InfoNu.nl > Financieel > Verzekering > Voordelen VISA creditcard: hoe ben je verzekerd met VISA?

Voordelen VISA creditcard: hoe ben je verzekerd met VISA?

Voordelen VISA creditcard: hoe ben je verzekerd met VISA? Creditcards bieden naast het gemak van overal te kunnen betalen nog meer interessante voordelen. Denk bijvoorbeeld aan de verschillende soorten ongevallenverzekering als je op reis gaat naar het buitenland. De meest gekende creditcard wereldwijd is ongetwijfeld de VISA card. De VISA card biedt hele nuttige verzekeringen aan als je je buitenlandse reis met de creditcard hebt betaald. Een voorbeeld van een VISA card waarbij je op verschillende vlakken verzekerd bent is de "VISA Classic card" uitgegeven door de Belgische bank BNP Paribas Fortis. Wie en wat is er via deze ongevallenverzekering van de "VISA Classic card" verzekerd en tot hoeveel euro ben je verzekerd?

VISA card: voordelen

Visa is wereldwijd één van de meest bekende en meest gebruikte creditcards. Met een VISA creditcard kan je zowat overal betalingen verrichten en geld opnemen. Het voordelige aan het gebruik van een creditcard is dat je op krediet kan betalen en dat het betaalde bedrag pas de volgende maand van je rekening gehaald wordt. Ook bieden sommige banken een gespreide terugbetaling aan van de bedragen die je met de creditcard hebt voldaan. De mogelijkheid hebben om te kopen op krediet zonder dat het vereiste bedrag van de aankoop op je rekening hoeft te staan is een van de belangrijkste voordelen van de VISA card.

Verzekerd met de creditcard van VISA

Maar daarnaast vergeet men wel eens dat creditcards nog een heleboel bijkomende voordelen hebben. Het meest opvallende voordeel is dat je aankopen verzekerd zijn als je deze helemaal met de VISA creditcard hebt gedaan. De voordelen die de VISA card aanbiedt zullen bij de verschillende banken die de creditcard uitgeven grotendeels overeenkomen. Toch kunnen er per bank kleine verschillen zijn. Om uit de doeken te doen welke verzekeringen samengaan met de VISA card nemen we als voorbeeld de VISA Classic card die wordt uitgegeven door BNP Paribas Fortis. BNP Paribas Fortis is de grootste bank van België en de VISA Classic card is haar meest populaire creditcard.

VISA Classic (BNP Paribas Fortis)

De cruciale voorwaarde opdat een verzekering voor de uitgaven van je VISA Classic card geldig zijn, is dat je de volledige reissom met je VISA Classic card van BNP Paribas Fortis hebt voldaan. Voor andere, duurdere VISA kredietkaarten zoals de VISA Gold of de VISA Business Silver zijn ook bijkomende verzekeringen mogelijk zoals bijvoorbeeld een reisongevallenverzekering of een aankoopgarantie in geval van diefstal en accidentele schade van de goederen, maar voor de VISA Classic geldt enkel een ongevallenverzekering voor reizen naar het buitenland. Hierbij geldt de algemene regel dat hoe duurder je creditcard is, hoe hoger je kredietlimiet en hoe uitgebreider de extra voordelen die eraan verbonden zijn, zoals bijvoorbeeld verzekering van aankopen gedaan met de VISA card.

Ongevallenverzekering buitenlandse reizen

Wie is verzekerd?

De ongevallenverzekering voor reizen naar het buitenland geldt voor de persoon die als kaarthouder met de VISA Classic van BNP Paribas Fortis heeft betaald, net als zijn echtgenoot of echtgenote, of ieder persoon die op een met het huwelijk vergelijkbare manier samenwoont met de kaarthouder, en bovendien gedomicilieerd is op hetzelfde adres als de kaarthouder. Aanvullend zijn ook de kinderen tot 25 jaar die ten laste zijn van de kaarthouder gedekt door de ongevallenverzekering, ook als zij afzonderlijk reizen.

Wat wordt verzekerd?

De verzekering door de VISA Classic houdt in dat de kosten gedekt zijn van overlijden of van blijvende invaliditeit, wanneer dit het gevolg is van een ongeval dat gebeurd is op een reis in het buitenland. Voorwaarde is dat de personen die schade hebben geleden gebruikt gemaakt hebben van een openbaarvervoermiddel bij hun verplaatsing.

Tot hoeveel euro ben je verzekerd?

De kosten van overlijden of van blijvende invaliditeit zijn gedekt tot een bedrag van 100.000 euro + 30.000 euro. Hierin zijn inbegrepen de kosten van opsporing, redding van de personen en eventuele repatriëring van het stoffelijk overschot.

Ongevallenverzekering: contact

Als je een ongeval in het buitenland gehad dan komt het er op aan om zoveel mogelijk en zo juist mogelijke informatie te verzamelen. Weet je niet goed waar te beginnen als het aankomt op het correct invullen van papieren en andere formaliteiten dan kan je een servicelijn bellen. Daar zal men je verder helpen om alles in goede banen te leiden zodat je je gemaakte kosten op reis kan recupereren. Als je schade hebt geleden bij een reis naar het buitenland en je hebt je reis met een VISA Classic van de Belgische bank BNP Paribas Fortis betaald, dan kan je voor meer informatie contact opnemen met :
  • M.D.B Reinsurance Brokers
  • TEL: 02/373 39 39
  • MAIL: mdb@mdbre.be

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Visa Creditcard: waar aanvragen?Visa Creditcard: waar aanvragen?De meest gebruikte creditcards ter wereld zijn de Visa creditcards. Visa creditcards zijn te verkrijgen via Internationa…
ICS Cards: overzicht creditcardsInternational Card Services (ICS) geeft binnen Nederland creditcards uit van MasterCard en Visa. Hierbij verzorgt ICS Ca…
ANWB creditcard: aanvragen, rente en voorwaardenANWB biedt leden de mogelijkheid om wereldwijd gebruik te maken van een MasterCard of Visa creditcard. Naast de vele acc…
Prepaid creditcard aanbiedersPrepaid creditcard aanbiedersDe prepaid creditcard wint aan terrein, omdat deze veel gemakkelijker aan te vragen is dan een reguliere creditcard. Bij…
Bronnen en referenties
  • https://www.bnpparibasfortis.be/portal/start.asp, bezocht op 15/12/2015.
  • www.spaargids.be, bezocht op 15/12/2015.
  • https://www.worldcard.nl/creditcards/informatie/voordelen/, bezocht op 15/12/2015.

Reageer op het artikel "Voordelen VISA creditcard: hoe ben je verzekerd met VISA?"

Infoteur: Verdanov
Laatste update: 15-12-2015
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Verzekering
Special: Creditcards
Schrijf mee!