InfoNu.nl > Financieel > Geld > Goedkoop geld lenen bij Freo: lenen tegen 5,0% rente

Goedkoop geld lenen bij Freo: lenen tegen 5,0% rente

Goedkoop geld lenen bij Freo: lenen tegen 5,0% rente Heb je op korte termijn geld nodig en ben je op zoek naar een goedkope lening? Misschien moet je dan eens gaan kijken bij Freo. Ze bieden een zeer duidelijk overzicht van wat je lening je gaat kosten en hun service is bekroond door Independer. Met hun product Moneyview raak je bovendien nooit het overzicht kwijt. Maar belangrijker nog: bij Freo kun je lenen tegen een lage rente.

Freo, een nieuwe naam

Zo nu en dan duikt er op de markt van leningaanbieders een nieuwe naam op. Freo is zo'n aanbieder. Freo is een handelsnaam van De Lage Landen Financiering en het is een dochterbedrijf van Rabobank. Ze zijn al twee maal door Independer uitgeroepen tot Beste Kredietverstrekker.

Persoonlijke lening

Wanneer je bij Freo een persoonlijke lening (PL) afsluit dan kan dit voor een bedrag tussen de 5.000 en 50.000 euro. Veel mensen doen dit om de kosten van een eenmalige grote uitgave te dekken zoals de aanschaf van een auto of de kosten voor een priveopleiding. Bij Freo kun je dan rekenen op een vaste rente en vaste maandlasten. De looptijd ervan van variëren van 6 tot 120 maanden, afhankelijk van je draagkracht en de hoogte van het bedrag dat je wilt lenen. Aflossen is bij Freo kosteloos (boetevrij aflossen). En de rente? Je kunt al lenen tegen een rente van slechts 5,8% wanneer je een lening van 50.000 wilt aflossen in 120 maanden.

Hoeveel kan ik lenen?

Een belangrijke vraag is hoeveel je in jouw situatie kunt lenen. Kredietverstrekkers hebben de plicht erop toe te zien dat wat jij leent verantwoord is. Gelukkig kun je op de website van Freo zeer eenvoudig uitvinden hoeveel je maximaal kunt lenen.

Voorbeeld

Je bent net afgestudeerd en huurt een appartement voor 450 euro per maand en hebt een netto inkomen van 1800 euro. Je bent alleenstaand. Je wilt eenmalig een geldbedrag lenen. Bij Freo kun je dan maximaal ruim 29.000 euro lenen. Bij een looptijd van 120 maanden kun je dan lenen tegen een rentepercentage van 5.8%.

Voorbeeld 2

Je hebt een goede baan en een netto maandinkomen van 2500 euro. Je hebt een hypotheek en je maandlasten zijn 850. Je bent gehuwd en je partner heeft een netto maandinkomen van 1200 euro. Je hebt twee inwonende kinderen. In dit geval kun je het maximale bedrag van 50.000 euro lenen.

Doorlopend krediet

Als je wat extra geld achter de hand wil hebben kun je ook kiezen voor een doorlopend krediet. Een doorlopend krediet is een lening zonder vaste looptijd. Bovendien kunnen afgelosten bedragen indien gewenst weer opnieuw worden opgenomen. Hierbij ligt de rente lager dan bij een persoonlijke lening. Bij Freo kun je al een doorlopend krediet afsluiten tegen een rentepercentage van 5% wanneer je kiest voor 50.000 euro. Sluit je een doorlopend krediet af van 5.000 euro dan kon je uit op een rentepercentage van 6%.

Hoe kun je een lening aanvragen?

Bij Freo draait alles om gemak. Je kunt een lening online aanvragen, dit geldt zowel voor een persoonlijke lening als het doorlopend krediet. Na ontvangst van de digitale aanvraag zal een medewerker contact met je opnemen om de details door te nemen. Dan zal ook worden gecheckt of je een BKR-notering hebt. Wanneer alles in orde is en is vastgesteld dat je op basis van jouw situatie de lening kunt afsluiten die past bij je behoefte dan wordt je offerte op maat toegestuurd. Na ondertekening en toezending van de benodige bewijsstukken zal het geld direct beschikbaar bemaakt worden. Via je eigen account op de website van Freo kun je de voortgang volgen.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Goedkoop geld lenen bij Freo: lenen tegen 5,0% rente"

Infoteur: Dessal
Gepubliceerd: 16-03-2012
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Geld
Schrijf mee!