InfoNu.nl > Financieel > Sparen > Sparen bij Ohra in 2019

Sparen bij Ohra in 2019

Sparen bij Ohra in 2019 Als u in 2019 een goede spaarrekening zoekt, kunt u ook eens kijken bij Ohra. Ohra is niet alleen een verzekeringsmaatschappij, maar beschikt ook over een bank met prima spaarproducten. U kunt kiezen voor de internetspaarrekening of een spaardeposito. Bij de Ohra bank kunt u ook kiezen voor een pensioenrekening (sparen voor later), een pensioen spaarrekening of de uitbetaling van uw lijfrente (banksparen). Er zijn ook alternatieven, zo kunt u eenvoudig een goede spaarrekening openen bij Knab, vaak een koploper waar het om de spaarrente gaat. Omdat Ohra onderdeel is van Nationale Nederlanden (NN) verwijst Ohra u in 2019 door naar NN.

De Ohra bank in 2019

Ohra handelt niet alleen in verzekeringen maar heeft ook een Ohra bank waar u voor vele spaarproducten terecht kunt. Dat kan gewoon sparen zijn voor alle dag, maar ook sparen voor later (pensioensparen en banksparen). Hebt u een lijfrentepolis die binnenkort tot uitbetaling zal komen, dan kunt u ook hiervoor in 2019 bij Ohra terecht. De OHRA Bank is gevestigd in Amsterdam en ingeschreven de registers van De Nederlandse Bank N.V. en de Autoriteit Financiële Markten. Wie aan Ohra spaargeld toevertrouwt, weet zeker dat zijn geld valt onder de garantiestelling van De Nederlandse bank.

Spaarbank

Ohra heeft als spaarbank twee spaarrekeningen:
  • De Internet Spaarrekening.
  • De spaardeposito.

De Internet Spaarrekening

Wie niet vast wil zitten aan een maandelijkse inleg en alles zelf wil kunnen regelen, kiest voor de Internet Spaarrekening. De rekening laat zich eenvoudig openen en de rente bedraagt 0,2%, zonder beperkingen omtrent inleg en opnames. Het gemak dient de mens. Het beheer verloopt namelijk volledig online via internet. Zodra de Internet Spaarrekening is geopend, krijgt u een rekeningnummer en gebruikersnaam. Vanaf dat moment kan de rekening worden gebruikt. Het wachtwoord wordt, om veiligheidsredenen, separaat toegezonden. De opgebouwde spaarrente wordt in de maand januari uitbetaald.

Kiezen voor een spaardeposito

Er zijn vier soorten spaardeposito's, elk met een eigen looptijd en spaarrente (januari 2019):
  • Een spaardeposito met looptijd van 1 jaar geeft 0,05% rente;
  • Een spaardeposito met looptijd van 10 jaar geeft 1,60% rente.

Het grote voordeel van het kiezen voor een spaardeposito is de hogere spaarrente en de garantie dat u die rente ook de hele looptijd behoudt. Mocht de marktrente in 2019 verder omlaag gaan en hebt u al een spaardeposito afgesloten, dan gaat die rente niet omlaag. Wie verwacht dat de spaarrente zal dalen, kiest snel voor een spaardeposito om verdere tegenvallers te voorkomen. Succesvol sparen is in 2019 vaak al moeilijk genoeg.

De pensioenrekening

De pensioenrekening is een beleggingsrekening waarmee u spaart voor later, een aanvulling op het pensioen. Ook is een combinatie van sparen en beleggen mogelijk. Zo kunt u bijvoorbeeld een vrijgekomen lijfrente laten doorgroeien met op de OHRA pensioenrekening. Dit doorsparen kan uiterlijk tot vijf jaar nadat u de AOW leeftijd hebt bereikt.

OHRA direct ingaande lijfrenterekening

Ook kunt u uw lijfrente direct laten ingaan. Het bedrag aan lijfrente wordt in gelijke bruto termijnen aan u uitbetaald. U geeft van te voren aan hoe veel jaren u een lijfrentebedrag wilt ontvangen en de Ohra bank regelt dit verder voor u. De maximale looptijd bedraagt dertig jaar. Komt u onverhoopt voortijdig te overlijden, dan krijgen uw erfgenamen de resterende lijfrente uitbetaald. Uw lijfrente gaat met andere woorden niet verloren.

Conclusie Ohra is veelzijdig

Sparen, verzekeren, beleggen, het kan allemaal bij Ohra. Kiest u voor sparen dan geeft een spaardeposito de hoogste rente, een rente die veel hoger is dan bij grootbanken als ING en ABN Amro.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Lijfrente of banksparen?Lijfrente of banksparen?Lijfrenteverzekering of lijfrente banksparen in 2019, wat zijn de verschillen? Sparen voor een extra inkomen en kapitaal…
Banksparen of niet?Banksparen of niet?Banksparen kan in 2019 erg aantrekkelijk zijn als u zo ook fiscaal slim en goedkoop spaart. U kunt banksparen voor de af…
Rente banksparen 2019Rente banksparen 2019Banksparen voor een pensioen is populair en banksparen is in 2019 tegen een lage rente bij vele banken mogelijk. Voor uw…
Naar wie gaat de erfenis als u spaart via een bankNaar wie gaat de erfenis als u spaart via een bankHoe u spaart en bij wie u spaart in 2019 en 2020 kunnen direct bepalend zijn voor wie de erfenis krijgt en wat de bestem…

Reageer op het artikel "Sparen bij Ohra in 2019"

Reactie

A. van den Bosch, 08-01-2010 18:21 #1
Moi, Probeerde een internetspaarrekening e openen maar het was niet mogelijk mijn naam met voorvoegsels in te vullen. Mijn naam is A.P.J. van den Bosch, het voorvoegsel van den stond niet n de voorgeprogrameerde lijst. wel van der.
Ben dus maar niet verder gegaan met de aanvraag. Wil graag weten hoe ik dat wel moet realiseren om mijn naam juist in te vullen. Groet, A van den Bosch Reactie infoteur, 13-01-2018
Beste A. van den Bosch,
Lijkt me geen probleem. Zowel bij Ohra als bij Kruidvat zie ik bij het online aanvragen van bijvoorbeeld de maandrekening bij de voorvoegsels de mogelijkheid om "vd" aan te klikken, voor zowel van der als van den.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 12-01-2019
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Sparen
Special: Hoogste spaarrente 2019
Reacties: 1
Schrijf mee!