InfoNu.nl > Financieel > Verzekering > Beste en goedkoopste zorgverzekering voor freelancers

Beste en goedkoopste zorgverzekering voor freelancers

Beste en goedkoopste zorgverzekering voor freelancers Wanneer je werkt als freelancer heb je andere behoeften en mogelijkheden dan iemand die een vast contract heeft bij een werkgever. Je kunt je bijvoorbeeld niet collectief verzekeren en daarmee een flinke korting opstrijken. Je moet daarom wat creatiever zijn om aan een goedkope basisverzekering en indien gewenst aanvullende verzekering te komen. Welke verzekering is het goedkoopst en het best voor freelancers?

Welke verzekeringsmaatschappij heeft freelancers het meeste te bieden?

Deze vraag stelde Freelance.nl zich en bood net op tijd het antwoord om een weloverwogen keuze te maken voor hen die nog overwegen om voor het jaar 2013 over te stappen naar een andere maatschappij. Daarbij is natuurlijk vooral rekening gehouden met de prijs van de zorgpremie, maar ook met de extra's die bepaalde polissen uniek maken en met het gemak waarmee je je declaraties online kunt invoeren en de snelheid waarmee je geaccepteerd wordt en betalingen worden afgewikkeld. Hiermee is de expert op het gebied van freelancers tot een Top 4 gekomen waarvan je hier een overzicht vindt.

1. Ditzo

De voordelen die Ditzo freelancers te bieden heeft zijn de volgenden:
  • Een goedkope basisverzekering vanaf 78,50 euro per maand bij het maximale eigen risico. Kies je voor het minimale eigen risico dan is dit 98,50 euro.
  • Kinderen tot 18 jaar worden automatisch mee verzekerd.
  • Een keuze uit drie aanvullende pakketten en drie optie voor de tandartsverzekering, beide overzichtelijk opgebouwd onder de namen ZorgGoed, ZorgBeter en ZorgBest.
  • Mogelijkheid tot het afsluiten van een 'brillenabonnement' waarbij je voor een bedrag van 4,25 euro per maand extra een korting krijgt van 100 euro op een bril of lenzen zonder dat je hiervoor een volledig aanvullend pakket hoeft te nemen.
  • Altijd vrije keuze in zorg, dus wanneer je niet altijd in dezelfde woonplaats verblijft is dit geen enkel probleem, je kiest zelf waar je behandeld wilt worden indien nodig.

2. OHRA

De voordelen die OHRA freelancers te bieden heeft zijn de volgenden:
  • Een goedkope basisverzekering vanaf 80,63 euro per maand bij het maximale eigen risico. Wanneer je voor het minimale eigen risico gaat dan betaal je 97,30 voor het basispakket.
  • De mogelijkheid om je eigen risico in termijnen te betalen. Wanneer je veel gebruik maakt van medische zorg kan dit betekenen dat je al in januari het volledig eigen risico a 350 euro moet ophoesten. Indien gewenst kun je dit bedrag bij OHRA in termijnen betalen. Handig wanneer je in december vanwege de feestdagen minder klussen hebt gehad en je wat krap bij kas zit aan het begin van het nieuwe kalenderjaar.
  • Keuze uit betalen van de premie per maand, kwartaal of jaar waarbij een grotere termijn je korting kan opleveren tot bijna 350 euro per jaar.

3. Bewuzt

De voordelen die Bewuzt freelancers te bieden heeft zijn de volgenden:
  • Een goedkope basisverzekering vanaf 76,20 euro per maand met het maximale eigen risico van 850 euro. Wanneer je voor het minimale eigen risico gaat dan betaal je 91,20 euro voor het Bewuzt Basis pakket.
  • Dekking voor het buitenland al vanaf 1,20 euro per jaar. Handig voor wie veel reist.
  • Je kunt een pakket nemen met (beperkte) dekking voor fysiotherapie en tandarts vanaf 14,04 extra bovenop de basispremie waarbij je negen behandelingen bij de fysiotherapie en tandartsrekeningen tot 250 euro (met een dekking van 75%) kunt declareren. Dit haal je er al uit wanneer je twee keer per jaar naar tandarts en mondhygiëniste gaat.

4. Meeùs

De voordelen die Meeùs freelancers te bieden heeft zijn de volgenden:
  • Lage kosten voor de basisverzekering a 82,48 euro per maand bij het maximale eigen risico. Kies je voor het minimale eigen risico dan wordt dit 97,48 euro.
  • Keuze uit drie overzichtelijke aanvullende verzekeringen waarbij er ook een op maat samengesteld is voor 55-plussers.
  • Keuze uit twee soorten dekkingen voor tandheelkundige behandelingen.
  • 3% korting wanneer je ervoor kiest om je verzekeringspremie per jaar in plaats van per maand te voldoen.
Gerelateerde artikelen
Wat is de beste zorgverzekering voor jongeren?Wat is de beste zorgverzekering voor jongeren?Wat is de beste zorgverzekering voor jongeren? Wanneer je net achttien bent, moet je een eigen zorgverzekering afsluiten…
Premie zorgverzekering 2011In 2011 zijn de premies voor de zorgverzekering weer hoger in vergelijking met de premies van 2010. Gemiddeld zal de pre…
Tips om uw zorgpremie laag te houdenTips om uw zorgpremie laag te houdenDe zorgverzekering is één van de duurste verzekeringen waar u maandelijks tussen de 100 en 120 premie voor moet beta…
Premie zorgverzekering 2012Premie zorgverzekering 2012Jaarlijks worden de premies voor de zorgverzekering verhoogd. Sinds de introductie van de huidige zorgverzekering per 20…
Op zoek naar de goedkoopste zorgverzekering voor 2018Op zoek naar de goedkoopste zorgverzekering voor 2018Ieder jaar in december is het weer zover. Het einde van het jaar nadert, en je gaat kijken voor een goedkopere zorgverze…
Bronnen en referenties
  • www.freelance.nl
  • www.verzekeringssite.nl

Reageer op het artikel "Beste en goedkoopste zorgverzekering voor freelancers"

Infoteur: Dessal
Gepubliceerd: 27-12-2012
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Verzekering
Schrijf mee!