InfoNu.nl > Financieel > Lenen > Geld lenen bij Santander

Geld lenen bij Santander

Geld lenen bij Santander Bij Santander kunt u in 2019 relatief goedkoop, eenvoudig en snel geld lenen. U kunt bij Banco Santander lenen tot een bedrag van 50.000 euro, zowel in Nederland als België. Zodra u online een offerte aanvraagt voor een persoonlijke lening, wordt uw aanvraag direct in behandeling genomen. Binnen 24 uur weet u de uitslag. Deze nieuwe lening is af te sluiten zonder taxatie of notaris. U kunt ook terecht bij comfort leningen, een handelsnaam van Santander.

Wie is Santander in Nederland?

In Nederland is de Santander gevestigd in Utrecht en vooral bekend om zijn kortlopende leningen tegen een relatief lage rente. Deze intermediair is in ons land al sinds 1985 actief en wint vooral de laatste jaren sterk aan marktaandeel met twee soorten leningen:
  • Het doorlopend krediet;
  • De persoonlijke lening.

Doorlopend krediet bij Santander afsluiten

Met een doorlopend krediet hebt u altijd geld achter de hand. Dit is een zeer populaire manier van geld lenen. U spreekt een kredietlimiet af en kunt zolang u onder die limiet blijft extra geld opnemen. Dit doet u tegen een variabele rente. U bent extra flexibel, omdat u boetevrij kunt aflossen zodra u dat wilt.

Vergelijking van leningen is noodzakelijk om een goedkope lening af te sluiten

Uit een vergelijking van verschillende aanbieders blijkt dat Santander vaak de laagste rente vraagt. Uw aanvraag voor een lening wordt snel behandeld. Hierbij wordt uw verzoek getoetst bij het Bureau Krediet Registratie BKR. Bekende andere verstrekkers van krediet zijn Amstelgeld, Ribank of Girokrediet.

Persoonlijke lening bij Santander afsluiten

Santander biedt u ook een persoonlijke lening aan tegen een relatief lage rente. Met een persoonlijke lening leent u een van te voren afgesproken bedrag tegen een vaste rente. Ook de looptijd is bekend, zodat u elke maand weet hoeveel uw maandlasten zullen zijn. Deze persoonlijke lening is dus een lening met zekerheid. U kunt zelf het bedrag kiezen dat u wilt lenen. Vaak kiest men voor een persoonlijke lening als men een auto koopt, een wasmachine of met vakantie gaat. De kosten zijn afhankelijk van de hoogte van het bedrag en de looptijd. De looptijd bedraagt maximaal 120 maanden ofwel 10 jaar. Meestal is het rente percentage lager naarmate het krediet hoger is. U kunt bij deze lening ook een protectieplan of beschermingsplan bij Santander afsluiten die u beschermen in geval van ziekte, overlijden of bijvoorbeeld werkloosheid, maar ook in geval van een ziekenhuisopname. Bij overlijden wordt u het resterende saldo kwijtgescholden. U betaalt hiervoor 0,35% extra. Ook uw partner is gratis mee verzekerd.

Rekenvoorbeeld persoonlijke lening Santander Nederland per januari 2019:

Lening in euroEffectieve rente per jaarTheoretische looptijd in maanden, minimaal
50.000 euro8,7%60
35.000 euro8,7%60
20.000 euro8,7%60
15.000 euro8,7%60
12.500 euro8,7%60

Online geld lenen

U kunt online krediet aanvragen en op de website bekijken hoeveel u maximaal kunt lenen tegen welke rente. U kunt zelf een leenscan uitvoeren, om te zien welke lening het beste bij u past. U wordt daarbij gevraagd om na te denken over de looptijd, de manier van aflossen en de soort lening. Het is erg fijn en praktisch om zo een leenadvies te krijgen. Wilt u meer informatie dan bestaat altijd de mogelijkheid om Santander persoonlijk telefonisch te benaderen. Houdt u wel uw identiteitsgegevens bij de hand, want daarnaar zal gevraagd worden.

Santander België

Bij Santander België leent u het goedkoopste grotere bedragen tegen een extra lage interest JKP, het jaarlijks kostenpercentage. Het fijne is dat u direct weet of uw lening wordt aanvaard door de bank. U wordt steeds telefonisch ingelicht met het antwoord. Bij een akkoord wordt uw contract via de post toegestuurd. De eisen voor een lening op afbetaling zijn:
  • Om geld te kunnen lenen bij Santander, moet u aan een aantal voorwaarden voldoen:
  • U bent ouder dan 18 jaar;
  • U beschikt over een zichtrekening in België;
  • U hebt een regelmatig inkomen;
  • De gevraagde lening is voor eigen gebruik;
  • U hebt geen achterstallige leningen geregistreerd staan.

Slot

Santander beoordeelt een aanvraag voor een persoonlijke binnen 24 uur en dat is snel. Bovendien kunt u kiezen voor een bescherming via het beschermingsplan. Belangrijk is ook dat Santander behoort tot de goedkoopste verstrekkers van leningen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Lenen bij het KruidvatLenen bij het KruidvatHet is sinds het begin van 2010 weer mogelijk om een lening af te sluiten via het Kruidvat. Niet iedereen is daar blij m…
Lage rente leningLage rente leningKies voor een lening of hypotheek met een lage rente in 2019. Nu het nog kan, goedkoop geld lenen kan nog, maar als stra…
Verzekering bij geld lenenVerzekering bij geld lenenBij verzekerd geld lenen willen banken dat u in 2019 ook een aanvullende verzekering afsluit. Dit is een kredietverzeker…
Lenen  snelle lening bij KruidvatLenen snelle lening bij KruidvatU kunt bij Kruidvat sparen, een goede verzekering afsluiten en veilig een lening of consumptief krediet afsluiten. Dit i…

Reageer op het artikel "Geld lenen bij Santander"

Reacties

A. Kers, 16-08-2011 20:55 #2
Ik heb een doorlopend krediet eind vorig jaar afgesloten van 10000 euro tegen 6.8 %. nu zie ik op mijn afschriften dat deze rente van 6.8 nar 7.3 tot nu 7.7 % is gegaan. Op de site wordt zelfs met 6.1 % geadverteerd. Goede klanten en trouwe betalers moeten dus boeten voor nieuwe klanten en worden gewoonweg gelokt. Dit is ook Santander. Reactie infoteur, 17-08-2011
Beste A. Kers,
De site geeft inderdaad 6,1% aan. Het is goed om met Santander contact op te nemen. Overigens is in zijn algemeenheid de variabele rente omhoog gegaan.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

Leis, 16-06-2011 16:30 #1
Santander is alles behalve goedkoop en je krijgt als je gaat lenen de comfortcard er gratis bij (weigeren kan niet). Daarnaast kan je niet zelf bepalen wat je aflost, is standaard 1,5%, wil je meer aflossen dan moet je zelf storten. En vandaag kreeg ik de nieuwsbrief, wil je pinnen dan kan dat maar kost je wel 9,95 per pintransactie (wel in zeeeer kleine letters).

Als laatste. tot je aanmelding is alles gratis, daarna ga je overal voor betalen. Emailen is niet mogelijk, bellen kost 25ct/min. Hou je ogen erg goed open als je gaat lenen bij santander want de regel 'Geld lenen kost geld' is hier wel heel erg van toepassing.

Veel plezier bij Santander! Reactie infoteur, 16-06-2011
Beste Leis,
Wat een onzin:
1. Santander behoort tot de goedkoopste aanbieders van geld. Rood staan bij een bank kan u 15% kosten. Bij Santander betaalt u 5,5% rente.
2. E-mailen via het contactformulier is gratis. Bovendien zijn er 2 email-adressen op de site.
3. Bij de meeste aanbieders moet u 2% aflossen.
4. Bij een persoonlijke lening hoeft u niet te pinnen. Gebruik de pinpas van uw bank.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 03-01-2019
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Lenen
Special: Lenen 2019
Reacties: 2
Schrijf mee!