InfoNu.nl > Financieel > Sparen > Sparen en krediet bij MoneYou 2019

Sparen en krediet bij MoneYou 2019

Sparen en krediet bij MoneYou 2019 Veilig sparen en krediet bij MoneYou, het zijn twee aantrekkelijke producten in 2019. Wie hier online leent, bespaart flink op de kosten. De spaarrente behoort tot de hoogste rente op sparen in ons land. MoneYou is geregistreerd bij de Autoriteit Financiële Markten. Nieuw is dat u bij MoneYou kwartaal kunt sparen tegen een hoge rente. Bovendien kunt u een populaire beleggingsrekening openen. De spaarrente bij MoneYou is tot 0,4% op een spaardeposito. Het is veilig sparen bij een onderdeel en merk van ABN AMRO.

Sparen en krediet bij MoneYou

MoneYou is een volle dochter van ABN AMRO. Uw geld is er per persoon tot een maximum van 100.000 euro gegarandeerd. Een mooi bedrag. Samen met uw partner heeft u dan recht op het dubbele. Bovendien behoort de spaarrente al lange tijd tot de hoogste spaarrentes in ons land. Met de 0,25% rente die nu geboden wordt, bent u ook in de huidige markt nog steeds spekkoper als u het vergelijkt met de rente bij een grote bank zoals de ING. De kwartaalrekening geeft eveneens 0,25% rente. Een spaardeposito van een jaar geeft u 0,4% rente.

Spaarrente verder omhoog of omlaag?

De rente gaat wat op en neer. De rente op uw spaargeld bedraagt op 1 januari 2019:
  • De rente op de MoneYou Spaarrekening: 0,25%;
  • De rente op de MoneYou Kwartaal Spaarrekening: 0,25%. Omdat de rente op de MoneYou Spaarrekening momenteel gelijk is aan die op de MoneYou, krijgt u ook straks u tussentijdse geld opneemt van de kwartaalrekening de basis- en bonusrente. Normaliter zou u alleen een basisrente van 0,1% ontvangen en niet de bonusrente na een kwartaal van 0,15%.

De kwartaal spaarrekening

U kunt ook een kwartaal rekening openen. Deze geeft 0,25% rente. Uw stortingen zijn meteen rentedragend, er is geen minimum inleg en het spaartegoed is altijd vrij opneembaar. Als u uw geld eerder dan na het einde van een kwartaal opneemt, krijgt u in ieder geval de basisrente uitgekeerd. De rente wordt elk kwartaal op uw spaarrekening bijgeschreven. Prima aanbod dus, voor wie een hoge rente wil en niet te lang op zijn geld wil wachten.

Een rekenvoorbeeld voor de rente op de kwartaal spaarrekening:

Als de rente op de kwartaalrekening anders is dan op de direct opneembare rekening en als u dan tussentijds geld opneemt wordt rekening gehouden met de kwartalen die beginnen op 1 januari, 1 april, 1 juli en 1 oktober. Stel dat u geld op de spaarrekening stort op 12 juni en u haalt het geld er weer af op 15 oktober. In dat geval krijgt u bij de huidige rente 0,25% rente over de periode 12 juni - 1 oktober en 0,1% rente over de periode 1 oktober - 15 oktober.

Spaardeposito MoneYou

Voor een spaardeposito kunt u kiezen uit (1 januari 2019):
  • zes maanden vast: spaarrente 0,4%;
  • 1 jaar vast: spaarrente 0,4%;

Geld lenen en krediet

Maar er is nog meer. U kunt er ook terecht voor lenen en krediet. MoneYou is als financiële dienstverlener in 2001 gestart om via internet en online hypotheken aan te bieden. Een slimme keuze, want veel mensen kunnen wel wat extra krediet gebruiken. Ook dan geeft MoneYou thuis. Met een doorlopend krediet bijvoorbeeld. Maar vooral bekend is de MoneYou hypotheek:
  • De aflossingsvrije hypotheek;
  • De annuïteitenhypotheek.

Doorlopend krediet

Een doorlopend krediet geeft veel vrijheid. U kunt aflossen, wanneer u wilt. Een nadeel is wel dat de rente variabel is. Wat nu nog een lagere rente is op krediet, kan dus straks veel hoger zijn. Daar staat tegenover dat een doorlopend krediet een bepaald vooraf afgesproken limiet kent, waar u niet overheen kunt gaan. Een doorlopend krediet kent dus een ingebouwde waarschuwing tegen te veel opname van geld en dat is ook wel weer prettig en een veilige manier van lenen.

Een lening oversluiten bij MoneYou

U kunt ook uw leningen oversluiten tegen een relatief lage rente. Hebt u dus leningen tegen hoge rente of wilt u uw rekeningen samenvoegen tegen de rente die bij MoneYou geldt, dan is het oversluiten van uw leningen zeer aan te raden. Dit is vaak de manier om uw maandlasten te verlagen. Omdat u tegen een lagere rente financiert, kunt u ook vaak nog extra geld lenen bij MoneYou.

Voorwaarden lenen en Bureau Krediet Registratie

Bij het doorlopende krediet geldt als voorwaarde dat het minimum 5.000 bedraagt en het maximum 50.000. Al met al overzichtelijke bedragen tegen een eveneens redelijke rente. Verder geldt de gebruikelijke voorwaarde dat er een toetsing bij het BKR te Tiel plaats vindt. Bijna alle verstrekkers van krediet doen dat. Dus ook MoneYou. Wilt u ondanks een negatieve BKR toch geld lenen dan is dat lastig. Bekende andere verstrekkers van een lening zijn Geldkrediet en Amstelgeld.

Help desk

MoneYou heeft een prettige online helpdesk. Ook de voorwaarden voor sparen en lenen zijn eenvoudig op de site van de bank na te gaan.

Voorwaarden sparen bij MoneYou

Bij het sparen kunt u kiezen uit een rekening zonder voorwaarden of een kwartaalrekening. U opent een spaarrekening gratis en kunt altijd weer bij uw geld terecht. Een overboeking is zo verricht en de spaarrente bij MoneYou relatief hoog.

Slot

Wat nog ontbreekt bij MoneYou is een betaalrekening. Maar daarvoor kunt u ook eenvoudig bij een andere bank terecht. Bijvoorbeeld bij moeder ABN AMRO. Het ontbreken van een betaalrekening heeft ook het voordeel dat u geen extra kosten hoeft te betalen voor een betaalpakket.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Spaarrente MoneYou blijft hoogSpaarrente MoneYou blijft hoogMoneYou staat ook in 2019 goed genoteerd met een hoge spaarrente op zijn gratis spaarrekening. MoneYou geeft als een vol…
MoneYou en depositogarantiestelselMoneYou en depositogarantiestelselHoe valt MoneYou onder het depositogarantiestelsel in 2019 en hoe is uw spaargeld of spaardeposito bij deze bank gegaran…
ABN AMRO komt met nieuwe spaarrekening: Direct SparenABN AMRO komt met nieuwe spaarrekening: Direct SparenDirect sparen bij ABN AMRO kan op vele manieren. Direct sparen, direct kwartaal sparen of pinsparen? ABN AMRO heeft in 2…
Wat is bonus sparen: voordelen en nadelen?Wat is bonus sparen: voordelen en nadelen?Vele banken bieden bonus sparen aan. Wat is bonus sparen in 2019? Hoe werkt deze manier van sparen? Wat zijn de voordele…
Spaarrente jaar vastSpaarrente jaar vastHet heeft zeker zin om uw spaarrente in 2019 een jaar vast te zetten, maar hoe doet u dat slim? In een periode van lage…

Reageer op het artikel "Sparen en krediet bij MoneYou 2019"

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 29-12-2018
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Sparen
Special: Hoge spaarrente
Schrijf mee!