InfoNu.nl > Financieel > Hypotheek > Hypotheek bij NIBC Direct afsluiten

Hypotheek bij NIBC Direct afsluiten

Hypotheek bij NIBC Direct afsluiten Bij NIBC Direct kunt u online direct uw hypotheek afsluiten. In 2019 is dit zeker tegen een lage hypotheekrente mogelijk. U kent deze bank van de hoge spaarrente, maar nu is ook een snelle hypotheek tegen een aantrekkelijke hypotheekrente mogelijk. Het is een annuïteitenhypotheek met een maximale hypotheekrenteaftrek, waarbij de hypotheekrente lager is naarmate u meer van de hypotheek aflost. Dat merkt u dan direct als u uw hypotheek vernieuwt.

Wie is NIBC Direct?

NIBC Direct is onderdeel van NIBC Bank. Het is de online bank waar u veilig en volledig onder de bankgarantie van de Nederlandse Bank kunt sparen. U weet wel het depositogarantiestelsel met een garantie op spaargeld tot 100.000 euro per persoon. NIBC Direct is ook de bank die in zijn algemeenheid de hoogste of bijna hoogste rente op uw spaargeld biedt. Dat doen ze via een direct opneembare rekening of via een spaardeposito. De spaarrente van NIBC Direct is vaak relatief hoog, zeker ten opzichte van de grote banken. Maar NIBC Direct komt nu ook de aspirant kopers van een huis of zij die een andere hypotheek willen afsluiten te hulp met de nieuwe mogelijkheid om hier een hypotheek af te sluiten.

Welke hypotheek kan ik afsluiten bij deze bank?

Deze bank houdt de zaken liever simpel en transparant en biedt daarom één hypotheek aan, de annuïteitenhypotheek. En dat is mooi want dat is nou net de hypotheek die u hypotheekrenteaftrek geeft als u in 2019 een nieuwe hypotheek afsluit. Er bestaat hier niet de mogelijk om deels een aflossingsvrije hypotheek te nemen, daarvoor zult u naar een andere bank of hypotheekverstrekker moeten gaan.

Tarieven hypotheek NIBC Direct

De tarieven bij deze bank zij elke dag op de website te volgen. In de regel is hier de hypotheekrente hoger als de hypotheek in verhouding tot de taxatiewaarde van de woning hoger is. Het laagste tarief hebt u bij 100% Nationale Hypotheekgarantie. Deze werkwijze leidt ertoe dat uw rente daalt naarmate u aflost, omdat u dan in een lagere tariefklasse terecht komt. U mag per jaar boetevrij 15% van de oorspronkelijke hypotheeksom aflossen. De maximale hypotheek bedraagt 115% van de taxatiewaarde van uw woning. Het verschil in de hoogte van de hypotheekrente tussen 65% hypotheek of bijvoorbeeld 106% hypotheek kan oplopen tot 0,4% rente. Bij een restschuldfinanciering zijn er mogelijkheden tot 115% van de waarde van de woning.

Hoe deze online hypotheek afsluiten

NIBC Direct verstrekt als aan de voorwaarden is voldaan de hypotheek en stuurt de stukken naar de notaris om de hypotheekakte op te stellen, maar geeft geen advies. Wel werkt de bank samen met een aantal bekende en onafhankelijke adviseurs die de bank veel werk uit handen nemen:
  • De Hypotheker;
  • Hypotheekshop;
  • Huis & Hypotheek.

Er zijn geen offertekosten, annuleringskosten of kosten voor een bankgarantie bij deze bank, maar u moet wel met de adviseur afspraken maken over zijn tarief.

Overige kenmerken van de NIBC Direct hypotheek

Enkele overige kenmerken van deze annuïteitenhypotheek zijn:
  • Looptijd van uw hypotheek is maximaal 30 jaar.
  • De minimale hoofdsom bedraagt 70.000.
  • De maximale hoofdsom van de hypotheek is 750.000.
  • U mag 15% boetevrij aflossen.
  • Ook een tweede hypotheek is mogelijk. Daarvoor bedraagt de minimale hoofdsom 15.000.
  • Ook een overbruggingshypotheek is mogelijk tot 98%.

Actuele hypotheekrente NIBC Direct

De hypotheekrente daalt en kan elke dag weer anders zijn:

Hypotheekrente 1 januari 2019 (met NHG):

1 jaar5 jaar10 jaar20 jaar
1,49%1,59%1,99% 2,23%

Conclusie online hypotheek NIBC Direct

NIBC Direct begeeft zich nu ook op de hypotheekmarkt en kan u een mooie aanbieding doen. Maar in alle gevallen blijft het verstandig om ook eens een offerte bij een andere bank te vragen en de voorwaarden en rente onderling goed te vergelijken. Daarmee is NIBC Direct een interessante concurrent van de grootbanken en andere geldverstrekkers geworden.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Hypotheek bij NIBC Direct afsluiten"

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 10-01-2019
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Hypotheek
Special: Hypotheekrente 2019
Schrijf mee!