InfoNu.nl > Financieel > Lenen > Direct geld via flitslening Extraatje

Direct geld via flitslening Extraatje

Direct geld via flitslening Extraatje Extraatje is vervangen door de grote concurrent Ferratum. De snelle afhandeling is gebleven. Die snelle bediening helpt je direct bij het geld lenen van kleinere bedragen. Vaak gaat het om een minilening van 100 euro tot 750 euro. Deze vorm van lenen wordt een mini lening genoemd. En omdat je met spoed geld krijgt, noemen ze het ook een flitslening, flitskrediet of snelkrediet. Erg handig als je snel en met spoed geld nodig hebt. Er zijn geen transactiekosten meer, maar betaal op tijd terug.

Wat is een minilening of flitslening

Een minilening of flitskrediet is een lening van een relatief klein bedrag voor een zeer korte periode. Het gaat om enkele dagen tot maximaal enkele maanden. Vooral jongeren maken hier graag gebruik van, omdat het een kortstondig probleem kan oplossen. In zeer korte tijd heb je namelijk de gevraagde lening op je rekening staan. Je kunt een mini lening met een simpele sms afsluiten. Hoe wordt hierna verder uitgelegd.

Ferratum betekent snel geld in handen

Extraatje was bekend van de snelle flitslening via sms. Wie even zonder geld zit kan direct terecht om wat geld te lenen. En dat gaat dan geen weken duren met allerlei ingewikkelde procedures. Neen, Extraatje zorgde ervoor dat als je het juiste sms-je stuurt je binnen 10 minuten het geld op je rekening kunt hebben staan. Nu zorgt Ferratum daarvoor. Dat gaat niet lukken als je bij een ander aanklopt voor een persoonlijke lening en daarbij een hele procedure moet doorlopen met toetsing bij het BKR. Daarom voorziet Extraatje wel snel in je behoefte om in een flits aan geld te kunnen komen. Sneller dan dit kan nauwelijks. Veel sneller geld dan in één dag kan dus.

Persoonlijke lening afsluiten

Wie een persoonlijke lening wil afsluiten, zal immers merken dat dat niet zo maar gaat. Je moet allerlei vragen beantwoorden en met je loongegevens op de proppen komen. Bovendien kan een negatieve BKR registratie een probleem zijn, ook al zijn er bedrijven die ook bij een negatieve BKR een lening zullen aanbieden. Tegen een hogere rente weliswaar, maar het kan nog steeds. Wat de persoonlijke lening en het doorlopend krediet gemeenschappelijk hebben is dat het vaak om grotere bedragen gaat. Maar wat nu als je direct geld nodig hebt, en slechts 100, 150, 200, 250 of 300 euro wilt lenen. Welnu, dan ben je hier aan het juiste adres. Extraatje belooft dat het geld binnen 10 minuten op je rekening staat, als je correct je gegevens doorgeeft en akkoord bent bevonden.

Kleine flitslening nemen

Een kleine flitslening is een beetje dubbelop want het gaat altijd om een relatief klein bedrag. Bij Ferratum kun je maximaal 500 euro lenen. Er zijn geen extra afhandelingskosten. De looptijd is altijd minimaal 15 dagen en kan oplopen tot maximaal 30 dagen, een kleine maand dus. Dan moet uiterlijk alles zijn terugbetaald. Let er op dat de dagen geen werkdagen zijn, maar de dagen in een maand. Vliegend geld, Spoedgeld, Reddingsgeld en Instantlening beraden zich op hun positie, nu geen kosten meer mogen worden berekend. DBV Investment is het moederbedrijf van deze mini leningen. Hun kosten zagen er als volgt uit:

Overzicht afhandelingskosten flitskrediet bij voormalig Extraatje, Vliegend geld, Spoedgeld, Reddingsgeld, Beetjemeer en Instantlening:

LeenbedragAfhandelingskosten bij 10 dagenAfhandelingskosten bij 20 dagen
5032,9847,35
10038,2557,12
15053,1381,43
20068,00105,74
25082,88130,05
30097,75154,36

Bij Ferratum en Saldodipje is het allemaal veel voordeliger:

1. Eerste flitslening Ferratum:

Bedrag leningAantal dagenBehandelingskosten
100 euro15 dagen0 euro
10030 dagen0 euro
200 euro15 dagen0 euro
200 euro30 dagen0 euro

2. Tweede flitslening Ferratum (terugkerende minilening):

Bedrag leningLooptijd leningBehandelingskosten
300 euro15 dagen0 euro
300 euro30 dagen0 euro
400 euro30 dagen0 euro

3. Derde flitslening Ferratum

Hoogte flitskredietLooptijd flitskredietKosten lening
500 euro45 dagen0 euro
600 euro45 dagen0 euro
700 euro45 dagen0 euro
800 euro45 dagen0 euro

Je betaalt geen afhandelingskosten bij Ferratum, maar natuurlijk wel rente.

Lenen per sms

Kenmerkend voor een flitslening is dat de lening met een paar simpele clicks is af te sluiten. Daarbij moet je in eerste instantie aangeven hoeveel je graag snel zou willen lenen, wie je bent, waar je woont, je rekeningnummer en zo verder. Dat moet wel in een specifieke volgorde gebeuren. Hierover kan ook Ferratum je verder informeren. Lenen per sms maakt het allemaal eenvoudig als je onderweg bent. Je krijgt de voorwaarden toegestuurd. Ga je met de voorwaarden akkoord door Ja in te tikken dan kan het geld binnen 10 minuten op de rekening staan. Een eenmaal gekozen looptijd van de lening kan niet meer worden veranderd, dat zou te lastig zijn. Andere aanbieders van snel geld zijn Betaaldag en Saldodipje.

Slot flitslening Extraatje

De flitslening is een transparante manier van lenen: je weet van tevoren hoeveel je kunt lenen en hoeveel je terug moet betalen. Bovendien blijkt de flitslening, omdat het zo snel gaat en een mini lening is, vooral bij jongeren in een grote behoefte te voorzien. Zorg er wel altijd voor dat je ook tijdig terug kunt betalen. Neem niet een looptijd van 15 dagen als je al van tevoren weet dat je het pas over 30 dagen kunt terug betalen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Direct geld via flitslening Extraatje"

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 12-06-2016
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Lenen
Special: Snel geld lenen
Schrijf mee!