InfoNu.nl > Financieel > Sparen > Sparen bij de Bank of Scotland Nederland (Lloyds)

Sparen bij de Bank of Scotland Nederland (Lloyds)

Sparen bij de Bank of Scotland Nederland (Lloyds) De Bank of Scotland geeft u op de direct opneembare rekening een rente van 0,20%. De Bank of Scotland Nederland moet u overigens niet verwarren met de Royal Bank of Scotland, want dat is een andere bank. U kunt bij BOS via het internet veilig sparen. Bij de Bank of Scotland sparen is sparen met een hoge rente. De bank valt onder het Engelse depositogarantiestelsel. In Nederland opereert men onder de naam Lloyds bank Nederland.

Bank of Scotland Nederland geeft hoge rente

De Bank of Scotland, BOS, is onderdeel van Lloyds Banking Group. Met zijn 30 miljoen klanten over de hele wereld is de Lloyds Banking Group de grootste retailbank van het Verenigd Koninkrijk. De Bank of Scotland is al enige tijd actief in ons land. Vooral als verstrekker van hypotheken. De bank is lid van de Nederlandse Vereniging van Banken, NVB, en Thuiswinkel Waarborg.

Sparen bij de Bank of Scotland Nederland

U kunt ook in Nederland sparen bij de Bank of Scotland onder de naam Lloyds Bank. Sinds 3 februari worden dezelfde producten aangeboden onder de naam Lloyds Bank Nederland, de bank waartoe de Bank of Scotland al sinds 2009 toe behoort. Woont u in Nederland, bent u ouder dan 18 jaar, hebt u een Nederlandse tegenrekening en een vaste verblijfplaats in Nederland dan is een internet spaarrekening online snel en gratis geopend. Het beheer van de rekening verloopt geheel via het internet, zodat u op elk moment inzage hebt in uw saldo en overboekingen. Er is geen minimum inleg voor deze spaarrekening.

Rente Internet spaarrekening

Als u de aanmeldingsprocedure hebt doorlopen en uw identiteit via een eerste storting is vastgesteld, kunt u sparen op de nieuwe internet spaarrekening. Zodra het geld op de rekening staat krijgt u de rente vergoed. Deze wordt uitbetaald op 31 december van het jaar. U kunt ook eerder over de rente beschikken als u de rekening tussentijds opzegt. Deze rente is variabel en bedraagt 0,20% per jaar op 1 januari 2020.

Loyds bank en het depositogarantiestelsel

Lloyds bank heeft een vergunning in Europa en valt daarmee onder het Europese depositogarantiestelsel. Jarenlang was dit anders en viel de bank via het Financial Services Compensation Scheme, FSCS, onder het Britse depositogarantiestelsel. Dat de bank onder het Europese garantiestelsel valt is wel prettig, want zo is per persoon 100.000 euro gegarandeerd, precies zoals u in Nederland van de banken gewend bent. Blijf dus onder deze grens met sparen. De bank staat eveneens onder toezicht van De Nederlandse Bank en de Autoriteit Financiële Markten AFM. Eigenlijk een Nederlandse bank dus.

Veilig hoogste spaarrente

De spaarrente van de Bank of Scotland en de Lloyds Banking Group behoren tot de hoogste rente in ons land. Zolang u niet meer op de spaarrekening plaatst dan de waarde van 100.000 euro, is dit een prima en veilige aanvulling op andere banken. Volgens de bank heeft maar 1 procent van de spaarders bij de bank meer dan 50.000 euro op de rekening staan. Uiteraard kunt u ook kijken naar de top 5 banken met hoogste spaarrente in Nederland. Een spaarrekening bij de Bank of Scotland is zo geopend.

Hypotheek bij Lloyds bank

Bovendien kunt u hier een hypotheek afsluiten. Aanvragen kan eenvoudig online gebeuren.De bank biedt annuïtaire en lineaire leningdelen aan tegen sterk concurrerende tarieven.

Conclusie Bank of Scotland, Lloyds bank Nederland

Open dus eenvoudig een rekening en activeer deze zodra u de code van de bank hebt ontvangen. U logt dan eenvoudig in met de door u zelf gekozen inlognaam. Veilig en wel.
© 2010 - 2020 Sparen4you, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Veilig sparen bij een buitenlandse bankVeilig sparen bij een buitenlandse bankVeilig sparen kan ook goed bij een buitenlandse Britse Bank of Scotland met een hoge rente of bij een Turkse bank door o…
ASN Bank en depositogarantiestelselASN Bank en depositogarantiestelselIs uw spaargeld veilig bij de ASN Bank in 2020? Valt deze bank onder het depositogarantiestelsel en wat als die failliet…
Royal Bank of Scotland RBS was een grote spelerRoyal Bank of Scotland RBS was een grote spelerRBS, de Royal Bank of Scotland was in de twintigste eeuw een relatief onbelangrijke bank, groeide daarna fors om na de o…
MoneYou en depositogarantiestelselMoneYou en depositogarantiestelselHoe valt MoneYou onder het depositogarantiestelsel in 2020 en hoe is uw spaargeld of spaardeposito bij deze bank gegaran…

Reageer op het artikel "Sparen bij de Bank of Scotland Nederland (Lloyds)"

Reactie

Karin van der Vliet, 07-08-2010 14:31 #1
De 30 euro krijg je alleen als je saldo per 30 september?1000 of hoger is. Ik twijfel of deze voorwaarde vernoemd werd toen ik de rekening opende. Volgens mij stond dat er niet maar op dit moment wel. Weet iemand of dit is aangepast? Karin van der Vliet Reactie infoteur, 08-09-2010
Beste Karin,
Die eis is nieuw. Zo krijgt u op die 1000 euro maar liefst 5,4 procent rente.
Met vriendelijke groeten.

Infoteur: Sparen4you
Laatste update: 30-12-2019
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Sparen
Reacties: 1
Schrijf mee!