InfoNu.nl > Financieel > Lenen > Geld lenen voor een camper of mobilhome via de camperlening

Geld lenen voor een camper of mobilhome via de camperlening

Geld lenen voor een camper of mobilhome via de camperlening Ben je een beetje avontuurlijk van geest en hou je toch van comfort, dan is de camper of mobilhome voor jou. In een camper kan je je lekker thuis voelen en tegelijk een stukje van de wereld ontdekken. Voor wie er van droomt om een camper te bezitten kan de kostprijs nogal eens tegenvallen. De prijs van een camper of mobilhome hangt af van de aanwezige voorzieningen, de kwaliteit van het voertuig en de grootte ervan. Doorgaans moet je denken aan een minimum van 30.000 euro voor de aankoop van een camper. Als je de koopprijs niet volledig kan betalen dan kan je extra geld lenen met de camperlening. Een camperlening kan doorgaans aangegaan worden onder de vorm van een persoonlijke lening of een doorlopend krediet. Online kan je bij kredietmakelaars prijsoffertes aanvragen voor het aangaan van een camperkrediet.

Camper: vrijheid en comfort

Voor wie een beetje avontuurlijk is aangelegd en graag comfortabel op reis gaat, is de camper of mobilhome het ideale vervoermiddel. Met de camper kan je genieten van comfort en je bent bij wijze van spreken vrij om te gaan en staan waar je wil. Met de mobilhome heb je geen hotel nodig als je op reis gaat: je kan genieten van een bepaalde vrijheid tijdens je vakantie. Een camper kan je lekker knus inrichten en je kan je er thuis voelen, een beetje alsof je in je eigen woonkamer verblijft tijdens je vakantie. De aanvankelijke investering van een camper kan je later ruimschoots winst opleveren doordat je de kosten van een hotelkamer of huurappartement op vakantie uitspaart.

Lenen voor een camper

Het kopen van een camper kan vrij kostelijk zijn en het aankoopbedrag is voor de meeste mensen dan ook te hoog om in een keer te kunnen betalen. In een camper of mobilhome heb je de beschikking over tal van huiselijke voorzieningen, zoals zitmeubels, slaapvoorzieningen en een kitchenette. De kostprijs van een camper loopt al snel op tot 30.000 à 50.000 euro, al naargelang de kwaliteit die door de koper vereist wordt. Om de camper of mobilhome van je dromen te kunnen kopen, kan je dan ook een camperlening of camperkrediet aangaan.

Camperkrediet

Een camperkrediet is een krediet dat specifiek dient om de betaling van je camper te kunnen voldoen. Bij sommige banken kan je hiervoor terecht bij de categorie "lening van een ander voertuig dan een wagen of motor". Voertuigen zoals bestelwagens, caravans of aanhangwagens horen daar bijvoorbeeld ook bij. Doorgaans wordt een camperlening voorzien onder de vorm van een doorlopend krediet of een persoonlijke lening.

Voordelige rente

Net als bij alle leningen is het ook bij het camperkrediet belangrijk om goede leenvoorwaarden te bekomen. Hierbij is het in de eerste plaats belangrijk om tegen een voordelige rente te kunnen lenen. De bank of kredietverstrekker zal ook voorop stellen wat de mogelijke termijnen zijn om de camperlening af te betalen. Bedenk ook steeds dat er kosten bijkomen als je een lening wenst af te sluiten, dus ook bij de camperlening. De bank of kredietverstrekker zal duidelijk maken wat het volledige aflossingsbedrag zal zijn dat je per maand zal moeten betalen.

Tweedehands camper of mobilhome

In plaats van een splinternieuwe camper of mobilhome aan te kopen kan je ook denken aan een tweedehands camper. Een tweedehandse mobilhome kan financieel een stuk aantrekkelijker zijn. Wel moet je in dat geval nauwkeurig de staat van het voertuig controleren, net als het bouwjaar en het totale kilometeraantal van de mobilhome. Een tweedehands voertuig houdt altijd wat meer risico in doordat het je meer bijkomende kosten zal opleveren. Het is dus belangrijk om de voordelen van de lagere prijs af te wegen tegen mogelijke extra kosten wegens bijkomend onderhoud en herstellingen.

Prijsoffertes camperlening

Om te weten hoeveel het kost om een camperkrediet te nemen kan je online op onderzoek. Online kan je offertes van kredietmakelaars in je regio aanvragen zodat je te weten komt hoeveel een camperlening je kan kosten. Je kan het gewenste leenbedrag ingeven waarna er je een leenvoorstel wordt gedaan. Kredietmakelaars zullen je dan informatie verschaffen over de voorwaarden, de rente en de kosten van de camperlening. Je zal op die manier meteen te weten komen hoeveel de rente van de lening zal bedragen, hoe lang de leentermijn zal zijn, net als de grootte van het aflossingsbedrag.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Camper kopen: Waarop letten en wat kost een kampeerauto?Ook wel eens jaloers op mensen met een eigen camper? Vrij om te gaan en staan waar je wilt en altijd je eigen huisje bij…
Hoe kun je 1.500 euro lenen?Soms komt het voor dat je een klein bedrag moet lenen. Een bedrag van 1.500 euro lenen is niet moeilijk en kan bij veel…
Vandaag nog geld lenenVandaag nog geld lenenWil je vandaag nog geld lenen? Dat kan! Tegenwoordig is het heel makkelijk om geld te lenen. Het geld staat vaak ook dez…
Snel geld lenen  persoonlijk kredietSnel geld lenen persoonlijk kredietMensen kunnen verschillende redenen hebben om geld te willen lenen. De aanschaf van nieuwe producten bijvoorbeeld. Of ee…
Bronnen en referenties
  • http://www.leemanskredieten.be/lenen/geld-lenen-bij-leemans/voor-wat-kan-ik-lenen/lenen-voor-een-camper/, bezocht op 10/11/2015.
  • http://goedkope-autolening.be/lenen-voor-mobilhome/, bezocht op 10/11/2015.
  • http://www.campersite.be/, bezocht op 10/11/2015.
  • https://www.recordbank.be/nl/pagina/financiering-andere-voertuigen, bezocht op 10/11/2015.

Reageer op het artikel "Geld lenen voor een camper of mobilhome via de camperlening"

Infoteur: Verdanov
Laatste update: 10-11-2015
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Lenen
Special: Kredieten
Schrijf mee!