InfoNu.nl > Financieel > Sparen > ASN Bank: jeugdsparen 2019 met hoog rendement

ASN Bank: jeugdsparen 2019 met hoog rendement

ASN Bank: jeugdsparen 2019 met hoog rendement In 2019 jeugdsparen voor kind of kleinkind? Dan geeft de ASN bank een hoog rendement van 0,35%. Sparen bij de ASN Bank is vooral duurzaam sparen en groen sparen. Zet zo geld opzij voor uw kind of kleinkind met een uitstekende spaarrente. Kies voor ASN Jeugdsparen. U steunt vele andere kinderen in de wereld. Bovendien heeft de ASN Bank een betaalrekening met overstapservice.

Jeugdsparen in 2019

Groen sparen en duurzaam sparen bij de ASN Bank

ASN Bank staat bekend voor maatschappelijk verantwoord sparen en beleggen. De rekening Jeugdsparen van de ASN bank combineert dit met een goed rendement voor uw kind. De rekening Jeugdsparen staat op naam van het kind tot zijn of haar achttiende verjaardag. Tussentijds opnemen is niet mogelijk, tenzij het geld nodig is voor aantoonbare studiekosten vanaf het voortgezet onderwijs. Tegelijkertijd steunt u via Jeugdsparen straatkinderprojecten van Cordaid Kinderstem, doordat per geopende Jeugdspaarrekening door ASN zelf 10,- aan Cordaid Kinderstem wordt overgemaakt. Bovendien betaalt de ASN Bank elk jaar een bepaald percentage van de totale inleg aan de straat kinderprojecten in onder meer Kameroen en India. De ASN bank heeft eerder de prijs gewonnen van het beste financieel product.

Hoge rente bij ASN Bank, ideaalsparen en jeugdsparen

U ontvangt eind december 2018 met jeugdsparen per jaar 0,35% rente. Al met al een hoge rente, waarmee u door de steun aan Cordaid in feite een dubbel rendement behaalt. De eerste inleg bedraagt 50. Na deze inleg is bijstorten van variabele bedragen mogelijk. Automatisch sparen kan ook, maar is niet verplicht. Ook grootouders of andere familieleden kunnen een rekening voor een kind openen. Als u wilt, kunt u het spaarsaldo zonder kosten tussentijds overboeken naar een andere rekening van de ASN bank, zoals ASN Deposito met een gelijke of hogere rente. De bedragen die van deze rekeningen vrijkomen, vloeien voor het bereiken van de meerderjarige leeftijd van de rekeninghouder automatisch terug naar de gekoppelde rekening ASN Jeugdsparen. Deze Bank beheert inmiddels voor ruim 275.000 spaarders en beleggers een totaal vermogen van zon 3 miljard euro. Met Ideaalsparen ontvangt u 0,08% rente. Misschien is een deposito wat voor u.

ASN deposito sparen

Met deposito sparen kunt u bij de ASN bank sparen tegen 0,9 procent in december 2018. De rente wordt jaarlijks bijgeschreven:

Oordeel van de consument over de ASN bank

Regelmatig wordt het oordeel over de kwaliteit van banken bij de consumenten door middel van een consumenten monitor gemeten. De ASN Bank scoort bij de consument een hoog cijfer, namelijk een 8,2. Daarbij wordt geoordeeld over:
  • Het klaarstaan voor klanten;
  • De snelheid van dienstverlening;
  • Het nakomen van gedane beloften;
  • De kwaliteit ten opzichte van de bankkosten.

Betaalrekening ASN Bank

U kunt bij de ASN bank ook een betaalrekening openen. Als u al een spaarrekening bij deze bank heeft, hoeft u nauwelijks gegevens in te vullen. Bent u nieuw dan geeft u online uw gegevens op en kunt u zeer snel over de betaalrekening met betaalpas beschikken. Er is een overstapservice, maar u kunt ook bij uw eigen bank blijven als u deze extra betaalrekening wilt openen. Na opening krijgt u 10 euro als welkomstbonus op uw rekening gestort.

Slot ideaalsparen bij de ASN bank in 2019

Het leven wordt alleen maar duurder, en daarom is het een uitkomst om via een kinderspaarrekening bij ASN Bank wat geld opzij te kunnen zetten. Een mooi en nuttig initiatief, waarvoor u ook nog een hoge rente krijgt bijgeschreven. Uw kinderen en kleinkinderen zullen u later daarvoor dankbaar zijn. Er zijn fiscale voordelen bij groen en duurzaam sparen en beleggen en dat is een mooie stimulans voor wie maatschappelijk verantwoord wil sparen en beleggen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "ASN Bank: jeugdsparen 2019 met hoog rendement"

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 26-12-2018
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Sparen
Special: Hoogste spaarrente 2019
Schrijf mee!