InfoNu.nl > Financieel > Hypotheek > Obvion Hypotheken

Obvion Hypotheken

De hypotheekverstrekker Obvion bestaat sinds 2002. Obvion is ontstaan uit een samenwerkingsverband tussen twee zeer gerenommeerde partijen: de Rabobank en de ABP.

Rabobank

De Rabobank ontstond in 1972 uit een fusie tussen de Coöperatieve Centrale Raiffeisen-Bank en de Coöperatieve Centrale Boerenleenbank. Heden ten dage is de Rabobank Groep in Nederland de grootste financiële dienstverlener.

ABP

Het ABP is het Algemeen Burgerlijk Pensioenfonds. Bij dit pensioenfonds zijn alle Nederlandse ambtenaren en voormalige ambtenaren aangesloten. In totaal beheren zij pensioenen van 2,2 miljoen mensen. Het vermogen dat het ABP beheert was in 2010 circa 218 miljard euro. Daardoor is het ABP het één na grootste pensioenfonds ter wereld. Het ABP is gevestigd in Heerlen.

Obvion

Net als het ABP is ook Obvion gevestigd in Heerlen. Obvion heeft circa 350 medewerkers. Sinds de oprichting van Obvion in 2002 is het bedrijf snel uitgegroeid tot een belangrijke speler op de Nederlandse hypotheekmarkt. Obivon presenteert zich als een bedrijf dat handelt vanuit de volgende zes overtuigingen:

  • Overtuiging 1 Een hypotheek mag geen blok aan uw been worden
  • Overtuiging 2 Niet zomaar uw huis uit als het even tegenzit
  • Overtuiging 3 Hypotheken kunnen altijd beter
  • Overtuiging 4 Rentetarieven mogen geen loktarieven zijn
  • Overtuiging 5 Het beste advies is een onafhankelijk advies
  • Overtuiging 6 Bij rentetarieven een gelijke behandeling voor iedereen

Hypotheken van Obvion

Obvion biedt drie hypotheeksoorten aan: de Obvion Compact Hypotheek, de Obvion Basis Hypotheek en de Obvion Hypotheek. De Obvion Compact Hypotheek is het meest voordelige product van dit drietal. De Obivon Hypotheek is het meest uitgebreide product van dit drietal.

Hypotheekofferte aanvragen

Het is bij Obvion niet mogelijk om online een hypotheekofferte aan te vragen. U kunt een offerte uitsluitend verkrijgen via een adviseur. Via de site van Obvion kunt u een adviseur vinden, waarmee u een afspraak kunt maken voor een adviesgesprek.

Adviesgesprek voorbereiden

In samenwerking met het opleidingsinstituut Dukers & Baelemans heeft Obvion een onafhankelijke website ontwikkeld, genaamd 'Ken Je Hypotheek'. Op deze site staan de antwoorden op allerlei veelgestelde vragen over hypotheken. Via deze site kunnen mensen zich voorbereiden op een adviesgesprek over een hypotheek.

Obvion Tijdelijke Verhuur

Wanneer u uw oude koophuis niet verkocht krijgt en daardoor dubbele woonlasten hebt, waardoor een betalingsachterstand dreigt, dan biedt Obvion mogelijk een oplossing via ‘Obvion TijdelijkeVerhuur onder de Leegstandwet’. Er kan dan eventueel voor gezorgd worden dat u uw huis tijdelijk verhuurt, in afwachting van een koper. Deze oplossing kunt u aanvragen via uw adviseur. Er zijn wel verschillende voorwaarden verbonden aan de ‘Obvion TijdelijkeVerhuur onder de Leegstandwet’. Een huis moet bijvoorbeeld reeds vier maanden te koop staan.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://www.obvion.nl
  • http://nl.wikipedia.org
  • http://www.hypotheek-weetjes.nl

Reageer op het artikel "Obvion Hypotheken"

Infoteur: Fjodorboekanski
Gepubliceerd: 17-01-2012
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Hypotheek
Schrijf mee!