InfoNu.nl > Financieel > Lenen > Hoe kun je 15.000 euro lenen?

Hoe kun je 15.000 euro lenen?

15.000 is een behoorlijk hoog bedrag, dat je soms toch echt nodig hebt, bijvoorbeeld voor een verbouwing of een vakantie. Hoe kun je 15.000 euro lenen en waar heb je deze mogelijkheid?

Waar kun je 15.000 euro lenen?

Het is niet moeilijk om geldverstrekkers te vinden waar je een bedrag van 15.000 euro kunt lenen. Vrijwel iedere kredietverstrekker heeft de mogelijkheid om er een hoog bedrag te lenen. Je kunt sowieso terecht bij de banken voor een lening, maar ook andere geldverstrekkers hebben de mogelijkheid er geld te lenen. Vraag altijd een offerte aan en bekijk de voorwaarden. Zo weet je tenminste wat je kunt verwachten is en het makkelijker de aanbieders met elkaar te vergelijken.

Wat is de looptijd van de lening?

Aangezien er zoveel aanbieders zijn waar je 15.000 euro kunt lenen, heb je ook verschillende termijnen waarin de lening terugbetaald dient te worden. Bij veel geldverstrekkers kun je zelf bepalen wat de looptijd van de lening is, bijvoorbeeld 12, 24 of 36 maanden. In sommige gevallen moet je extra geld betalen als je het geld eerder aflost. Ook hierbij geldt dus dat je de voorwaarden goed moet lezen.

Hoe zit het met een BKR notering bij 15.000 euro?

Veel kredietverstrekkers zijn erg streng als het gaat om het aflossen van je lening. Je kunt een BKR notering krijgen als je als wanbetaler wordt gezien. Soms is dit al als je een paar dagen te laat bent met je betaling. Check dus goed hoe dit zit bij de kredietverstrekker waar jij 15.000 euro wilt lenen.

Als je zelf al een BKR notering hebt is het lastig om 15.000 euro te lenen, maar niet onmogelijk. Veel bedrijven zien je als wanbetaler met een negatieve BKR notering en willen dus niet met je in zee gaan. Om toch een lening te kunnen krijgen met BKR notering moet je vaak extra rente betalen en gelden er strengere voorwaarden. Hiervoor kun je doorgaans niet bij de bank terecht.

Denk goed na bij een lening

Als je 15.000 euro overweegt te lenen is het raadzaam eerst goed na te denken. Heb je het geld daadwerkelijk nodig? Een lening hebben betekent altijd dat je uiteindelijk meer geld kwijt bent. Je moet immers rente betalen en het bedrag kan dan hoog oplopen. Denk dus goed na, maak geen overhaaste beslissingen en kies de geldverstrekker voor je lening zorgvuldig.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Hoe kun je 15.000 euro lenen?"

Reactie

Mimi Spierings, 30-09-2016 17:01 #1
Zijn er mogelijkheden om mét bkr 10.000 á 15.000 euro te lenen? Ik heb aow en vier pensioenen van voormalige werkgevers.

Infoteur: Writingsuus
Gepubliceerd: 18-08-2011
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Lenen
Reacties: 1
Schrijf mee!