InfoNu.nl > Financieel > Verzekering > Tandartsverzekering vergelijken: Hoe vergelijk je online?

Tandartsverzekering vergelijken: Hoe vergelijk je online?

Tandartsverzekering vergelijken: Hoe vergelijk je online? Je gebit is belangrijk en het is dan ook belangrijk om te weten of je voldoende verzekerd bent of niet op tandheelkundig gebied. Heb jij een aanvullende tandartsverzekering nodig? Hoe weet je wat de beste tandartsverzekering is qua premie en voorwaarden? Waar kun je makkelijk en goed online tandartsverzekeringen vergelijken en waar moet je op letten bij het vergelijken?

Heb je een aanvullende tandartsverzekering of tandheelkundige verzekering nodig in je zorgverzekering?

Over het algemeen worden de basis kosten voor behandelingen bij de tandarts voldoende gedekt en dus vergoed via jouw normale zorgverzekering. Deze zijn echter gebonden aan een bepaald maximum en voor duurdere behandelingen zoals bruggen en kronen biedt een zorgverzekering op zichzelf meestal onvoldoende dekking voor de kosten, die je gemiddeld per jaar bij de tandarts maakt. Mocht er bovendien iets gebeuren met je gebit, kunnen de kosten aanzienlijk zijn en je apart bijverzekeren binnen je polis is dan ook raadzaam, zeker omdat de aanvullende polis relatief weinig kost aan premie.

Waar moet je op letten bij het vergelijken van tandartsverzekeringen?

Het is belangrijk om bij het vergelijken niet alleen te letten op premie en dus op de laagste kosten op jaarbasis. Het is eigenlijk veel relevanter om te weten wat een specifieke aanvullende tandheelkundige verzekering precies vergoedt voor die premie. Wat voor behandelingen zijn inbegrepen en worden vergoed en zijn die vergoedingen al dan niet gebonden aan een maximum? Een maximum aan behandelingen of een maximale vergoeding per behandeling bijvoorbeeld. Denk bijvoorbeeld aan het schoonmaken van je gebit bij de mondhygieniste, hoeveel behandelingen worden er op jaarbasis maximaal vergoed?

Hoe kun je online premie en voorwaarden van tandheelkundige verzekeringen het beste vergelijken?

Er zijn online vergelijkingssites, waar je gemakkelijk de premie van verschillende tandartsverzekeringen van verschillende verzekeraars met elkaar kunt vergelijken. Ook wordt er daar een inschatting gegeven van hoe goed de dekking van die verzekeringen is. Beter is het echter om op basis van die vergelijking ook eens de exacte voorwaarden van een aantal verzekeringen op te zoeken of op te vragen bij verzekeringsmaatschappijen. Zo weet je namelijk pas echt zeker wat er wordt vergoed en tot welk maximum per jaar en kun je een beredeneerde keuze maken voor een tandartsverzekering.

Waar vind je de beste online vergelijkingssites om premie en voorwaarden van tandartsverzekeringen te vergelijken?

Independer.nl, verzekering.nu, zorgkiezer.nl of tandartsverzekering.com geven allemaal informatie over de verschillende aanvullende verzekeringen die er zijn. Bij veel van deze sites kun je behalve voor een vergelijking op premie ook terecht voor het doorklikken naar meer specifieke informatie over wat er wel en niet wordt gedekt aan behandelingen en materiaal. Neem de tijd om jezelf te oriënteren, zodat je er zeker van bent dat je jezelf goed beschermt tegen risico's op tandheelkundig gebied en dat je dit doet tegen een redelijke of liefst de laagste premie.

Tandarts verzekering online: Een checklist om beter te kunnen vergelijken

  • Check wat je betaalt voor jouw zorgverzekering aan premie op jaarbasis
  • Ga na wat er binnen die verzekering voor die premie wordt gedekt aan tandheelkundige kosten
  • Vergelijk online tandartsverzekeringen op premie
  • Duik dieper in wat er wordt vergoed en wat de maximale vergoedingen zijn per jaar
  • Kijk of het zinvol is om een tandartsverzekering bij je eigen zorgverzekeraar af te sluiten
  • Kijk of oversluiten van je zorgverzekering zinvol is of dat een aanvullende tandartsverzekering bij een andere aanbieder te verkiezen is of niet voor de nabije toekomst
Gerelateerde artikelen
TandartsverzekeringBehandelingen bij de tandarts zitten niet in de basisverzekering. Daarom kunnen mensen hiervoor een aanvullende verzeker…
Besparen op tandartskostenBesparen op tandartskostenBesparen op tandartskosten doe je allereerst door te zorgen dat je niet vaak naar de tandarts hoeft. Dat betekent bijvoo…
Zorgverzekeringen 2013: de vergelijkingssites + bespaartipsZorgverzekeringen 2013: de vergelijkingssites + bespaartipsVanaf eind september maken de zorgverzekeraars druppelsgewijs weer de nieuwe premies bekend van de zorgverzekeringen. He…
Tandarts zelf betalen of toch een tandartsverzekering?Tandarts zelf betalen of toch een tandartsverzekering?Het afsluiten van een tandartsverzekering levert maar weinig mensen echt een besparing op. De maandelijkse premie is rel…
Tandartsverzekering: wel opzeggen, of niet?Tandartsverzekering: wel opzeggen, of niet?De tandartsverzekering. Als er één zorgverzekering is waar we over dubben en twijfelen, is het deze wel. Maar is het ech…

Reageer op het artikel "Tandartsverzekering vergelijken: Hoe vergelijk je online?"

Infoteur: Sterretje999
Gepubliceerd: 27-03-2013
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Verzekering
Schrijf mee!