Voordeelkrediet ING Bank: lenen voor huiseigenaren

Voordeelkrediet ING Bank: lenen voor huiseigenaren Het voordeelkrediet van de ING Bank is een kredietformule die aangeboden wordt aan huiseigenaren. Huiseigenaren kunnen het krediet gebruiken voor bepaalde kosten aan hun woning of voor extra financiële ademruimte. Het specifieke voordeel van het voordeelkrediet van ING Bank is dat je woning niet als onderpand dient. Bovendien geldt er onder bepaalde voorwaarden ook een overlijdensrisicodekking. Je kan een voordeelkrediet afsluiten vanaf 10.000 euro tot een maximumbedrag van 75.000 euro. Hiervoor is het vereist dat je eigenaar bent van het huis waarin je woont. Hoeveel bedraagt de rente van dit voordeelkrediet en wat zijn de voordelen ervan?

Lenen voor huiseigenaren

De ING Bank biedt de formule van het voordeelkrediet aan aan huiseigenaren. Huiseigenaren kunnen het geleende geld besteden aan hun woning, maar ook bijvoorbeeld aan een boot of een wagen. Ook kan je het krediet gewoon gebruiken voor wat extra financiële ademruimte. Het voordeelkrediet van ING Bank is een vorm van doorlopend krediet waarbij het minimumbedrag is vastgelegd op 10.000 euro en het maximumbedrag op 75.000 euro. Hiertussen bevindt zich jouw kredietlimiet.

Flexibel geld lenen

Als je geld wilt opnemen via het voordeelkrediet dan betaal je een vast maandelijks termijnbedrag. Dat termijnbedrag bestaat uit de aflossing plus de rente, wat neerkomt op 2 % van de kredietlimiet. Vooraf wordt een kredietlimiet bepaald waarbinnen je vrij geld kan opnemen en aflossen. Het voordeelkrediet heeft geen vaste termijn; heb je een bedrag afgelost dan kan je het weer opnemen.

Rente voordeelkrediet ING Bank

Bij het voordeelkrediet betaal je alleen rente over de geldbedragen die je hebt opgenomen. Het voordeelkrediet van ING Bank heeft een variabele rente van 6,5 %. Bij een rentewijziging blijft het maandelijks termijnbedrag ongewijzigd. Als de rente stijgt, dan wordt de looptijd van de lening wel langer. Bij een daling van de rente zal de looptijd van het voordeelkrediet korter worden.

Voordelen

Geen onderpand

Het voordeelkrediet van de ING Bank beschikt over het voordeel dat je huis niet als onderpand dient. Dit in tegenstelling tot andere kredietvormen zoals bijvoorbeeld het WOZ-krediet of de krediethypotheek. Ook is het voordeelkrediet interessanter dan het afsluiten van een tweede hypotheek. Bij het voordeelkrediet hoef je geen notariskosten of taxatiekosten te betalen.

Overlijdensrisico

Bij het voordeelkrediet van de ING Bank wordt het overlijdensrisico van de kredietnemer gedekt. Als je als kredietnemer komt te overlijden vòòrdat de lening is terugbetaald, dan wordt het restant onder bepaalde voorwaarden kwijtgescholden. Wel geldt de overlijdensdekking alleen voor de eerste contractant. Alleen de wettelijke erfgenamen van de eerste contractant kunnen aanspraak maken op de overlijdensrisicodekking, en bovendien moet het contract langer dan zes maanden lopen.

Voorwaarden

Om het voordeelkrediet van ING Bank te kunnen aanvragen, moet je tussen de 18 en de 63 jaar zijn. Bovendien moet je een betaalrekening hebben bij de ING Bank en een eigen huis bezitten in Nederland dat je ook zelf bewoont. Daarnaast is een belangrijke vereiste ook dat je een inkomen moet hebben; een voordeelkrediet aanvragen als je een uitkering hebt is dus niet mogelijk.

Aanvragen of beëindigen

Je kan het voordeelkrediet aanvragen via de website van de ING Bank www.ing.nl, waar je een "aanvraagformulier voordeelkrediet" kan invullen. Na het gunstig beoordelen van je aanvraag zal de ING Bank je een offerte sturen. Deze kan je goedkeuren en ondertekenen en samen met enkele documenten opsturen naar de ING. Hierna krijg je een bevestiging van de bank dat je voordeelkrediet van start gaat. Wil je niet meer van het voordeelkrediet gebruik maken dan kan je het krediet telefonisch of online opzeggen. Ook hiervan zal de bank je een bevestiging sturen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Bronnen en referenties
  • https://www.ing.nl/particulier/lenen/doorlopend-krediet/voordeelkrediet/index.html, bezocht op 17/01/2016.

Reageer op het artikel "Voordeelkrediet ING Bank: lenen voor huiseigenaren"

Infoteur: Verdanov
Laatste update: 17-01-2016
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Lenen
Special: Kredieten
Schrijf mee!