Kredietdesk - financieel advies

Kredietdesk is een bedrijf dat gespecialiseerd is in advies en bemiddeling bij kredietverlening. Het bedrijf is gevestigd in Amsterdam.

Werkwijze

De medewerkers van Kredietdesk werken als tussenpersonen tussen enerzijds de mensen die een lening zoeken en anderzijds de bedrijven die leningen verstrekken. Nadat een klant een offerte heeft aangevraagd bij Kredietdesk, gaat Kredietdesk op zoek naar de lening die past bij de specifieke eisen van de klant.

Gratis advies

Telefonisch kan men bij Kredietdesk gratis en vrijblijvend financieel advies inwinnen. Ook wanneer men via Kredietdesk een lening neemt, hoeft men aan dit bedrijf geen advieskosten te betalen. Kredietdesk wordt betaald door provisies die zij krijgen van financieringsmaatschappijen waarbij de leningen onder zijn gebracht.

Producten

Tot de producten die Kredietdesk kan aanbieden behoren onder meer: autofinancieringen, doorlopend krediet, persoonlijke leningen, plusKrediet, WOZ-krediet en de Kredietbeschermer.

AFM

KredietDesk heeft een vergunning van de Autoriteit Financiële Markten (AFM). Het nummer van deze vergunning is 12007501.

Dochteronderneming

Het bedrijf is een dochteronderneming van Ribank N.V. en een onderdeel van Crédit Agricole Consumer Finance Nederland B.V. Daardoor behoort Kredietdesk dus tot de grote Franse bankengroep Crédit Agricole. Wereldwijd werken er circa 160.000 mensen voor Credit Agricole.

Crédit Agricole

Zoals de naam van deze bank al doet vermoeden, was Crédit Agricole oorspronkelijk een kredietverstrekker in de agrarische sector. Wat dat betreft is Crédit Agricole dus vergelijkbaar met de Nederlandse Rabobank. De basis voor Crédit Agricole werd in de 19e eeuw gelegd door een aantal lokale boerenleenbanken. In de loop van de 20e eeuw gingen deze banken steeds intensiever samenwerken. Crédit Agricole bleef zich tot in de jaren zestig vooral richten op leningen voor bedrijven in de agrarische sector. Daarna is de bank zich steeds meer ook op andere doelgroepen gaan richten. Dit deed Crédit Agricole met heel veel succes. Het ging tot de grootste Europese banken behoren. In 2003 nam Crédit Agricole zelfs de beroemde Franse bank Le Crédit Lyonnais over, wat nochtans tot in de jaren negentig de grootste bank van Frankrijk was. Tegenwoordig is Crédit Agricole de grootste financiële instelling van Frankrijk.

De merknaam Credit Agricole is in Nederland met name bekend geworden door sportsponsoring. Tijdens het WK voetbal van 1998 was Credit Agricole één van de grote sponsoren. Na dit WK richtte de bank zich vooral op sponsoring in de wielersport. Beroemde wielrenners zoals Chris Boardman, Thor Hushovd, Jaan Kirsipuu, Christophe Moreau, Jens Voigt en Bradley Wiggins reden voor de Credit Agricole-ploeg van manager Roger Legeay.
Gerelateerde artikelen

Bronnen en referenties
  • http://www.kredietdesk.nl
  • http://www.lenenmetverstand.nl/kredietverstrekkers/kredietdesk/
  • http://en.wikipedia.org
  • http://nl.wikipedia.org

Reageer op het artikel "Kredietdesk - financieel advies"

Infoteur: Fjodorboekanski
Gepubliceerd: 11-11-2011
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Lenen
Schrijf mee!