InfoNu.nl > Financieel > Geld > Geld verdienen met filmpjes op YouTube

Geld verdienen met filmpjes op YouTube

Geld verdienen met filmpjes op YouTube Tot voor kort was het niet voor iedereen weggelegd, maar dat is nu veranderd, iedereen kan vanaf nu geld verdienen met zijn filmpjes op YouTube. In dit artikel lees je hoe simpel het is en kan je dus gelijk beginnen met geld verdienen.

Benodigdheden

  • Computer met internet
  • Google Adsense account
  • YouTube account
  • Beeldmateriaal voor je filmpje of bijvoorbeeld een videocamera waarmee je een filmpje maakt

Filmpje maken

Iedereen kan een filmpje maken, veel kennis is daarvoor niet voor nodig. Een simpel programma om filmpjes te bewerken is Windows Movie Maker Lite. Dit programma staat op elke Windows computer. Natuurlijk kun je ook gewoon een filmpje opnemen met je mobiel, fotocamera, webcam of videocamera.

Mocht je iets grappigs, leuks of interessants zien, probeer het dan te filmen. Grappige filmpjes hebben een grote kans om vaak bekeken te worden doordat ze veel worden doorgestuurd door de kijkers. Iets interessants kan een actueel nieuws item zijn. Stel dat jij rellen van voetbalsupporters filmt, dan is de kans groot dat het filmpje vaak wordt bekeken zodra je het op YouTube post.
Als je veel kijkers hebt zul je waarschijnlijk ook meer geld verdienen.

Hoe je geld verdiend met filmpjes op YouTube

Als je instelt dat je geld wilt verdienen met je filmpjes op YouTube dan zullen er advertenties bij je filmpjes worden geplaatst. Als mensen op deze advertenties klikken zul jij 'per klik' geld verdienen. Vaak ligt het bedrag dat je verdient per klik tussen de 75 eurocent en 1 euro. Maar je hebt ook wel bedragen van 5 eurocent en bedragen rond de 5 euro per klik.

Dus reken maar uit, stel dat je elke dag 5 kliks krijgt van 85 cent (het is heel goed mogelijk dat je dat al snel krijgt). Dan verdien je in een maand van 30 dagen al €127,50. Dat is toch een mooi (extra) zakcentje. Het is ook heel goed mogelijk dat je nog veel meer verdiend. Het mooie van deze verdiensten is dat nadat je de filmpjes op YouTube hebt gezet, je verder helemaal niks meer voor het geld hoeft te doen.

Je eerst filmpje uploaden voor geld

Allereerst moet je een Google Adsense account aanmaken. Dit kan soms wel twee weken duren voordat deze wordt geverifieerd, als je al een Google Adsense account hebt dan kun je deze ook gebruiken. Maak vervolgens een YouTube account aan. Ga dan naar ‘Videobeheer’ nu verschijnt er een balk boven in het venster waar je je Google Adsense kunt koppelen aan je YouTube account voor het genereren van inkomsten. Upload nu een filmpje waarmee je geld wilt gaan verdienen op internet door te klikken op ‘Uploaden’ boven in de website. Vink aan dat je geld wilt verdienen met je video en vul vervolgens de gegevens over de commerciële rechten in. Zodra je filmpje is goed gekeurd zul je op je Adsense account kunnen zien hoeveel geld je ermee al mee hebt verdiend.

Regels bij het uploaden van filmpjes op YouTube

Natuurlijk zijn er wel wat regels gebonden aan het uploaden van een filmpje op YouTube. Het is niet toegestaan om een filmpje op het internet te zetten waar jij de commerciële rechten niet voor hebt. Dit klinkt heel ingewikkeld, maar in feite komt het er op neer dat je geen (delen van) officiële films, wedstrijden, tv-series, games, kunst, foto’s, concerten, shows, evenementen of muziek in je video's mag hebben zitten. Dit zijn de regels uitgelegd in het kort, maar de regels zijn natuurlijk heel wat gedetailleerder. Mocht je echt video’s gaan uploaden voor het verdienen van geld lees dan de regels op YouTube nog eens goed door, je moet overigens ook verklaren dat je de juiste rechten hebt voordat je je filmpje kunt uploaden. Ook daar kun je dan weer de regels doorlezen.

Klik hier voor een simpel voorbeeld filmpje van iemand die zelf een trucje doet, het filmpje op internet heeft gezet en daarmee nu geld verdiend door middel van de advertenties bij het filmpje.
© 2011 - 2019 Ruttger, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Geld verdienen met YouTubeGeld verdienen met YouTubeYouTube is natuurlijk de bekendste website met filmpjes. Wist je dat je ook geld kunt verdienen met deze filmpjes? Geld…
Geld verdienen met filmpjesGeld verdienen met filmpjesHet is mogelijk om veel geld te verdienen met het maken van filmpjes. Het is een leuke manier om snel een extra inkomen…
Wie verdient het meest met YouTube? Partner op YouTubeWie verdient het meest met YouTube? Partner op YouTubeYouTube is booming. Dagelijks kijken enorm veel mensen leuke en informatieve filmpjes op YouTube. De filmpjes die men ka…
4 manieren waarop YouTubers geld verdienen4 manieren waarop YouTubers geld verdienenYouTubers, vaak ook vloggers genoemd, zijn tegenwoordig de nieuwe beroemdheden. Ze zijn bekend geworden door het plaatse…
Bronnen en referenties
  • www.youtube.com

Reageer op het artikel "Geld verdienen met filmpjes op YouTube"

Reactie

Ercan, 28-01-2013 13:26 #1
Geachte youtube!

Ik heb inmiddels al een video op youtube waar ze al 15.000 keer hebben gekeken.
Wat kan ik er nu aan doen om geld mee te verdienen? Reactie infoteur, 29-01-2013
Beste Ercan,

Op www.google.com/adsense kun je een Google Adsense account aanvragen. Wanneer je dit account hebt koppel je deze aan je YouTube account. Vervolgens kun je bij de instellingen van je filmpje dan aanklikken dat je daarmee inkomsten wil genereren, vink deze optie aan.

Dat is alles wat je moet doen. Succes ermee.

Infoteur: Ruttger
Gepubliceerd: 06-12-2011
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Geld
Reacties: 1
Schrijf mee!