InfoNu.nl > Financieel > Sparen > Bigbank, nieuwe spaarbank in Nederland

Bigbank, nieuwe spaarbank in Nederland

Bigbank, nieuwe spaarbank in Nederland Bigbank is buitenlandse spaarbank waar u kunt sparen met een hoge spaarrente op een spaardeposito. U kunt zo deposito sparen tegen een aantrekkelijke rente. Uw spaargeld is gegarandeerd door de Europese spaarregeling die maximaal 100.000 euro per persoon garandeert. Online is alles eenvoudig te regelen voor een Bigbank deposito. Hoeveel spaarrente krijgt u in 2019 bij Bigbank?

Wie is Bigbank?

Bigbank komt uit Estland en heeft geen kantoren in ons land. Bigbank AS is een kredietinstelling op basis van Lets kapitaal en heeft filialen in Finland, Letland en Litouwen. Op 1 januari 2011 werd Estland lid van de Europese Unie met de euro als nieuwe munt. Het is een internetbank in Nederland die onder het toezicht staat van de EU en daarmee ook valt onder de Europese garantieregeling van 100.000 euro per persoon. Bigbank biedt internetbankieren aan waardoor u online uw zaken kunt regelen en online een spaardeposito kunt openen.

Nieuwe spaarbank in Nederland

De bank vindt Nederland interessant vanwege de omvang van de lokale depositomarkt en het feit dat we bekend staan als spaarders. Verder heeft deze Estlandse bank begrepen dat vele Nederlanders van internet gebruik maken en dus snel kunnen meedoen. Zeker als de spaarrente aantrekkelijk genoeg is.

Deposito sparen

Bigbank beperkt zich in ons land tot sparen op een spaardeposito met een looptijd van 1 jaar tot en met 10 jaar. U krijgt dan de volgende spaarrente op uw deposito (8 januari 2019):

LooptijdRente
1 jaar0,70%
2 jaar1,0%
3 jaar1,36%
4 jaar1,4%
5 jaar1,45%
6 jaar1,55%
7 jaar1,55%
10 jaar2%

Hieruit volgt dat de rente stijgt met een langere looptijd en dat de spaarrente hoger is naarmate u meer spaart.

Bonusrente bij verlenging spaardeposito, de verlengingsbonus

Voordat de looptijd van een spaardeposito afloopt, kunt u deze ook nog verlengen. Verlengen is voordeliger dan een deposito opnieuw afsluiten als u ervoor kiest om te verlengen, krijgt u namelijk een bonusrente van 0,1% of 0,2% bovenop de dan geldende actuele rente:
  • Een verlengingsbonus van 0,10% bovenop de actuele bij een verlenging met een looptijd van twaalf maanden.
  • Een verlengingsbonus van 0,20% bovenop de actuele bij een verlenging met een looptijd van 24 maanden.

Spaarrente spaarbank NIBC Direct op een termijndeposito (spaardeposito)

Hoe verhoudt de rente bij Big bank zich tot andere banken? Om de rente te kunnen vergelijken met een bank als NIBC Direct die ook bekend staat om een hoge spaarrente, onderstaande tabel:

Spaardeposito NIBC Direct per 8 januari 2019:

looptijdspaarrente
3 maanden0,35%
6 maanden0,40%
9 maanden 0,45%
1 jaar 0,66%
2 jaar 0,70%
3 jaar 0,75%
4 jaar 0,85%
5 jaar 1,0%
6 jaar 1,0%
7 jaar 1,0%
8 jaar 1,0%
9 jaar 1,0%
10 jaar 1,0%

Deze rente is vast gedurende de looptijd van uw deposito.

Garantiestelling Bigbank in 2019

De bankgarantie garandeert tot maximaal 100.000 euro, zodat het niet verstandig is om te veel geld bij deze bank op een deposito te plaatsen. Dit is een Europese garantie, omdat Estland deel is van Europa. Omdat de bank net is geopend, is nog niet bekend hoe groot de toeloop van spaarders is. Het lijkt vooral geschikt voor wie zijn geld wil spreiden en van bovenstaande rentes wil mee profiteren

Conclusie nieuwe spaarbank Bigbank

Nederland staat bekend als een land van spaarders. Dat maakt ons land ook voor buitenlandse banken als Bigbank in 2019 aantrekkelijk. Wie zich houdt aan de maxima van de bankgarantie loopt ook niet te veel risico.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Internetspaarrekening of een spaardeposito met hoogste renteInternetspaarrekening of een spaardeposito met hoogste renteIs het in 2019 nog mogelijk om te sparen met hoge rente? De gewone internet spaarrekening is nog altijd aantrekkelijk va…
InternetSpaarrekening van de Rabobank, iets voor u?InternetSpaarrekening van de Rabobank, iets voor u?Bij de Rabobank kunt u op vele manieren sparen. Zo is er de internetspaarrekening, maar kunt u ook kiezen voor een depos…
Spaarrente NIBC DirectSpaarrente NIBC DirectNIBC Direct is een bekende online bank met een relatief hoge rente ten opzichte van de grootbanken. Deze hogere spaarren…
Sparen bij Ohra in 2019Sparen bij Ohra in 2019Als u in 2019 een goede spaarrekening zoekt, kunt u ook eens kijken bij Ohra. Ohra is niet alleen een verzekeringsmaatsc…

Reageer op het artikel "Bigbank, nieuwe spaarbank in Nederland"

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 09-01-2019
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Sparen
Special: Hoogste spaarrente 2019
Schrijf mee!