InfoNu.nl > Financieel > Lenen > Welke soorten leningen voor extra geld

Welke soorten leningen voor extra geld

Welke soorten leningen voor extra geld Welke lening wilt u in 2017 afsluiten? U kunt uit vele leenvormen kiezen, maar hoe kunt u die leningen slim vergelijken? Extra geld kan iedereen gebruiken en een goede lening is dan de snelle oplossing. Daarom is het goed om een paar soorten leningen op een rij te zetten. Lenen is verstandig als u zeker weet dat u de lening kunt terug betalen en niet te veel rente betaalt. Online is goedkoop geld lenen goed mogelijk. Bovendien vraagt u via het internet eenvoudig offertes aan om vervolgens zelf de goedkoopste lening uit te kunnen kiezen. Voor een hypotheek, een persoonlijke lening, doorlopend krediet of andere manieren van geld lenen. De gevraagde rente op een lening is tegenwoordig eenvoudig op het internet te vergelijken.

Inhoud

Soorten leningen 2017 en rood staan, welke leenvormen zijn er?

Geld lenen is zo oud als de weg naar Rome. Iedereen leent wel eens geld of heeft dat wel eens gedaan. Zo is bekend dat velen wel eens rood staan en ook dat is in feite geld lenen. Nadeel van het rood staan bij een bank is dat dit een dure manier van geld lenen is. Daarom is het goed om ook andere soorten leningen te bekijken.

Een hypotheek afsluiten

Het kenmerkende van een hypotheek is dat u geld leent met uw huis als onderpand. Doordat er onderpand is, is de bank meestal bereid om een relatief lage rente vragen. Een bijkomend voordeel is dat de hypotheekrenteaftrek ervoor zorgt dat het allemaal betaalbaar is. Overigens bestaat dé hypotheek niet. Er zijn vele varianten mogelijk. Van aflossingsvrij tot een vaste aflossing per maand, van een variabele rente tot een vaste rente, kortlopend of langlopend, en met een korte rentevaste periode tot een zeer lange rentevaste periode.

Extra geld, de flitslening of het flitskrediet 2017

De flitslening of het flitskrediet kan goedkoop zijn als u ook weer snel de lening aflost, maar is duur als u te laat bent met aflossen. Daarom is er veel kritiek op deze vorm van snel geld lenen. Als u zeker weet dat u eenvoudig het geld kunt terug betalen en ook direct geld nodig hebt, kan de flitslening een oplossing zijn en is dan ook niet duur. Anders kunt u beter naar een andere vorm van krediet kijken.

De BKR registratie van een lening

Bijna alle leningen worden geregistreerd bij het BKR. Daar wordt bijgehouden of u extra lening voor u nog wel verstandig is en of er betalingsachterstanden zijn. Dit geld niet voor de flitslening en ook niet voor het verpanden van goederen of sieraden bij de Bank van Lening.

De persoonlijke lening

De persoonlijke lening is wel de bekendste lening. U sluit deze lening meestal voor een specifiek aankoop af. U weet wat u gaat kopen en wat dat kost en leent daar het bedrag bij dat u maandelijks gedeeltelijk aflost. Deze vorm van krediet wordt veel aangeboden.

Het doorlopend krediet

Het doorlopend krediet is ook een goede bekende. Zoals de naam al aangeeft kunt u tot een bepaald bedrag continu bijlenen. Stel uw limiet bedraagt 10.000 euro en u hebt maar 1.000 euro nodig, dan betaalt u over die 1.000 euro rente. Dit is een voordeel ten opzichte van een persoonlijke lening. Een mogelijk nadeel is dat de rente variabel is.

Kopen met een creditcard is kopen op krediet

Tegenwoordig zijn er twee soorten van creditcard:
  • De gewone creditcard met krediet;
  • De prepaid creditcard.

Het grote verschil tussen deze twee creditcards is dat u bij de prepaid creditcard niet meer geld kunt uitgeven dan wat er aan saldo op de kaart staat. Bij de gewone creditcard bestaat de mogelijkheid van krediet en de mogelijkheid om geld op te nemen.

Kopen op afbetaling of klantenkaart

Kopen op afbetaling kan bijvoorbeeld bij postorderbedrijven Wehkamp, Otto en Neckermann. In dat geval combineert u het gemak van online spullen kopen met het gemak van een uitgesteld betalen. Zoals u begrijpt is ook dit een vorm van krediet waarover u rente betaalt. Hetzelfde geldt voor het kopen met de klantenkaart. Het gemak dient de mens.

Slot de leenvormen waaruit u kunt kiezen in 2017?

U kunt uit vele leenvormen kiezen waarbij de ene situatie om een andere lening vraagt dan de andere. Het eenvoudigste is het om rood te staan bij de bank, maar de rente daarvoor is vaak hoog. Dan is goedkoop online lenen een veel betere keuze.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Goedkoop snel geld lenenGoedkoop snel geld lenenGoedkoop snel geld lenen in 2017 kan zeker bij aanbieders van geld zoals Betaaldag en vooral Ferratum. Extra krediet doo…
Goedkoper geld lenen, kan dat wel?Goedkoper geld lenen, kan dat wel?Kan goedkoper geld lenen eigenlijk wel in 2017 en 2018? Het antwoord is ja, een goedkope lening kan maar dan moet u daar…
Snel geld lenen - doorlopend kredietWie heeft niet de behoefte gekend om snel over extra financiële mogelijkheden te beschikken? U wilt bijvoorbeeld een ver…

Reageer op het artikel "Welke soorten leningen voor extra geld"

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 18-06-2017
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Lenen
Special: Lenen 2017
Schrijf mee!