InfoNu.nl > Financieel > Geld > Verdien geld met je filmpjes op het internet

Verdien geld met je filmpjes op het internet

Verdien geld met je filmpjes op het internet Bijna iedereen heeft tegenwoordig overal en altijd een camera bij zich en ook internet. Door deze beide toepassingen te combineren valt er makkelijk een zakcentje bij te verdienen. Hoe je dat doet, lees je in dit artikel.

Filmpjes maken

Allereerst is het natuurlijk van belang dat je filmpjes maakt of hebt. Maak filmpjes van grappige, interessante of onnozele dingen die jij meemaakt. Vele mensen hebben een mobiel met een film functie erop waarmee ze filmpjes kunnen maken. Ga je voor hoge kwaliteit dan is een videocamera of fotocamera waarmee je filmpjes kunt maken natuurlijk een aanrader.

Als het kan, zorg dan dat je het filmpje in het Engels maakt. Engels is een wereldtaal en de meeste sites zijn natuurlijk in het Engels gemaakt, met een Engelstalig filmpje heb je dus de grotere kans dat je filmpje vaak wordt bekeken. Des te meer views, des te meer inkomsten je zult hebben.

Inkomsten krijgen met je filmpjes op Zideo

De simpelste manier om geld te verdienen met je filmpjes online is op Zideo.nl. Zideo een website waar je je filmpjes kunt uploaden, je bent daarvoor echter wel een account nodig van Zideo. Deze account is gratis aan te maken, je kunt er ook voor kiezen om gewoon je Facebook account te gebruiken.

Zodra je een account hebt aangemaakt kun je je inloggen en een filmpje uploaden. Als je je hebt ingelogd verschijnt er direct een knop met ‘Uploaden’, via deze knop kun je dus je filmpje uploaden waarmee je geld wilt verdienen. Vergeet niet tussen de instellingen aan te klikken dat je geld wilt verdienen aan je filmpjes. Als je filmpje is geüpload is deze ook gelijk door iedereen te zien, als je ervoor gekozen hebt dat je inkomsten wilt krijgen, zal voor iedere keer dat je videoclip wordt afgespeeld een korte reclame te zien zijn. Door deze reclame af te spelen krijgt de website een bepaald bedrag, een deel van dat bedrag wordt dan ook gelijk weer naar jou doorgespeeld.

Het is niet toegestaan om beelden van televisie of muziek over te nemen en deze in je filmpjes te gebruiken. Specifiekere voorwaarden kom je tegen wanneer je daadwerkelijk je filmpje gaat uploaden.

Voordelen van Zideo

  • Bij elke view verdien je een beetje geld
  • Je kunt direct beginnen
  • Er wordt iets minder streng gecontroleerd
  • Bij €5 kun je het geld al over laten maken

Geld verdienen met filmpjes op YouTube

YouTube, één van de meeste bekende websites om filmpjes up te loaden, ook hier kun je geld verdienen met reclame inkomsten bij je filmpjes. Bij YouTube wordt er alleen niet bij iedere view een bepaald bedrag aan jou overgemaakt, bij YouTube gaat het erom dat er bij jouw filmpje op de reclame wordt geklikt onder het filmpje. Op YouTube kan je aanklikken dat je inkomsten wilt genereren met je filmpjes zodra je ze upload. Als je daarvoor kiest, wordt je filmpje gekeurd en als de uitslag daarvan positief is worden er advertentie blokken bij je filmpje afgespeeld. Als er op de reclameblokken wordt geklikt door de kijkers van het filmpje, dan zal er een bepaald bedrag aan jou worden overgemaakt.

Om op deze manier wat bij te verdienen is naast een YouTube account ook een Google Adsense account nodig. Het aanvragen van een Google Adsense account kan wel meerdere weken duren doordat deze goedgekeurd moet worden.
Zodra je zeventig euro hebt verdiend kan je het geld op je rekening laten storten.

Op YouTube gelden strenge voorwaarden voor de filmpjes die jij uploadt, je mag geen filmpjes uploaden waarvan jij geen commerciële rechten bezit. Kijk op de YouTube voor extra informatie. Je filmpjes worden eerst nog wel gekeurd voordat je er geld aan kunt verdienen.

Klik hier voor meer informatie over geld verdienen met filmpjes op YouTube.

Voordelen van YouTube

  • Filmpjes worden vaak meer bekeken
  • Als er op je advertentie wordt geklikt, verdien je ook gelijk een groter bedrag in één keer
  • Uitgebreide statistieken van je filmpje

Voorbeeld filmpje

Een voorbeeld van een filmpje waarmee geld wordt verdiend op YouTube: Klik hier
© 2011 - 2019 Ruttger, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Geld verdienen met filmpjes op YouTubeGeld verdienen met filmpjes op YouTubeTot voor kort was het niet voor iedereen weggelegd, maar dat is nu veranderd, iedereen kan vanaf nu geld verdienen met z…
Geld verdienen met je Android toestelGeld verdienen met je Android toestelSmartphones zijn voor veel doeleinden te gebruiken, je kunt er van alles mee. Maar wat veel mensen nog niet weten is dat…
Geld bijverdienen en of geld verdienen met je hobbyGeld bijverdienen en of geld verdienen met je hobbyWat is er nu leuker om geld te verdienen met je hobby? Geld verdienen met je hobby is met behulp van het internet ook mo…
Wie verdient het meest met YouTube? Partner op YouTubeWie verdient het meest met YouTube? Partner op YouTubeYouTube is booming. Dagelijks kijken enorm veel mensen leuke en informatieve filmpjes op YouTube. De filmpjes die men ka…
Extra inkomsten naast uw baanCarrière maken is in de meeste gevallen niet eenvoudig. Jaarlijks krijgt u er mogelijk kleine bedragen bij, maar het gaa…

Reageer op het artikel "Verdien geld met je filmpjes op het internet"

Infoteur: Ruttger
Laatste update: 19-12-2011
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Geld
Schrijf mee!