InfoNu.nl > Financieel > Sparen > Ohra biedt hoge spaarrente en mooie beleggingsfondsen

Ohra biedt hoge spaarrente en mooie beleggingsfondsen

Ohra biedt hoge spaarrente en mooie beleggingsfondsen Hoge rente bij Ohra. Ohra geeft tot 1,6% rente op uw spaargeld en heeft een aantal andere spaarrekeningen met hoge rente, zoals een spaardeposito. Deze spaarrente is minder dan een paar jaar terug, maar nog altijd een aantrekkelijke spaarrente. Maar Ohra biedt meer mogelijkheden om te sparen. U kunt kiezen voor een spaardeposito maar ook beleggen in een beleggingsfonds. Door te kiezen voor een beleggingsfonds spreidt u uw beleggingen en daarmee het risico dat u neemt, terwijl de resultaten wel heel goed kunnen zijn. OHRA Bank is een onderdeel van Delta Lloyd, dat is samengegaan met Nationale-Nederlanden.

Wie is Ohra Bank?

De meeste mensen zullen Ohra kennen van de vele verzekeringen. Maar er is ook Ohra Bank. Ohra Bank heeft allerlei bancaire producten die voor u interessant kunnen zijn:
  • Beleggen in beleggingsfondsen met een beleggerskompas ter ondersteuning;
  • Sparen tegen een hoge rente;
  • Banksparen voor lijfrente of pensioen met de Ohra Pensioen Spaarrekening.

Beleggen bij Ohra

Bij Ohra bent u volledig vrij in uw beleggingskeuze. U belegt daarbij niet in afzonderlijke bedrijven maar in een keur aan beleggingsfondsen:
  • Aandelenfondsen die zich vooral concentreren op een bepaalde regio in de wereld (Europa, Azië, Amerika).
  • Obligatiefondsen.
  • Vastgoedfondsen en vastgoedaandelen. Uw belegging wordt gespreid over meerdere vastgoedprojecten in de wereld.
  • Liquiditeitenfonds of geldmarktfonds, waarbij wordt belegd in liquiditeiten, zoals contant geld of kortlopende deposito’s.
  • Mixfondsen ofwel beleggingsfondsen die beleggen in een mix van aandelen, obligaties en vastgoed. Bekende voorbeelden zijn Life cycle fondsen en profielfondsen.

Beleggen doet u hier online of via de OHRA app. Ook automatisch beleggen is mogelijk, periodiek wordt er dan een bedrag afgeschreven dat voor u wordt belegd. U stelt zelf een vast bedrag in dat naar uw keuze per maand, kwartaal of per jaar wordt belegd.

Sparen bij spaarbank Ohra

Spaarbank Ohra heeft inmiddels een heel spectrum aan spaarrekeningen teruggebracht tot:
  • De internetspaarrekening;
  • De deposito's.

Deze rekeningen voert Ohra niet meer zelf uit, maar via Nationale Nederlanden waar Ohra onderdeel van is.

Wat is Ohra internetspaarrekening

De internetspaarrekening geeft medio juli 2019 0,20% spaarrente. Het grote voordeel van deze rekening is het gemak, waarmee het kan worden geopend en natuurlijk de rente. Met de internet spaarrekening kunt u onbeperkt sparen en altijd zonder opname kosten uw geld opnemen. Een direct opneembare spaarrekening dus met als voordelen:
  • U kunt de spaarrekening direct online aanvragen;
  • Vanuit de spaarrekening eenvoudig een OHRA Deposito openen;
  • Uw bankzaken zelf online regelen of met de OHRA Bank App,
  • U hebt geen kosten als u geld opneemt;
  • Er is geen papieren administratie meer nodig.

Deze spaarrekening wordt in juni 2018 omgezet naar een internetspaarrekening van Nationale-Nederlanden.

Wat is een OHRA deposito?

OHRA heeft een spaardeposito naar keuze. Zie hier de rente op een deposito oplopend naar 1,6% rente (juli 2019):
  • deposito met looptijd van 1 jaar geeft 0,05% rente;
  • deposito met looptijd van 10 jaar geeft 0,80% rente.

Conclusie

De conclusie is dat wie tegen een hoge rente wil sparen, ook bij Ohra aan het juiste adres is. Omdat Ohra bank een handelsnaam is van Delta Lloyd Bank N.V., die een vergunning heeft van de Nederlandse bank, valt uw geld onder het depositogarantiestelsel van De Nederlandse Bank. De andere hoogste spaarrente in Nederland, zonder voorwaarden, vindt u door de actuele hoogste spaarrente goed in de gaten te houden. De spaarrente kan ook weer snel omhoog gaan namelijk. Wat houdt u nog tegen?
Gerelateerde artikelen
Sparen bij Ohra in 2019Sparen bij Ohra in 2019Als u in 2019 een goede spaarrekening zoekt, kunt u ook eens kijken bij Ohra. Ohra is niet alleen een verzekeringsmaatsc…
ASN optimaalbeleggen: beleggen en sparenASN optimaalbeleggen: beleggen en sparenASN bank optimaalbeleggen 2019 maakt een slimme combinatie van sparen en beleggen mogelijk waardoor u een hoger rendemen…
Bigbank, nieuwe spaarbank in NederlandBigbank, nieuwe spaarbank in NederlandBigbank is buitenlandse spaarbank waar u kunt sparen met een hoge spaarrente op een spaardeposito. U kunt zo deposito sp…
Spaarbank: waarop letten bij het sparen?Spaarbank: waarop letten bij het sparen?Waar moet u zeker op letten bij het sparen en het openen van een spaarrekening. Voor welke spaarbank kiest u in 2019? Zi…

Reageer op het artikel "Ohra biedt hoge spaarrente en mooie beleggingsfondsen"

Reactie

P. C., 09-01-2009 14:11 #1
:-) Financiele info zoals deze is, vooral in deze tijd, nooit weg. Reactie infoteur, 19-06-2018
Graag gedaan.

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 20-07-2019
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Sparen
Reacties: 1
Schrijf mee!