InfoNu.nl > Financieel > Sparen > Hoge spaarrente Friesland Bank op betaalrekening

Hoge spaarrente Friesland Bank op betaalrekening

Hoge spaarrente Friesland Bank op betaalrekening De spaarrekening die tegelijkertijd ook een betaalrekening is bestaat voor bestaande klanten van de Friesland Bank. Op deze betaalrekening ontvangt u dus rente. U kunt de hoge rente krijgen op de nieuwe spaar & betaal mix rekening. Denk ook aan klimrente sparen met een klimrente van 4,5%. Die rente is 1,9% en het spaargeld is vrij opneembaar. Al met al is dit een slimme combinatie van sparen en betalen van de Friesland bank. Update: de Friesland bank is onderdeel van de Rabobank geworden, met ook andere voorwaarden.

Hoge spaarrente op spaarrekening of betaalrekening in 2013

In de meeste gevallen is een rekening bij een bank of een betaalrekening of een spaarrekening. Dat is wel omslachtig als u een betaling wilt doen zullen ze bij de Friesland bank hebben gedacht. Dan moet normaliter eerst geld worden overgeboekt van de spaarrekening naar de betaalrekening en pas dan kan worden betaald. En dat kan nu dus anders met de spaar & betaal mix rekening. De Frieslandbank is sinds 1 april 2012 een merknaam van de Rabobank, maar bestaande klanten van de Friesland bank kunnen nog gewoon gebruik maken van hun bestaande rekeningen.

Spaar & Betaal Mix rekening van de Friesland Bank

Want nu is er de Spaar & Betaal Mix rekening van de Friesland bank. Dat betekent groot spaargemak en betaalgemak, waarbij een positief saldo aan spaargeld wordt beloond met een rente die per 15 april 2013 oploopt tot 1,9%:

Rente spaar en betaal mix rekening Friesland Bank:

Bedrag vanafTot Rente
0 5.000 0,50%
5.000 15.000 1,20%
15.000 25.000 1,6%
25.000 1.500.000 1,9%
1.500.000 10.000.000 1,00%

Boven de 25.000 euro komt u dus aan 1,9% spaarrente.

Belangrijkste kenmerken en voordelen Spaar & Betaal Mix Rekening

De belangrijkste voordelen van de rekening zijn:
  • Natuurlijk dat sparen en betalen met één rekening mogelijk is.
  • Het geld is vrij opneembaar.
  • De hoge rente die toeneemt met uw saldo.
  • De rente wordt jaarlijks bijgeschreven.
  • Aan de rekening is de Wereldpas van deze bank gekoppeld. Met deze pas kunt u overal ter wereld, 24/7 direct geld opnemen, pinnen en chippen.
  • De rekening is gekoppeld aan internetbankieren zodat afschriften en beheer eenvoudig online kunnen worden afgehandeld.
  • Eenvoud en gemak dienen de mens.

Nadelen Spaar & Betaal Mix Rekening

Enkele nadelen zijn er ook:
  • U moet wel klant zijn of klant worden.
  • U moet een postadres in Nederland hebben.
  • Er is een lagere rente boven de 1,5 miljoen euro.
  • Het zal een rekening worden met een hoger saldo dan op een gewone betaalrekening, waardoor een automatische incasso of skimmen nadeliger voor kunnen uitpakken, omdat men meer kan opnemen.

Rabobank en Friesland Bank nu samen één bank in 2015

De Frieslandbank is nu opgegaan in de Rabobank en daarmee zijn vele producten ook vervangen door die van de Rabobank. Als u daar geen hoge rente vindt, loont het de moeite om eens naar andere baken te kijken. De bankvergunning van de Friesland Bank N.V. is per 15 december 2014 gewijzigd naar Friesland Zekerheden Maatschappij N.V. en dat is vooral van belang voor polissen die nog vele jaren doorlopen. Als uw bankproduct niet is overgegaan van Friesland Zekerheden Maatschappij naar de Rabobank, dan kunt via een speciaal formulier toch nog oude rekeningafschriften en jaaroverzichten opvragen, soms tegen betaling.

Conclusie spaar & betaal mix rekening van de Friesland Bank is hoge spaarrente op betaalrekening

Deze mix van betalen en sparen is een vondst van de Frieslandbank, waarbij u een mooie rente en betaalgemak ontvangt. Vast zullen nu ook wel andere banken met zo iets komen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Automatisch sparen tegen hoge rente 2019Automatisch sparen tegen hoge rente 2019Automatisch sparen in 2019 betekent volautomatisch en slim en goed sparen. Profiteren van maandsparen, pinsparen, een ac…
Sparen - SpaarvormenKies niet te snel voor een aantrekkelijke hoge spaarrente. Let ook op de voorwaarden en de flexibiliteit van de bank en…
Vijf spaartips succesvol sparen 2018 en 2019Vijf spaartips succesvol sparen 2018 en 2019U wilt tips om te sparen in 2018 en 2019. Zie daarom vijf spaartips voor een optimaal rendement op spaargeld. Wie spaarg…
Soorten spaarrekeningenSoorten spaarrekeningenAls consument kan het lastig zijn om een keuze te maken uit de verschillende soorten spaarrekeningen. Een internetspaarr…

Reageer op het artikel "Hoge spaarrente Friesland Bank op betaalrekening"

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 01-06-2015
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Sparen
Special: Hoogste spaarrente 2019
Schrijf mee!