InfoNu.nl > Financieel > Lenen > Hoe snel geld lenen: de kredietovereenkomst

Hoe snel geld lenen: de kredietovereenkomst

Hoe snel geld lenen: de kredietovereenkomst Snel geld lenen met een kredietovereenkomst en snel veel geld lenen in 2018 en 2019, maar hoe doet u dat? Een flitslening, flitskrediet, lening, krediet of minilening, lenen bij familie, het zijn allemaal manieren om snel aan geld te komen. Hoeveel kunt u bijvoorbeeld maximaal lenen met een flitskrediet en hoe gaat u deze lening aflossen? Snel geld lenen op een slimme manier kan vrijwel altijd. Bij welke partijen kunt u terecht als u geld wilt lenen?

Snel geld lenen kan via sms-krediet

Snel veel geld lenen is vooral mogelijk voor iedereen met een behoorlijk inkomen en vermogen. Dit kan als u ook de weg weet. Het internet helpt u daarbij. Meer dan ooit kunt u door de leningen te vergelijken zelf achterhalen welk aanbod voor u haalbaar is. Als extra veiligheid is ingebouwd dat de verstrekker van het krediet, een tussenpersoon of een bank, een wettelijke zorgplicht heeft. Zij moeten nagaan en inschatten in hoeverre de financiering voor u betaalbaar is. Maar dan nog is snel lenen bijna altijd mogelijk. Leen 100 euro, 500 euro, 1.500 euro, 15.000 euro of 50.000 euro. De kleine bedragen gaan via een flitslening, de grotere via een persoonlijke lening of een doorlopend krediet.

Snel een krediet aanvragen

Snel geld lenen is een aparte categorie van lenen. Hiervoor zijn geen offertes nodig. Nu weet ik wel dat banken er prat op gaan dat als een lening binnen een week kan worden afgesloten, zij zeer snel tot zaken zijn gekomen, maar er zijn aanbieders die vele honderden euro’s uitlenen in 10 minuten tijd. Zij adverteren daar veel mee op internet en soms op de televisie. Voor dit snelle uitlenen gelden passende termen als flitslening, flitskrediet, minilening of lenen zonder gedoe. Het woord flits onderstreept de snelheid van lenen. De term minilening is bedacht om duidelijk te maken dat het niet om hele grote bedragen gaat. Wie bij verschillende aanbieders van een flitslening aanklopt, kan toch nog aardig wat geld bij elkaar krijgen. Ook in België is een snel krediet mogelijk, ook als u op de zwarte lijst staat. Een bedrijf als Ferratum is ook daar aanwezig om direct uw aanvraag te behandelen.

Geld lenen en terugbetalen

Denk er aan dat het geleende geld binnen de afgesproken tijd met rente moet worden terugbetaald. Er zijn een aantal bekende professionele aanbieders van snel geld zoals Ferratum. en Voorschotje. Wie bij een aanbieder van een flitslening leent, zal merken dat hij pas een nieuwe flitslening bij het zelfde bedrijf kan afsluiten als de oude lening is terugbetaald.

Hoeveel kan ik maximaal lenen?

Uw kredietlimiet bepaalt hoeveel u kunt lenen. Een hele belangrijke factor om te weten hoeveel u kunt lenen is uw inkomen. Als u online kijkt voor een lening, merkt u dat bijna altijd wordt gevraagd naar uw inkomen. De verstrekker van lening wil ook weten of hij aan u veilig kan uitlenen. Als het wat minder zeker is zal de verstrekker van de lening een hogere rente vragen of een grote lening gewoonweg weigeren.

Wat betekent de BKR-toetsing voor mij?

Om een grotere lening te kunnen krijgen zal een BKR toetsing plaats vinden om te bepalen of u andere leningen hebt die uw koopkracht bepalen en of u misschien betalingsachterstanden heeft. Een gouden regel is dat hoe minder problemen er zijn geweest met het betalen van de lening, hoe groter het bedrag zijn kan, hoe lager de rente en ook nog een hoe sneller de lening kan zijn geregeld.

De kredietovereenkomst

kredietovereenkomst is de overeenkomst die een kredietnemer aangaat en ondertekent, zeg maar het leningscontract. Dit contract wordt opgesteld als u leen bij een bank, een geldverstrekker maar kan ook worden gebruikt bij het onderhands geld lenen. In een kredietovereenkomst vindt u:
  • De naam, het adres en de geboortedatum van de kredietnemer en eventuele partner.
  • De gegevens van de kredietgever (bank, geldverstrekker, familie).
  • Het leenbedrag en de leenvorm (wel of niet aflossen en hoe snel).
  • De rente en het termijnbedrag (maand, kwartaal, jaar).

Met de kredietovereenkomst weet u waar u aan toe bent. Aan een kredietovereenkomst kunnen aanvullende voorwaarden worden gekoppeld.

Wat voor lening kan ik het beste afsluiten?

Belangrijk is ook welke financiering en hoeveel geld u wilt. Als er een onderpand is, denk aan een huis of sieraden, kan een lening snel worden verstrekt. Hoe meer het onderpand waard is hoe meer kan worden geleend. Maar vaak lenen we voor iets leuks dat we willen kopen. Een auto, met vakantie gaan, een nieuw bankstel, en zo verder. In dat geval is er geen onderpand en wordt er vooral naar uw koopkracht gekeken. Vraag altijd minimaal 3 offertes aan bij verschillende instellingen.

Hoe duur is snel geld lenen?

Lenen kost altijd geld, maar een lening is niet bij iedereen en onder alle omstandigheden even duur. Dat betekent dus dat u echt moet gaat winkelen. Online vergelijken is meestal het eenvoudigste. Kijk dan niet alleen naar de rente maar ook naar de looptijd van de lening. Hoe langer u een lening kunt uitspreiden in de tijd hoe minder u per maand hoeft af te lossen. Natuurlijk staat daartegenover dat het terug betalen van de lening langer duurt, maar langer lenen maakt de maandelijks lasten lager. Bij de hypotheek wordt meestal een lening voor maar liefst 30 jaar afgesloten en de meest populaire hypotheek is zelfs de aflossingsvrije hypotheek.

Conclusie snel veel geld lenen in 2018 en 2019

Wie een hoog inkomen heeft kan veel geld lenen, maar ook als u een lager inkomen hebt. Hebt u zeer snel geld nodig dan zijn er talloze mogelijkheden om aan geld te komen. U hoeft u niet meer af te wachten, maar u vergelijkt zelf de aanbieders van leningen en krediet online. Als een aanbieder u bevalt vraagt u die een offerte. U bent in eerste instantie dus zelf aan zet. Dit is de moderne manier om een goedkope lening af te sluiten.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Snel geld lenen met mobieltjeSnel geld lenen met mobieltjeSnel geld nodig in 2018 of 2019? Dat kan worden geregeld. Sneller dan snel kunt je extra geld lenen met je mobieltje of…
Saldodipje is snel 100 euro lenenSaldodipje is snel 100 euro lenenSaldodipje 2019, je kunt zelfs tot 800 euro lenen bij Saldodipje en dat voor 45 dagen. Dat zou je misschien niet verwach…
Flitskrediet bij Instantlening is direct geld in handenFlitskrediet bij Instantlening is direct geld in handenFerratum is snel geld lenen. Binnen 10 minuten staat het flitskrediet op de bankrekening, soms ook bij een negatieve BKR…

Reageer op het artikel "Hoe snel geld lenen: de kredietovereenkomst"

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 26-12-2018
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Lenen
Special: Goedkoop geld lenen
Schrijf mee!