InfoNu.nl > Financieel > Verzekering > Zorgverzekering Hema 2018

Zorgverzekering Hema 2018

Zorgverzekering Hema 2018 Ook de Hema heeft voor 2017 en 2018 een zorgverzekering in de aanbieding. Niet zomaar een basisverzekering, maar een verzekering met een zeer lage zorgpremie, zonder medische selectie en uitgevoerd door Menzis. Wat kost een zorgverzekering bij de Hema? U kunt uw ziektekosten voor 2017 al voor 84 euro bij dit warenhuis verzekeren. De hoogte van de zorgpremie is in 2017 en 2018 ook afhankelijk van uw eigen risico. Goedkoop, maar dan moet u wel een verhoogd eigen risico nemen. Ook een aanvullende zorgverzekering is mogelijk. Dat is nog niet alles: u krijgt een zorgpas die op het hele assortiment van de Hema 10% extra korting geeft. Met de goedkope zorgpremie en klantenkaart doet de Hema duidelijk aan klantenbinding, zonder dat u nadelen ondervindt. Goedkoop dus.

Hema zorgverzekering 2017 of 2018 afsluiten in 2017 is goedkoop

De Hema biedt steeds meer diensten aan en doet dat op een slimme manier door zoveel mogelijk mensen aan te spreken. Het is een warenhuis dat veel verder kijkt dan naar de verkochte goederen in de winkel De Hema probeert steeds meer klanten met allerlei voordelen aan zich te binden. Nu met de zorgverzekering 2015. Sinds eind 2013 kunt u al online bij dit warenhuis een zorgverzekering afsluiten. U kunt kiezen voor alleen de basisverzekering, maar u kunt daarbij ook een aanvullende zorgverzekering afsluiten.

Wat is de zorgpremie voor de basisverzekering bij de Hema in 2017?

De HEMA introduceert bij de basisverzekering de mogelijkheid om uw eigen risico te verhogen. Iedereen heeft in 2017 standaard een eigen risico van 385 euro maar deze kunt u nu verder verhogen tot 885 euro (2017) en dat scheelt aanzienlijk in de premie. Dat de Hema al jaren een goedkope zorgverzekering aanbiedt blijkt wel uit het volgende overzicht:

Zorgverzekering Hema, zorgpremie 2016, basisverzekering bij een verhoogd eigen risico, premieoverzicht:

zorgpremieeigen risico
97 euro385 euro
73 euro875 euro

zorgpremieeigen risico
108 euro385 euro
84euro885 euro

De bedragen voor 2018 zullen volgen in november 2017. Verwacht wordt een verplicht eigen risico in 2018 van 400 euro.

Voor wie is de zorgverzekering van de Hema?

Iedereen kan zich online aanmelden want de aanbieder is verplicht om u voor een basisverzekering te accepteren. Dan is de maandelijkse premie relatief laag vergeleken met de concurrentie en hangt het vooral van uw gezondheid af of het verstandig is om het eigen risico zodanig te verhogen dat u maar 73 euro in 2016 gaat betalen. U bespaart dan per persoon nog eens 240 euro, maar hebt uw eigen risico daarvoor wel met 500 euro moeten verhogen. Als er wat gebeurt met uw gezondheid waardoor uw eigen risico aangesproken moet worden, bent u waarschijnlijk duurder uit. Wie gezond is of nauwelijks gezondheidsklachten heeft, kan zo relatief goedkoop een basisverzekering ziektekosten afsluiten.

Aanvullende zorgverzekering Hema 2017 en 2018

U kunt ook een aanvullende zorgverzekering afsluiten die maximaal tot 18 euro extra premie leiden. De aanvulling is afhankelijk van uw wensen. Het vergoedingenoverzicht geeft aan waarvoor u dan extra verzekerd bent. De aanvullende verzekeringen waaruit u kunt kiezen zijn:

1. Aanvullende zorgverzekering voor 18 euro per maand in 2014 en 24 euro in 2015 en 2016:

  • fysiotherapie 18 behandelingen;
  • spoedeisende zorg buitenland 100%;
  • voorbehoedsmiddelen 100%;
  • eigen bijdrage voor geneesmiddelen maximaal 200;
  • orthodontie voor kinderen tot maximaal 2000;
  • kraamzorg en kraampakket.

1. Aanvullende zorgverzekering voor 7 tot 26 euro per maand in 2017:

  • fysiotherapie 18 behandelingen;
  • spoedeisende zorg buitenland 100%;
  • voorbehoedsmiddelen 100%;
  • kraamzorg en kraampakket.

U kunt als deze aanvullende verzekering u onvoldoende dekking biedt ook bij een andere verzekeraar een aanvullende verzekering afsluiten. Zo wie zo heeft de Hema naast de nieuwe zorgverzekering allerlei andere verzekeringen in de aanbieding:
  • Autoverzekering, brommerverzekering, fietsverzekering, caravanverzekering, motorverzekering;
  • Woonverzekering;
  • Aansprakelijkheidsverzekering;
  • Rechtsbijstandverzekering;
  • Dierenverzekering;
  • Reisverzekering;
  • Ongevallenverzekering.

Conclusie zorgverzekering 2017 en 2018 Hema

De conclusie is dat u ook bij de Hema vanaf eind 2013 online terecht kunt voor het goedkoop afsluiten van een zorgverzekering. Wie veel ziektekosten heeft, kan beter niet kiezen voor de extra lage premie als gevolg van het verhoogd eigen risico. Verder kunt u bij dit concern ook prima terecht voor een aanvullende ziektekosten verzekering. U kunt kiezen uit drie pakketten waarvan de maandelijkse premie 7 tot 27 euro extra bedraagt. Als bonus krijgt u de HEMA klantenkaart die u 10% korting op alle producten in de winkel van dit warenhuis geeft.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Vrijwillig eigen risico 2017 en 2018 verhogenVrijwillig eigen risico 2017 en 2018 verhogenEen zorgverzekering 2017 of 2018 afsluiten met een hoger eigen risico? Ook in 2017 en 2018 levert een hoger vrijwillig r…
Zorgverzekering studenten 2018Zorgverzekering studenten 2018Studenten willen een goedkope zorgverzekering voor 2017 en 2018 kunnen afsluiten en hebben het meestal niet breed. Geluk…
Acceptatie zorgverzekering 2018Acceptatie zorgverzekering 2018De verplichte acceptatie voor een zorgverzekering geldt niet voor een aanvullende verzekering. Bij de aanmelding voor ee…
Overstappen zorgverzekering in 2017Overstappen zorgverzekering in 2017Als de premie zorgverzekering 2018 omlaag gaat door het overstappen naar een andere verzekering, zult u dan ook overstap…
Hoogte eigen risico zorgverzekering 2018Hoogte eigen risico zorgverzekering 2018De hoogte van het verplicht eigen risico van een zorgverzekering wordt in 2018 naar verwachting 400 euro, 15 euro meer d…
Bronnen en referenties
  • Hema

Reageer op het artikel "Zorgverzekering Hema 2018"

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 06-09-2017
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Verzekering
Special: Ziektekostenverzekering 2018
Schrijf mee!