InfoNu.nl > Financieel > Geld > Tips om meer geld te besparen

Tips om meer geld te besparen

Tips om meer geld te besparen De kosten worden elk jaar steeds meer en meer. Veel gezinnen komen hierdoor in de problemen en kunnen hierdoor minder of geen leuke dingen meer ondernemen, wat niet ten goede komt van de kinderen. Wat kun je doen als je weinig te besteden hebt? Waar vindt je de goedkope vakantie? Hoe ga je om met bijvoorbeeld Sinterklaas? Of hoe kom je aan goedkoop speelgoed?

Een betaalbare vakantie

Een vakantie is vaak erg duur, zeker als je met een heel gezin weg wilt. Er zijn verschillende organisaties die een flink aanbod hebben aan vakanties of je hierin wegwijs maken. Ieder jaar komt de ‘gids betaalbare vakanties’ uit. Deze gids is voor:

  • vakanties met kinderen
  • Kinderkampen
  • Jongerenvakanties
  • Vakanties voor gehandicapten
  • Vakanties voor alleenstaanden met kinderen

Deze gids geeft een uitgebreid overzicht van het vakantiemogelijkheden voor mensen met een laag inkomen. Zo kun je toch nog even lekker eruit.

De speelgoedbank

Er bestaat een speelgoedbank in Nederland, namelijk in Nieuwegein. Hier kunnen ouders (maar ook opa’s en oma’s) met een klein budget speelgoed voor hun kinderen krijgen. Kinderen ontvangen 2 stuks speelgoed per maand. Dit kan enkel op vertoning van je gemeentepas of op doorverwijzing van de hulpverlening. De speelgoedbank ontvang dit (gebruikte) speelgoed uit giften van de Nederlanders. Het is de bedoeling dat dit ook op andere plaatsen in Nederland gaat worden opgezet.

Sinterklaas

Sinterklaas is ieder jaar een fantastisch feest voor de kinderen. Maar ook erg duur. De cadeautjes schieten om je oren en de winkelprijzen worden steeds duurder. Wacht niet met het kopen van je cadeautjes, want dit kan erg duur zijn zo vlak voor 5 december. Probeer het hele jaar door je cadeautjes in te slaan, hierdoor heb je alle tijd om aanbiedingen af te wachten en zodoende ben je vaak tot 50% goedkoper uit. Koop ook nuttige cadeautje, zoals spullen die je toch al nodig had. Bijvoorbeeld een sjaal, handschoenen of die leuke fruitschaal die je al een tijd wilde hebben. Op internet zijn ook een hoop verschillende aanbieders van dezelfde producten. Kijk en vergelijk goed. Vaak zijn ook de gebruikte spullen (dus 2e hands) zo goed als nieuw, hierdoor bespaar je echt tientallen euro’s. Koop ook niet teveel cadeautjes voor jonge kinderen. Zij hebben vaan aan 4 cadeautjes wel genoeg, anders raken ze het overzicht kwijt.

Een boek lezen kan goedkoper

Een boekenkast vol, maar 90% wordt nauwelijks gelezen. Dit komt voor bij veel huishoudens. Op de website www.ruilboek.nl kun je een boek aanbieden en meteen weer een nieuw (gebruikt) boek terug ontvangen. Je kunt je aanmelden en meteen aan de slag gaan. Dit bespaart een heleboel geld en houdt je kinderen toch nog lekker aan het lezen, wat goed voor hun ontwikkeling is.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.goedkoopvoorkinderen.nl
  • www.infoplein.nl
  • www.wijzeringeldzaken.nl

Reageer op het artikel "Tips om meer geld te besparen"

Infoteur: Mayorfrits
Laatste update: 19-03-2014
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Geld
Special: Voordeel en kortingen
Schrijf mee!