InfoNu.nl > Financieel > Lenen > Hoe kun je 1.500 euro lenen?

Hoe kun je 1.500 euro lenen?

Soms komt het voor dat je een klein bedrag moet lenen. Een bedrag van 1.500 euro lenen is niet moeilijk en kan bij veel verschillende instanties. Er zijn echter wel dingen waar je rekening mee dient te houden. Lees hier wat de mogelijkheden zijn en waar je aan moet denken bij het lenen van 1.500 euro.

1.500 euro lenen

Bij de meeste geldverstrekkers kun je hoge bedragen lenen. Die bedragen kunnen oplopen tot een paar ton. Maar je hebt niet altijd zo veel geld nodig. Er zijn tevens opties om minder geld te lenen. Je kunt bijvoorbeeld een bedrag lenen van 1.500 euro. Een laag bedrag heb je soms immers ook nodig. Soms moeten er namelijk dingen gerepareerd of vervangen worden.

Houd rekening met hoge rente

1.500 euro lenen is dus heel goed mogelijk, maar houd wel rekening met de hoge rente die erbij komt kijken. Soms lijkt het net alsof je niet veel rente hoeft te betalen als je 1.500 euro gaat lenen, maar in verhouding tot leningen met hoge bedragen is het wel veel geld. Kijk dus goed naar het percentage van de rente en lees altijd de voorwaarden.

BKR en geld lenen

Als je geld leent krijg je te maken met het BKR. Wie een BKR notering heeft kan geen geld lenen en dit is natuurlijk erg vervelend als je toch een laag bedrag van 1.500 euro wilt lenen. Er zijn echter ook veel bedrijven waar je geld kunt lenen als je al een BKR notering hebt. Bedrijven die geen BKR toetsing uitvoeren hanteren doorgaans een hogere rente. De rente kan dus extra hoog oplopen, terwijl deze bij een lening van 1.500 euro vaak al erg hoog is.

Vergelijken van leningen

Als je 1.500 euro wilt lenen is het raadzaam om de verschillende aanbieders van leningen goed met elkaar te vergelijken. De lening gaat maar om een klein bedrag, maar ook dan is het belangrijk om te weten wat de voorwaarden zijn en hoeveel rente je moet betalen. Zorg ervoor dat er geen onverwachte verrassingen zijn en dat je weet wat er van je wordt verwacht.

Lukt het niet om 1.500 euro te lenen?

Lukt het je niet om een goede lening te vinden van 1.500 euro? Dan zijn er nog verschillende andere opties om aan 1.500 euro te komen. Bedenk eerst of je het mogelijk bij elkaar kunt krijgen door geld te sparen. Dit kan natuurlijk alleen als je de uitgave pas over een paar maanden moet maken. Heb je nu het geld nodig, dan kun je er ook voor kiezen om te betalen met je creditcard. Sommige bankrekeningen kunnen daarnaast ook in de min staan. Je kunt dus overwegen om het geld van je eigen bank te betalen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Hoe kun je 1.500 euro lenen?"

Infoteur: Writingsuus
Gepubliceerd: 18-08-2011
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Lenen
Schrijf mee!