InfoNu.nl > Financieel > Hypotheek > De NVM makelaar, de makelaar die voor ú werkt

De NVM makelaar, de makelaar die voor ú werkt

De NVM makelaar, de makelaar die voor ú werkt De NVM makelaar is niet zo maar een makelaar, maar een makelaar die zich onderscheidt van veel van zijn collega's door de kwaliteit van de te leveren diensten, deskundig advies en vakkennis. In dit artikel wat informatie over wat de NVM zoal doet en waar ze goed in zijn.

Wat informatie over de NVM.

De NVM is het meest bekend door de woningmakelaardij. Nederland telt zo'n 3000 NVM makelaars verspreid over het hele land, die zorg dragen voor aankoop en verkoop, huur en verhuur en taxaties van woningen. Verder houden ze zich ook bezig met bedrijfs onroerend goed (ongeveer 730 makelaars) en agrarisch en landelijk vastgoed (ongeveer 115 makelaars).

Het Algemeen Bestuur vormt de dagelijkse leiding van de NVM vereniging en is via 3 vakgroepen verdeeld over de afdelingen Wonen, Bedrijfs Onroerend Goed en Agrarisch & Landelijk Vastgoed. Verder is er per vakgroep een onderverdeling in regio's en afdelingen. Mocht u in deze organisatie geïnteresseerd zijn, dan kunt u op de website van de NVM een uitgebreid overzicht krijgen van deze opbouw.

Elke makelaar met het NVM logo staat voor een aantal zekerheden voor u als klant. De makelaars zijn continue bezig met deskundigheidsbevordering door het regelmatig bijscholen en het zich op de hoogte houden van recente ontwikkelingen op de woningmarkt. Samen met de statuten én de erecode (zie de website), vormen dit een garantie voor de kwaliteit van deze makelaars.

De Nationale Hypotheek Garantie (NHG).

Dankzij deze garantie van de Stichting Waarborgfonds Eigen Woningen, is degene die het geld voor de hypotheek verstrekt er zeker van dat de lening gegarandeerd terugbetaald wordt. Hierdoor wordt het eigen woningbezit gestimuleerd en bent u voordeliger uit voor uw lening. De restantschuld, indien u in betalingsproblemen terecht komt, wordt door het Waarborgfonds betaald. Zij maken met u afspraken over terugbetaling van de schuld en als u kunt aantonen dat u geen schuld heeft aan een gedwongen verkoop, zal de restantschuld aan u kwijtgescholden worden. U betaalt eenmalig een percentage over het hypotheekbedrag, maar daar staat een lagere hypotheekrente tegenover. Voor alle voorwaarden kijkt u op de site of neemt u contact op met een van de NVM makelaars bij u in de buurt.

NVM adviseert om nu te kopen.

Ondanks de economische crisis, adviseert ook de NVM om juist nu een woning te kopen. Een koopwoning is op de lange termijn altijd nog een goede investering gebleken en de NVM heeft een aantal goede redenen om nu te kopen op een rijtje gezet:
  • de hypotheekrente is nu gunstig, wat zorgt voor relatieve lage maandlasten
  • de verkoop van een huis duurt momenteel langer, dus dalen de prijzen tot reële vraagprijzen
  • met de NVM No-Risk clausule kan voorkomen worden dat u straks met twee woningen zit
  • op langere termijn is een koopwoning altijd een goede investering gebleken
  • uw zoektocht wordt eenvoudiger via de moderne site funda.nl waar veel kenmerken, foto's en uitgebreide informatie te vinden is van te koop staande woningen

U heeft uw oude woning nog niet verkocht.

Op het gebied van de verkoop van uw huidige woning kunt u natuurlijk ook bij de NVM makelaar prima terecht. Ze bepalen mede door hun kennis en ervaring op woongebied, samen met u een reële vraagprijs. Dankzij die normale prijs zal uw woonhuis niet overdreven lang te koop staan en brengt de woning een bedrag op dat dichtbij de vraagprijs zal liggen. De tijd dat er voor een huis veel te veel betaald werd is nu niet meer van toepassing en door de vraagprijs reëel te houden voorkomt u, dat u straks mogelijk voor twee huizen hypotheek moet betalen.

Een nieuwe reclamecampagne van de NVM luidt dan ook: “Maak van je vraagprijs geen prijsvraag”.

Advies nodig?

Kortom, heeft u advies nodig voor de aan- of verkoop van uw huis, neemt u dan contact op met een van de vele NVM makelaars die Nederland rijk is. U weet dan dat u in goede handen bent en u door een goed gekwalificeerde makelaar vooruit geholpen wordt.

Veel plezier in uw nieuwe woning.....

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Aankoopmakelaar: wel of niet inhuren?Als u een huis wilt kopen, komt u voor verschillende keuzes te staan. Is het nodig om een aankoopmakelaar in te huren? K…
Huis kopen: wat is de taak van de aankoopmakelaar?Huis kopen: wat is de taak van de aankoopmakelaar?Waar moet je beginnen als je eens hebt beslist om een woning te kopen? En waarop moet je letten bij de bezichtiging van…
Huis verkopen aan makelaar: Wat zijn voordelen en nadelen?Je huis verkopen gaat in de huidige markt dikwijls niet snel genoeg. En dat is vervelend om meer dan één reden. Je kunt…
Het verschil: aan- en verkoopmakelaarHet verschil: aan- en verkoopmakelaarBij het beroep van makelaar is het belangrijk onderscheid te maken tussen een aankoopmakelaar en een verkoopmakelaar. Ee…
Wat kan een aankoopmakelaar voor je betekenen?Wat kan een aankoopmakelaar voor je betekenen?Een woning kopen doe je niet zomaar. Het kan daarom verstandig zijn om voor het kopen van een huis voor een makelaar te…
Bronnen en referenties
  • Website NVM.nl

Reageer op het artikel "De NVM makelaar, de makelaar die voor ú werkt"

Infoteur: Berrie_van_mier
Laatste update: 27-11-2011
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Hypotheek
Schrijf mee!