InfoNu.nl > Financieel > Geld > Prepaid creditcard: Moneybookers

Prepaid creditcard: Moneybookers

Prepaid creditcard: Moneybookers Het gebruik van de creditcard neemt steeds meer toe in populariteit. Dit is mede te danken aan dat Internetwinkels en bedrijven steeds vaker alleen nog een creditcard accepteren als betalingsmiddel. Op deze manier worden mensen bijna gedwongen om een creditcard te nemen. Voor mensen die liever geen creditcard willen nemen, kan de prepaid creditcard een uitkomst zijn.

De prepaid creditcard in het algemeen

De prepaid creditcard is nog een relatief onbekend begrip in Nederland, maar er zijn momenteel enkele bedrijven die deze creditcard aanbieden. Er zijn twee marktleiders op het gebied van creditcards, namelijk Visa en Mastercard. Visa heeft samen met het bedrijf V3 een prepaid creditcard uitgebracht en Mastercard doet dit onder andere in samenwerking met Moneybookers.

Een prepaid creditcard verschilt met een normale creditcard. Het grootste verschil is dat er met de prepaid creditcard geen krediet wordt afgesloten. Met een prepaid creditcard kan een gebruiker alleen uitgeven wat hij of zij op deze creditcard zet. Doordat er geen krediet wordt afgesloten hoeft de aanvrager ook geen bewijs van inkomen in te leveren en zal er geen BKR toetsing plaatsvinden.

Wat is Moneybookers

Moneybookers staat bekend als de concurrent van het online betalingsysteem Paypal. Moneybookers werkt volgens hetzelfde principe waarbij je geld naar andere gebruikers kunt sturen via het e-mailadres. Om gebruik te willen maken van Moneybookers zul je eerst een account moeten aanmaken via hun website. Vervolgens kun je geld storten op je account via bijvoorbeeld een bankoverschrijving, maar ook via het betalingssysteem Ideal. Wanneer je geld op je account hebt staan kun je dit overmaken naar andere gebruikers, gebruiken voor je prepaid creditcard of weer terugstorten naar je eigen rekening.

De prepaid creditcard van Moneybookers

Moneybookers is een Britse onderneming en om deze reden wordt de website in het Engelse aangeboden. De website is ook in andere talen beschikbaar waaronder Duits en Chinees, maar niet in het Nederlands. De prepaid creditcard is echter wel te gebruiken in Nederland.

Om gebruik te willen maken van de prepaid creditcard van Moneybookers, moet je eerst een account openen. Vervolgens kun je een prepaid creditcard aanvragen. Moneybookers werkt samen met het creditcard bedrijf Mastercard en je krijgt dan ook een Mastercard creditcard thuis gestuurd. Deze creditcard verschilt niet met een normale creditcard en kun je dus ook overal gebruiken. De aanschafprijs van de creditcard is 10 euro en de jaarlijkse bijdrage is 10 euro. Er zijn geen verdere kosten aan het gebruik van de creditcard tenzij je deze gebruikt om geld op te nemen bij een Pin automaat of wanneer je een aanschaf doet in een vreemde valuta.

Wat zijn de voorwaarden voor het aanvragen van een prepaid creditcard van Moneybookers

Er zijn enkele voorwaarden verbonden voor het afsluiten van deze prepaid creditcard. Om in aanmerking te komen voor deze prepaid creditcard dien je 18 jaar of ouder te zijn en dien je woonachtig te zijn in de Europese Unie. Tevens dien je een geverifieerd Moneybookers account te hebben. Dit houdt in dat Moneybookers je identiteit heeft bevestigd en dat je je bankrekening aan je account hebt gekoppeld.
© 2011 - 2019 Misterlak, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Prepaid creditcard: voordelen en nadelen van prepaid creditPrepaid creditcard: voordelen en nadelen van prepaid creditDe prepaid creditcard is vooral geschikt voor mensen die geen klassieke creditcard toegekend krijgen. Vaak gaat het om m…
Wat is Moneybookers?Wat is Moneybookers?Moneybookers "and money moves" is een Britse internetservice waarmee je via je emailadres geld kan versturen. Om met Mon…
Creditcard: hoe krijg je een creditcard zonder BKR-toetsing?Creditcard: hoe krijg je een creditcard zonder BKR-toetsing?Een creditcard is een uiterst handig betaalmiddel dat je overal ter wereld kan gebruiken. Wie een creditcard wil aanvrag…

Reageer op het artikel "Prepaid creditcard: Moneybookers"

Infoteur: Misterlak
Gepubliceerd: 07-09-2011
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Geld
Schrijf mee!