InfoNu.nl > Financieel > Sparen > Spaarrente MoneYou blijft hoog

Spaarrente MoneYou blijft hoog

Spaarrente MoneYou blijft hoog MoneYou staat ook in 2017 aan de top met een hoge spaarrente op zijn gratis spaarrekening. MoneYou geeft als een volle dochter van ABN AMRO 0,45% rente in 2017 tot 0,5% op een spaardeposito. Dit is een hogere rente dan vele andere grote banken geven. De ervaringen met dit topsparen zijn zeer goed. Het is een gratis spaarrekening bij een bank die altijd in de lijst staat met top banken met hoogste spaarrente. Dit geldt zowel voor particulieren als ondernemers. Een rekening bij MoneYou is eenvoudig te openen. Ook de nieuwe kwartaalrekening van MoneYou is zeer de moeite waard. Houd de actuele rente goed in de gaten. Helaas zijn in 2016 en waarschijnlijk ook 2017 de rentes niet meer zo hoog als een paar jaren eerder.

MoneYou onderdeel van ABN AMRO

MoneYou B.V. is gevestigd in Amsterdam. Primair was MoneYou een aanbieder en bemiddelaar bij hypotheken, consumptief krediet en allerlei verzekeringen. Maar daar zijn inmiddels allerlei spaarrekeningen bij gekomen:
  • Een spaarrekening zonder voorwaarden;
  • Spaardeposito’s van 6 maanden en 2 jaar vast.
  • Kwartaalrekening.

MoneYou is bij de Autoriteit Financiële Markten, AFM, geregistreerd als een directe dochteronderneming van ABN AMRO Bank N.V. en werkt onder de bankvergunning van ABN AMRO Bank N.V. Zo bent u bij MoneYou per persoon gegarandeerd tot een bedrag van 100.000 euro.

Doorlopend krediet

Bij MoneYou kunt u terecht een doorlopend krediet, waarbij u boetevrij tussentijds kunt aflossen. Een doorlopend krediet is een lening waarbij u met de bank de hoogste van het bedrag afspreekt en een vaste rente die daar bij hoort. Vervolgens lost u de lening inclusief rente geleidelijk elke maand af. Hebt u liever wat meer flexibiliteit in betalen en aflossen dan kunt u kiezen voor een doorlopend krediet. Het voordeel is dat u tot de afgesproken grens geld kunt opnemen en boetevrij mag aflossen. Een nadeel kan hierbij de variabele rente zijn, maar die is momenteel nog relatief laag.

Sparen bij MoneYou

De MoneYou Spaarrekening is een internet spaarrekening. Als tegenrekening dient een van te voren aangewezen Nederlandse betaalrekening die luidt in Euro. Het is allemaal eenvoudig via internet te openen en beheren. Er bestaan geen verplichtingen omtrent inleg of opnames en het saldo is direct rentegevend. U moet wel binnen 25 kalenderdagen de eerste overboeking doen naar uw spaarrekening. Anders wordt de aanvraag als vervallen beschouwd.

MoneYou Kwartaal Spaarrekening

Nieuw bij MoneYou is de kwartaal spaarrekening. U krijgt uw rente, als het geld tot aan het slot van kwartaal op de rekening staat. De stortingen zijn meteen rentedragend en er is geen minimum inleg. Wanneer een storting gedurende een kwartaal wordt gedaan en tot het einde van een kwartaal op de kwartaal rekening staat, krijgt u ook over die periode voor de bijstorting de totale rente uitgekeerd. Elk kwartaal wordt de opgebouwde rente op uw MoneYou Kwartaal Spaarrekening bijgeschreven. U hoeft dus niet een jaar te wachten op uw rente. Wederom een groot voordeel van MoneYou. Alles is bovendien eenvoudig online te regelen. Bij MoneYou is de rente altijd aantrekkelijk. Een voordeel van MoneYou is ook dat u uw rente elk kwartaal krijgt bijgeschreven en dus niet tot het einde van een jaar hoeft te wachten. De rente op een spaardeposito van een jaar is tot 0,5%.

Rekenvoorbeeld kwartaal spaarrekening:

Stel u stort op 10 juni 1000 euro en laat dat geld staan tot en met 10 juli dan krijgt u 0,45% rente over de periode 10 juni - 1 juli en slechts 0,15% rente over de periode 1 juli - 10 juli, omdat u het kwartaal niet vol maakt. Op 1 juli begint immers een nieuw kwartaal. Uitzondering hierop is de situatie dat de spaarrente op de kwartaalrekening gelijk is aan die op de direct opneembare spaarrekening, zoals nu het geval is: beide 0,45%.

De rente bij de spaarbank gaat verder omhoog of toch niet?

De spaarrente gaat ongetwijfeld verder omhoog als het vertrouwen in de economie terugkeert en de ECB zijn ruime monetaire beleid aanpast. De variabele spaarrentes zijn (25 juli 2017):
  • De rente op de MoneYou Spaarrekening is 0,45%;
  • De rente op de MoneYou Kwartaal Spaarrekening is 0,45% met basisrente van 0,15% en bonusrente van 0,3%.

Spaardeposito

U kunt u geld ook langer bij MoneYou vast zetten. De inleg op een Spaardeposito is minimaal € 500. Opvallend is dat u uw deposito ook voor het einde van de looptijd kunt beëindigen. Dat kost u wel geld, doordat dan niet de toprente wordt uitgekeerd, maar een basisrente. Vraag dus vooraf naar de hoogte van deze variabele basisrente bij het afsluiten van een deposito. Een deposito van zes maanden geeft 0,5%, van twaalf maanden 0,5% spaarrente.

Slot MoneYou in 2017

MoneYou is dus zeker de moeite waard. Sparen, beleggen, lenen en verzekeren. Het kan hier allemaal. Een spaarrekening kunt u gratis en snel online openen. Er is wel concurrentie, onder andere van Nibc Direct en Knab.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Spaarrente NIBC DirectSpaarrente NIBC DirectNIBC Direct is een bekende online bank met een relatief hoge rente ten opzichte van de grootbanken. Deze hogere spaarren…
Internetspaarrekening of een spaardeposito met hoogste renteInternetspaarrekening of een spaardeposito met hoogste renteIs het in 2017 nog mogelijk om te sparen met hoge rente? De gewone internet spaarrekening is nog altijd aantrekkelijk va…
Spaargeld naar kleine bankenSpaargeld naar kleine bankenU kunt gerust sparen bij de kleine banken in 2016 en 2017. Gaat u ook overstappen naar een andere bank voor een relatief…
Sparen en krediet bij MoneYouSparen en krediet bij MoneYouVeilig sparen en krediet bij MoneYou, twee aantrekkelijke producten in 2017. Wie hier online leent, bespaart flink op de…
Nieuwe betaalrekening zonder voorwaardenNieuwe betaalrekening zonder voorwaardenEen nieuwe betaalrekening in 2017 bij een andere bank dan u gewend bent en zo sparen tegen de hoogste spaarrente is vols…

Reageer op het artikel "Spaarrente MoneYou blijft hoog"

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 25-07-2017
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Sparen
Special: Hoogste spaarrente 2017
Schrijf mee!