InfoNu.nl > Financieel > Geld > Markus Frind: rijk door Google AdSense

Markus Frind: rijk door Google AdSense

Iedere AdSense gebruiker is wel enigszins jaloers op Markus Frind. Hij ontwierp de datingsite 'www.PlentyOfFish.com', waar hij Google AdSense advertenties op plaatste. Deze site is zo een enorm succes dat van de 2 miljoen bezoekers per dag er enkele duizenden mensen op zijn advertenties klikken. Hij verdient gemakkelijk 300000 dollar per maand met AdSense.

Markus Frind

Markus Frind studeerde in 1999 af aan de ' British Columbia Institute of Technology' en behaalde een diploma in 'computer systems technology'. Hij was in zijn vrije tijd veel bezig met computer en internet. Zo kwam hij op het idee om een datingsite te ontwerpen. In 2004 was zijn datingsite al een voltreffer en had hij veel tijd nodig om de site goed te laten draaien. In 2007 was hij leider van zijn eigen website en wierf hij al personeel aan om zijn site mee te onderhouden omdat deze al zo'n succes kende. Eind 2007 was zijn site al populairder dan deze van AdultMatch, die toen nog de populairste datingsite was van de VS. De site lokt zo dagelijks 20000 nieuwe 'singles'. Momenteel zijn er al meer dan 10 miljoen 'singles' ingeschreven. Dagelijks zitten er ook zo'n 250000 online.

PlentyOfFish

Hoe leuk moet het zijn om per jaar 10 miljoen dollar aan AdSense inkomsten te verwezenlijken en je maar 1 à 2 uurtjes per dag je websites moet onderhouden. Markus Frind kan hier een antwoord op geven. Wanneer Frind op zijn werk aankomt, dient hij een uurtje per dag administratieve taken te verrichten en zo tekent hij dagelijks verschillende contracten met adverteerders. Hij heeft enkele werknemers in dienst maar die zorgen er vooral voor dat zijn sites goed beschermd blijven. Voor de rest volgt hij zijn verdiensten thuis en ziet hij per dag bakken geld binnenstromen. Hij kan gemakkelijk 'overleven' via AdSense. U kunt zijn site via deze link bezoeken: PlentyOfFish. Het grote voordeel aan de site is het gratis registreren. In Nederland is er al al een naamgenoot actief als datingssite (www.plentyoffish.nl).

Top 5 grootverdieners AdSense

Deze statistieken zijn bekend voor eind 2009:
  • Markus Frind met zijn www.PlentyOfFish.com: +/-300000 dollar per maand.
  • Kevin Rose met www.digg.com: +/- 250000 dollar per maand.
  • Jeremy Schoemaker met www.ShoeMoney.com: zo'n 150000 dollar per maand.
  • Jason Calacanis met www.WeblogsInc.com: ongeveer 130000 dollar per maand.
  • David Miles Jr. & Kato Leonard met www.freeweblayouts.net: 100000 dollar per maand.

Staar je echter niet blind op deze hoge bedragen want deze zijn uitzonderlijk hoog. Vele AdSense gebruikers scoren maar enkele tientallen euro's per maand. Alles hangt af van het aantal bezoekers en hoeveel er betaald wordt per klik via de adverteerder. Hoe meer je tijd steekt in je website, hoe meer je na een tijd ook zult verdienen met AdSense... .
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://www.gerbenhoekstra.com/adsense/top-5-adsense-grootverdieners/
  • Wikipedia: plentyoffish

Reageer op het artikel "Markus Frind: rijk door Google AdSense"

Infoteur: Brunos
Laatste update: 22-12-2016
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Geld
Schrijf mee!