InfoNu.nl > Financieel > Lenen > Geld lenen particulier, alle informatie die u nodig heeft

Geld lenen particulier, alle informatie die u nodig heeft

Geld lenen particulier, alle informatie die u nodig heeft Particulier geld lenen kan een uitkomst bieden wanneer u negatief geregistreerd staat bij het BKR in Tiel. Voor een particuliere lening wordt er nooit een BKR toetsing gedaan. Geld lenen bij een particulier heeft naast veel voordelen ook een aantal nadelen. U betaalt geen tot weinig rente, maar u moet ook zorgen dat alles waterdicht op papier wordt gezet. Waar kunt u het beste particulier geld lenen en wat kost particulier geld lenen?

Particulier geld lenen, wat is dat?

Particulier geld lenen houdt in dat u zonder tussenkomst van een bedrijf een lening krijgt van bijvoorbeeld een familielid, kennis of vriend. Particulier geld lenen biedt vooral uitkomst voor mensen een negatieve BKR registratie hebben bij het BKR in Tiel. Helaas heeft particulier geld lenen ook een aantal nadelen. Indien u bijvoorbeeld bij een familielid geld leent dan riskeert u ruzie door uw afspraken niet na te komen.

Wat kost particulier geld lenen?

Het hangt er vanaf bij wie u particulier geld leent. Als u bijvoorbeeld bij familie of vrienden een particuliere lening afsluit dan hoeft u meestal geen rente te betalen. Sluit u een particuliere lening op het internet af bij een onbekend persoon dan betaalt u vaak wel rente. Deze mensen bieden een particuliere lening aan om er zelf nog iets extra’s aan te verdienen.

Waar kan ik particulier geld lenen?

U kunt bijvoorbeeld bij een familielid geld lenen. Heeft u toevallig iemand in de familie die veel geld heeft? Dan kunt u misschien bij deze persoon wel een lening vragen. Meestal wilt de familie u graag helpen en kunt u samen afspraken maken over het terug betalen van de particuliere lening.
U kunt ook op internet een particuliere lening afsluiten. Er zijn een heleboel mensen die graag een particuliere lening willen verstrekken tegen een bepaalde rente. Het voordeel van lenen bij familie is dat u meestal geen rente hoeft te betalen. Het nadeel van lenen bij familie is dat er een grote kans is op ruzie door afspraken niet na te komen. Het is daarom altijd van belang om een waterdicht contract op te stellen waar alle afspraken in genoteerd worden.

Groot bedrag lenen

Wilt u bij een particulier een groot bedrag lenen? Dat hoeft geen probleem te zijn. U kunt uw lening verspreiden over verschillende personen. Heeft u bijvoorbeeld 20.000 euro nodig? Dan kunt u bijvoorbeeld bij vier mensen 5.000 euro lenen. Er zit geen maximum aan het aantal personen bij wie u een particuliere lening mag afsluiten. Zorg er wel voor dat u met alle personen duidelijke afspraken maakt.

Kunt u het geleende geld wel terug betalen?

Het is enorm van belang dat u kijkt of u de lening wel kunt terug betalen. Natuurlijk is het leuk als u ergens een half miljoen euro kunt lenen. U moet er wel zeker van zijn dat u de maandelijkse aflossing die u afspreekt terug kunt betalen. Schrijf daarom altijd eerst op hoeveel u per maand kunt missen en bepaal aan de hand daarvan wat voor bedrag u kunt lenen. U doet er verstandig aan om bij verschillende personen te informeren in hoeveel termijnen u mag terug betalen en wat de eventuele rente bedraagt.

Voordelen particulier geld lenen

  • U kunt met een negatieve BKR registratie geld lenen
  • U kunt lenen zoveel u maar wilt
  • U kunt geld lenen bij wie u wilt

Nadelen particulier geld lenen

  • Het risico op ruzie is groot bij familie en vrienden
  • U moet zelf voor een waterdicht contract zorgen
  • U moet zelf controleren of u het geleende bedrag wel kunt terugbetalen
© 2012 - 2017 Alice85, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Particulier geld lenenParticulier geld lenenParticulier geld lenen is een vorm van lenen die niet veel verschilt van geld lenen via de bank of een andere geldverstr…
Particulier geld lenen ofwel een onderhandse leningParticulier geld lenen ofwel een onderhandse leningParticulier geld lenen of een onderhandse lening betekent dat u direct geld leent van iemand zonder tussenkomst van inst…
P2P-krediet, een nieuwe trendP2P-krediet, een nieuwe trendDe nieuwe trend: leningen van particulieren aan particulieren. Wie geld nodig had, wendde zich tot dusver tot zijn bank.…
Lenen in de familieLenen in de familieGeld lenen bij familie en vrienden is de goedkoopste manier van lenen. Deze manier heeft echter grote nadelen.
Peer-to-peer-lening: via internet lenen van 'n privé-persoonPeer-to-peer-lening: via internet lenen van 'n privé-persoonDe peer-to-peer-lening of P2P-lening is een leenformule die in de tweede helft van de jaren 2000 is ontstaan in de Angel…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Geld lenen particulier, alle informatie die u nodig heeft"

Infoteur: Alice85
Gepubliceerd: 12-11-2012
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Lenen
Schrijf mee!