InfoNu.nl > Financieel > Lenen > Zakelijke lening met laagste rente: Vergelijken aanbieders

Zakelijke lening met laagste rente: Vergelijken aanbieders

Zakelijke lening met laagste rente: Vergelijken aanbieders Wanneer je een bedrijf wilt beginnen of een bestaande onderneming wilt overnemen, heb je zonder enige twijfel ook een zakelijke lening nodig. Maar hoe vind je nou een zakelijke lening tegen de laagste rente? En hoe vind je een zakelijke financiering, waarvan ook de voorwaarden nog eens redelijk zijn? Hoe vind je een goed zakelijk krediet dat jouw droom ook echt tot werkelijkheid maakt en niet zorgt voor heel veel rusteloze nachten? Iedere beginnende onderneming is op zoek naar zakelijke financiering en wil vanzelfsprekend ook lenen tegen de laagst mogelijke rente. Maar bij een goede zakelijke lening hoort niet alleen een lage rente maar horen ook goede leenvoorwaarden zonder verborgen addertjes onder het gras.

Hoe vind je een zakelijk krediet tegen de laagste rente?

Oriënteer je goed bij verschillende aanbieders en kijk altijd naar de specifieke voorwaarden van een lening. Een te lage rente is reden om goed de kleine lettertjes te lezen, want een financiële instelling leent alleen geld, wanneer haar risico is afgedekt. Het kan dan ook zijn dat de voorwaarden van een lening niet zo gunstig zijn en dat er daarom gewerkt kan worden met een lage rente.

Een extra verzekering, je eigen woning als onderpand of een extreem lange looptijd zijn redenen om nog eens na te denken over het aanbod van een bank of andere financiële instelling, zelfs als die een zakelijke financiering aanbiedt tegen een op het oog heel gunstig rentepercentage.

Hoe weet je of er bijkomende kosten of risico’s verbonden zijn aan een zakelijke financiering?

Door bij het vergelijken van zakelijke kredietverstrekkers goed te letten op de voorwaarden van een lening voorkom je dat je als beginnende ondernemer te maken krijgt met onverwachte en bijkomende kosten of risico’s. Val dus niet te snel voor een aanbod voor een lening.

Dat je eigen bank je óf het geld niet wil lenen of dat alleen wil doen tegen een hogere rente heeft natuurlijk wel een reden. Dat een andere aanbieder jou wél geld wil lenen, wanneer je bijvoorbeeld een negatieve codering hebt bij BKR, is een reden om na te denken. Dat een andere aanbieder gunstige voorwaarden biedt is een reden om na te gaan waarom die aanbieder jou zo’n goed aanbod kan doen.

Pas dus op voor bijkomende kosten in de voorwaarden van een zakelijk krediet en kijk ook naar wat er gebeurt wanneer je in gebreke zou blijven in het aflossen van de zakelijke lening. Wordt er verwacht dat je je eigen woning als onderpand gebruikt? Wordt er verwacht dat je je borg stelt met je eigen salaris? Wat gebeurt er wanneer je er niet in slaagt om de lening tijdig af te betalen?

Hoe vindt je een goede zakelijke lening met een lage rente?

Zorg ervoor dat je voldoende vergelijkend onderzoek doet voordat je met een aanbieder in zee gaat. Zorg ervoor dat je bij een lening tegen een hele lage rente, bijvoorbeeld wanneer je een negatieve BKR codering hebt, nagaat wat de specifieke voorwaarden van die lening zijn.

Wat wordt er van jou verwacht als tegenprestatie voor de bedrijfslening? Moet je eigen spaargeld of een eigen woning als onderpand gebruiken? Moet je eigen salaris hebben om in aanmerking te komen voor de lage rente?

Wordt er verwacht dat je je aanvullend verzekert en dus extra kosten maakt? Zijn de kosten voor de voorgestelde lening in verhouding redelijk? Wat gebeurt er wanneer je niet tijdig kunt aflossen?

Kijk goed naar de voorwaarden van de lening voordat je kiest voor een aanbieder. Niet alleen de laagste rente is een aspect om mee te nemen in je besluitvorming. Een goedkope lening heeft een marktconforme rente en goede voorwaarden.

Het is niet alleen belangrijk om een zakelijke lening te vinden tegen de laagste rente. Het is nog veel belangrijker om een zakelijke financiering te vinden tegen een redelijke rente met gunstige voorwaarden, geen bijkomende kosten en zonder addertjes onder het gras. Oriënteer je goed om een bedrijfslening te vinden met een lage rente, die je een zorgeloze start kan laten maken met jouw bedrijf. Zorg ervoor dat jouw droom echt werkelijkheid wordt en kies voor de juiste zakelijke lening door goed na te denken. Zo bespaar je jezelf zeker heel veel slapeloze nachten

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Zakelijke lening, alles over zakelijk geld lenen!Het kan voorkomen dat je als (startende) ondernemer op een gegeven moment extra financiering nodig hebt. Om extra kredie…
Zakelijke rekening: Openen en kosten van rekening en kredietZakelijke rekening: Openen en kosten van rekening en kredietWanneer je een bedrijf begint, heb je natuurlijk ook een zakelijke rekening nodig maar waar kun je het beste een zakelij…
Zakelijk krediet: Mogelijkheden voor zakelijke financieringZakelijk krediet: Mogelijkheden voor zakelijke financieringWanneer je een geweldig idee hebt voor het starten of overnemen van een bedrijf, heb je meestal een zakelijk krediet nod…
Zakelijk sparen 2018 tegen de hoogste renteZakelijk sparen 2018 tegen de hoogste renteZakelijk sparen doet u in 2018 tegen een hoge spaarrente. Er zijn een aantal interessante zakelijke rekeningen voor onde…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Zakelijke lening met laagste rente: Vergelijken aanbieders"

Infoteur: Sterretje999
Laatste update: 20-02-2012
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Lenen
Special: Eigen bedrijf beginnen
Schrijf mee!