InfoNu.nl > Financieel > Geld > Is het mogelijk om binnen 24 uur geld te lenen?

Is het mogelijk om binnen 24 uur geld te lenen?

Is het mogelijk om binnen 24 uur geld te lenen? In tijden van financiële malaise komen veel mensen in geldnood waardoor zij even tijdelijk wat geld moeten lenen. Soms is de nood zelfs zo hoog dat er binnen 24 uur geld geleend moet zijn. Ook zijn er mensen met een BKR registratie die binnen 24 uur geld geleend willen hebben, maar is dit eigenlijk mogelijk? Tegenwoordig is het internet zo groot en wijdverspreid dat je binnen enkele minuten online een lening kan afsluiten, althans zo lijkt het. De eerste stap in het proces is dat er er een offerte aangevraagd dient worden. Vaak ontvang je deze offerte dezelfde dag nog in je mailbox, maar als dit niet zo is zit je al over de 24 uur heen. Ook als je deze offerte nog dezelfde dag hebt gekregen duurt het vaak nog lang. Er worden vaak veel documenten van je verwacht, zoals salarisgegevens, eventueel onderpand et cetera. Er wordt vaak ook gevraagd om meerdere formulieren in te vullen en op te sturen. Als je de formulieren op de post doet komen deze nog te laat om binnen 24 uur je lening op de rekening te hebben staan. Je kunt natuurlijk de formulieren faxen, dit gaat wel snel. Het probleem is alleen dat niet iedereen een fax apparaat in de buurt heeft waardoor deze manier van versturen niet voor iedereen haalbaar is en daarom al snel afvalt.

Voorwaarden

Het punt bij de meeste leningen is dat je aan veel verschillende voorwaarden moet voldoen om de lening te krijgen. Zo hebben mensen met een uitkering weinig kans om een lening te krijgen en worden deze doorverwezen naar de kredietbank, of je hier wel een lening krijgt is ook nog maar de vraag. De kredietverstrekker gaat voor het verstrekken van het krediet al deze voorwaarden controleren inclusief het gegeven of je bij het BKR geregistreerd staat en dus leningen hebt. Het voldoen aan deze voorwaarden hoeft niet moeilijk te zijn maar kost wel veel tijd en dan vooral omdat de kredietverstrekker alle gegevens handmatig moet controleren.

Minilening

Tegenwoordig bestaat er de zogenaamde minilening. Dit krediet heb je via internet zo aangevraagd en na het mailen van je identiteitsbewijs kan de aanvraag binnen twee uur worden goedgekeurd en wordt het bedrag gelijk overgemaakt naar jouw bankrekening. Deze vorm van krediet heeft een korte looptijd en moet vaak binnen 15 tot 30 dagen weer worden afgelost met rente. Deze leningen lopen vaak tot een maximale hoogte van 1.000,- Euro. Het nadeel van dit krediet is dat de rente vaak twee keer zo hoog is als bij reguliere leningen. Dit omdat de kredietgever maar weinig gegevens gecontroleerd bij het verstrekken en daardoor meer risico loopt, maar ook omdat de administratie en andere handelingen snel uitgevoerd moeten worden. Dit is een kostbaar proces. Ook lopen deze bedrijven meer risico's omdat je hier ook met een BKRregistratie kan lenen. Omdat deze kredietverstrekking kortdurend is en om kleine bedragen gaat vallen de kredietverstrekkers buiten de regels waar langere kredietverlening wel onder valt. Er is daarom geen vergunning benodigd voor het verstrekken van minileningen en ontbreekt ook het toezicht op deze kredietverstrekkers. Het is daarom zaak om niet zomaar naar elke kredietverstrekker te rennen maar je er goed van te verzekeren dat je legitiem bezig bent met een vertrouwelijke kredietverstrekker.

Ja, geld lenen binnen 24 uur is mogelijk

De conclusie is dat het zeker mogelijk is om binnen 24 uur geld te lenen. Het moet dan niet over te grote bedragen gaan maar een lening tot 1.000,- Euro is zeker haalbaar. Omdat deze vorm van krediet duur is wat betreft de rente is het wel belangrijk om over voldoende draagkracht te beschikken aangezien je de lening wel moet afbetalen. Vanwege deze hoge rente is deze vorm van krediet niet aan te raden en vooral voor noodgevallen. Het is ook aan te bevelen hier alleen gebruik van te maken als je er zeker van bent dat je met een legitieme geldverstrekker te maken hebt.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://snelleminilening.wordpress.com/
  • http://www.everyoneweb.com/minilening/
  • http://onlinelening.info/mini-lening.html

Reageer op het artikel "Is het mogelijk om binnen 24 uur geld te lenen?"

Infoteur: Weeswijzer
Laatste update: 17-01-2018
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Geld
Schrijf mee!