InfoNu.nl > Financieel > Sparen > Sparen bij de Bank of Scotland Nederland

Sparen bij de Bank of Scotland Nederland

Sparen bij de Bank of Scotland Nederland De Bank of Scotland geeft u op de direct opneembare rekening een rente van 0,75%. De Bank of Scotland Nederland moet u overigens niet verwarren met de Royal Bank of Scotland, want dat is een andere bank. U kunt bij BOS via het internet veilig sparen. Bij de Bank of Scotland sparen is sparen met een hoge rente. De bank valt onder het Engelse depositogarantiestelsel. In Nederland opereert men sinds 3 februari 2013 onder de naam Lloyds bank Nederland.

Bank of Scotland Nederland geeft hoge rente

De Bank of Scotland, BOS, is onderdeel van Lloyds Banking Group. Met zijn 30 miljoen klanten over de hele wereld is de Lloyds Banking Group de grootste retailbank van het Verenigd Koninkrijk. De Bank of Scotland is al enige tijd actief in ons land. Vooral als verstrekker van hypotheken. De bank is lid van de Nederlandse Vereniging van Banken, NVB, en Thuiswinkel Waarborg.

Sinds juni 2010 kunt u ook sparen bij de Bank of Scotland. Sinds 3 februari worden dezelfde producten aangeboden onder de naam Lloyds Bank Nederland, de bank waartoe de Bank of Scotland al sinds 2009 toe behoort. Woont u in Nederland, bent u ouder dan 18 jaar, hebt u een Nederlandse tegenrekening en een vaste verblijfplaats in Nederland dan is een internet spaarrekening online snel en gratis geopend. Het beheer van de rekening verloopt geheel via het internet, zodat u op elk moment inzage hebt in uw saldo en overboekingen. Er is geen minimum inleg voor deze spaarrekening.

Rente Internet spaarrekening

Als u de aanmeldingsprocedure hebt doorlopen en uw identiteit via een eerste storting is vastgesteld, kunt u sparen op de nieuwe internet spaarrekening. Zodra het geld op de rekening staat krijgt u de rente vergoed. Deze wordt uitbetaald op 31 december van het jaar. U kunt ook eerder over de rente beschikken als u de rekening tussentijds opzegt. Deze rente is variabel en bedraagt 0,75% per jaar sinds april 2015.

Bank of Scotland en Britse depositogarantiestelsel

De Bank of Scotland maakt onderdeel uit van het Financial Services Compensation Scheme, FSCS. Dit Britse depositogarantiestelsel garandeert ook 100.000 euro de man. Blijf dus onder deze grens met sparen. De bank is niet aangesloten bij het Nederlandse depositogarantiestelsel, maar staat wel onder toezicht van De Nederlandse Bank en de Autoriteit Financiële Markten AFM.

Veilig hoogste spaarrente

De spaarrente van de Bank of Scotland en de Lloyds Banking Group behoren tot de hoogste rente in ons land. Bovendien krijgt u als u een rekening opent 30 euro cadeau bij een storting van 5.000 euro. Zolang u niet meer op de spaarrekening plaatst dan de waarde van 100.000 euro, is dit een prima en veilige aanvulling op andere banken. Volgens de bank heeft maar 1 procent van de spaarders bij de bank meer dan 50.000 euro op de rekening staan.

Ik kan me voorstellen dat de mensen ook vooral zullen kijken naar de top 5 banken met hoogste spaarrente in Nederland. Een spaarrekening bij de Bank of Scotland is zo geopend.

Conclusie Bank of Scotland, Lloyds bank Nederland

Open dus eenvoudig een rekening en activeer deze zodra u de code van de bank hebt ontvangen. U logt dan eenvoudig in met de door u zelf gekozen inlognaam. Veilig en wel.
© 2010 - 2019 Sparen4you, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Sparen bij de Bank of Scotland Nederland"

Reactie

Karin van der Vliet, 07-08-2010 14:31 #1
De 30 euro krijg je alleen als je saldo per 30 september?1000 of hoger is. Ik twijfel of deze voorwaarde vernoemd werd toen ik de rekening opende. Volgens mij stond dat er niet maar op dit moment wel. Weet iemand of dit is aangepast? Karin van der Vliet Reactie infoteur, 08-09-2010
Beste Karin,
Die eis is nieuw. Zo krijgt u op die 1000 euro maar liefst 5,4 procent rente.
Met vriendelijke groeten.

Infoteur: Sparen4you
Laatste update: 22-05-2015
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Sparen
Reacties: 1
Schrijf mee!