schade aanrichten aan uw auto. Ze worden gelokt door de geur van visolie. Er zijn man…
Bootverzekering afsluitenBootverzekering afsluitenAls u een boot heeft moet u in veel gevallen ook een verzekering afsluiten. Dit hoeft echter niet in alle gevallen. Pas…
Autoverzekering bij ANWBAutoverzekering bij ANWBEen autoverzekering bij de ANWB is een verstandige optie. Bij de ANWB kun je namelijk een goedkope autoverzekering afslu…
Bronnen en referenties
  • Website Unigarant Verzekeringen en Anwb.

Reageer op het artikel "Unigarant Verzekeringen: auto- en oldtimer autoverzekering"

Infoteur: Berrie_van_mier
Laatste update: 27-11-2011
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Verzekering
Schrijf mee!