InfoNu.nl > Financieel > Sparen > Spaarbank & De Anadolubank en Alfa Spaarrekening zijn nieuw

Spaarbank & De Anadolubank en Alfa Spaarrekening zijn nieuw

Spaarbank & De Anadolubank en Alfa Spaarrekening zijn nieuw Bij de Anadolubank kunt u in 2019 kiezen uit de Alfa spaarrekening, Alfa Rente Direct Spaarrekening, Alfa slimmer sparen en spaardeposito. Deze spaarrekeningen zijn een prima aanvulling voor wie een hoge rente zoekt. U spaart bij deze bank volstrekt veilig: de bank heeft een Nederlandse bankvergunning, valt volledig onder de Nederlandse spaar garanties en geeft een hoge spaarrente.

Sparen met een hoge spaarrente

De spaarrente stijgt. Net zoals in 2008 doen de banken nu hun best om uw spaargeld binnen te halen. Dat zien we bij de niche spelers, zoals sommige Turkse banken, maar ook MoneYou. Zij bieden meestal een zeer interessante rente. Waar de Oranjerekening bij de ING een mooie rente geeft, geven deze prijsvechters soms nog wel meer dan dat.

De Anadolubank als spaarbank

Sinds 1 april 2008 is de Anadolubank in ons land actief. Anadolu is een volle dochter van een grote Turkse bank. Deze bank heeft zowel een zakelijke als een particuliere tak. De Nederlandse vestiging van de Anadolubank valt onder het depositogarantiestelsel van de Nederlandse bank, DNB. Daarmee is uw geld bij de Anadolubank in beginsel even veilig als bij elke grootbank in Nederland. Uw geld is per persoon bij de Anadolubank tot een maximum van 100.000 euro gegarandeerd.

De Alfaspaarrekening

De Anadolubank heeft de Alfa spaarrekening, waarbij geen minimum inleg vereist. In januari 2019 is de spaarrente 0,20% op jaarbasis. Deze rente wordt elk kwartaal op uw rekening bijgeschreven. De rente wordt elk kwartaal uitgekeerd. De Alfa slimmer sparen spaarrekening geeft 0,25% rente.

De Alfa Rente Direct spaarrekening

Nieuw is sinds november 2010 de Alfa Rente Direct Spaarrekening. Hierop krijgt u in januari 2019 0,20% rente. Het grote voordeel van deze rekening is dat de rente dagelijks wordt uitgekeerd en dagelijks wordt bijgeschreven. U hoeft dus niet lang op uw rente te wachten en krijgt zo rente op rente.

Een termijndeposito bij de Anadolubank afsluiten

U kunt kiezen uit deposito’s met een looptijd variërend van 1 jaar tot en met 5 jaar. Deze rentes liggen voor deze periodes vast en lopen op tot 4% voor een deposito van vijf jaar. Ook deze deposito's vallen onder het depositogarantiestelsel en zijn dus veilig (2 januari 2019):
  • 1 jaar: 0,55%;
  • 1,5 jaar: 0,6%;
  • 2 jaar: 0,75%;
  • 3 jaar: 1%;
  • 4 jaar: 1,1%;
  • 5 jaar: 1,2%.

Boetevrij uw geld opnemen

Aandachtspunt is dat van een spaardeposito alleen boetevrij geld kan worden opgenomen bij:
  • De aankoop van onroerend goed voor eigen gebruik;
  • Het in huwelijk treden van één van de rekeninghouders;
  • Overlijden van één van de rekeninghouders;
  • Werkloosheid van één van de rekeninghouders;
  • Arbeidsongeschiktheid van één van de rekeninghouders.

Openen van een spaarrekening

De aanvraagformulieren kunnen eenvoudig van de site worden gedownload. Deze formulieren stuurt u samen met een kopie van een geldig identiteitsbewijs naar Anadolubank Nederland N.V., Afdeling Retail Banking, Antwoordnummer 47234, 1070 VC Amsterdam. Van de mutaties op uw rekening krijgt u thuis een afschrift toegestuurd. En dat vind ik wel weer een voordeel.

Slot

Wie een hoge rente wil op zijn spaargeld en veilig wil sparen is bij de Anadolubank aan het juiste adres. Er is veel keuze en de spaarrente is aantrekkelijk. Het mooie van de Alfa spaarrekeningen is dat er geen voorwaarden zijn en uw geld dus dagelijks opvraagbaar is. U laat uw geld gewoon storten naar de tegenrekening bij de bank of giro die u bij de opening van de spaarrekening hebt opgegeven.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Spaarbank, de AnadolubankSpaarbank, de AnadolubankDe Anadolubank staat in 2019 in de top van banken met veilig sparen tegen een hoge spaarrente. Op een spaardeposito krij…
Hoogste spaarrente top 8 bankenHoogste spaarrente top 8 bankenWelke 8 banken geven u in 2019 de hoogste spaarrente op een direct opneembare spaarrekening? Welke banken vallen bovendi…
Spaarrekening kiezen: spaarrentes en promoties vergelijkenSpaarrekening kiezen: spaarrentes en promoties vergelijkenSparen kan een interessant rendement opleveren als je tenminste kiest voor een spaarrekening met een hoge spaarrente. Bi…
Sparen: de beste spaarrente kiezen voor je spaarrekeningSparen: de beste spaarrente kiezen voor je spaarrekeningNet als bij een hypotheek kan ook de rente bij een spaarrekening vast of variabel zijn. De variabele spaarrente is afhan…
Spaarrekening met hogere spaarrente: sparen in 't buitenlandSpaarrekening met hogere spaarrente: sparen in 't buitenlandWie de spaarrente bij de Nederlandse banken te laag vindt kan overwegen om zijn spaargeld bij een buitenlandse bank te p…

Reageer op het artikel "Spaarbank & De Anadolubank en Alfa Spaarrekening zijn nieuw"

Reactie

H. A. F. Lenting, 08-04-2008 11:37 #1
Interessant, maar het feit dat zoveel Turkse banken zich in Nederland vestigen vind ik wel stof tot nadenken geven. Reactie infoteur, 17-02-2018
Nederlanders sparen relatief veel en blijkbaar kunnen deze prijsvechters daar goede zaken doen. Ze dragen evenals bijvoorbeeld de DSB bank, Argenta of Alex niet de last van een groot kantorennetwerk. Het depotgarantiestelsel van de Nederlandsche Bank beschermt vervolgens de spaarder, mits hij onder de aangegeven maxima aan spaargeld blijft. Argenta valt onder de Belgische regelgeving. Zie daarvoor:

http://financieel.infonu.nl/geld/9956-banken-goedkoop-bankieren-en-betalen.html

Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 01-01-2019
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Sparen
Special: Hoogste spaarrente 2019
Reacties: 1
Schrijf mee!