InfoNu.nl > Financieel > Geld > Wat is Moneybookers?

Wat is Moneybookers?

Wat is Moneybookers? Moneybookers "and money moves" is een Britse internetservice waarmee je via je emailadres geld kan versturen. Om met Moneybookers te werken moet je eerst een account aanmaken via hun website. Je kan je account opladen met verschillende stortingsmethoden zoals bv. een Creditcard of een bankoverschrijving. Deze internetdienst is zeer veilig en betrouwbaar en het wordt dan ook door heel veel mensen van over heel de wereld gebruikt.

Hoe aanmelden bij Moneybookers?

  • Ga naar hun website (Moneybookers.com)
  • Kies voor Sign Up
  • Kies je Land en je Taal
  • Kies welk soort account je wilt hebben (personal account of business account)
  • Kijk vooraleer je verder klikt goed uit dat je de optie " i want to apply for the Moneybookers Mastercard" bewust aan of uit hebt gevinkt.
  • Kies dan voor Sign up
  • Vanaf dan is het heel simpel om je account te vervolledigen: je hoeft enkel nog je persoonlijke gegevens in te vullen (naam, straat, telefoonnummer, ...)
  • Hieronder moet je nog ingeven in welke munteenheid je een account wilt hebben en in welke taal (Nederlands is helaas niet bruikbaar).
  • Daaronder hoef je enkel nog je gewenste e-mailadres door te geven (dit is belangrijk want hiermee moet je inloggen!)
  • Daarna moet je nog kiezen of je volgende dingen toestaat
    • "Link my credit / debit card so I can start shopping right away" (recommended)?
    • "Please let me know about future exclusive offers and promotions from Moneybookers.com."
  • Vul daaronder het 'security number' in

Account bevestigen

Indien je nogmaals de voorwaarden wilt nalezen kan je dit doen door op "Terms and Conditions" and "Privacy Policy" te drukken.
Wanneer je met alles akkoord bent druk je op "accept and create account". Ziezo, je kan beginnen met geld overboeken!

Stortings- en uitcashmethoden

Geaccepteerde stortingsmethoden die gelden over heel de wereld:
  • VISA
  • MasterCard
  • American Express
  • Diners Club
  • JCB
  • Bankoverschrijving

Nederland

In Nederland mag je ook storten via iDEAL en Sofort. Enkel wanneer je via Sofort stort moet je 1 % extra kosten betalen t.o.v. je gestorte bedrag. Wanneer je geld wilt afhalen van je account moet je wel extra kosten betalen.
Je kan geld afhalen via:
  • VISA (vaste toelage van 1,80 euro)
  • Een cheque(3,5 euro toelage)
  • Een bankoverschrijving (vaste toelage van 1,80 euro)

Prepaid MasterCard

Via Moneybookers is het ook mogelijk om een Prepaid MasterCard aan te vragen. Voor deze kaart betaal je 10 euro per jaar en ze werkt op een gelijkaardige manier als de MasterCard. De grote concurrent van Moneybookers(NETeller) biedt ook de mogelijkheid om via hun dienst een dergelijke Prepaid Mastercard aan te vragen.

Klantendienst

Indien je vragen of opmerkingen hebt kan je de klantendienst telefonisch (+44 870 383 0232) bereiken tussen 9u en 18u van maandag t.e.m. zondag. Je kan hun 'support centre' ook bereiken via de website.

Voordelen

Moneybookers biedt zeer veel voordelen als het over geldtransacties op het internet gaat. In tegenstelling tot een banktransactie en een cheque gaat de verrichting via Moneybookers direct. De kost die je moet betalen voor een internationale en plaatselijke overdracht is 1% (met een maximum van 0,50 euro). In vergelijking met een banktransactie en een cheque is dit een winst van 4%. Bovendien heb je veel minder kans op fraude online. Moneybookers houdt je financiële informatie voor zich en is daartoe verplicht volgens de voorwaarden. Je kan ook meteen online shoppen met je geld.

Populariteit Moneybookers

Dat Moneybookers een veel gebruikte en zeer populaire internetdienst is wordt duidelijk als we naar het gebruikersaantal kijken: 17,4 miljoen gebruikers en 95000 bedrijven kozen voor Moneybookers. Bovendien staat de teller van verrichte transacties begin april 2011 al op 26.540.709.915. De dienst wordt steeds populairder. Moneybookers is te vergelijken met Paypal en iDEAL, wat ook 2 handige methoden zijn om online overboekingen te doen.
Gerelateerde artikelen
MasterCard Creditcard: waar aanvragen?MasterCard Creditcard: waar aanvragen?De creditcards van MasterCard behoren tot de meest gebruikte ter wereld. Voor vele mensen is een creditcard een ideale b…
ICS Cards: overzicht creditcardsInternational Card Services (ICS) geeft binnen Nederland creditcards uit van MasterCard en Visa. Hierbij verzorgt ICS Ca…
Visa Creditcard: waar aanvragen?Visa Creditcard: waar aanvragen?De meest gebruikte creditcards ter wereld zijn de Visa creditcards. Visa creditcards zijn te verkrijgen via Internationa…
ANWB creditcard: aanvragen, rente en voorwaardenANWB biedt leden de mogelijkheid om wereldwijd gebruik te maken van een MasterCard of Visa creditcard. Naast de vele acc…
Creditcard: hoe krijg je een creditcard zonder BKR-toetsing?Creditcard: hoe krijg je een creditcard zonder BKR-toetsing?Een creditcard is een uiterst handig betaalmiddel dat je overal ter wereld kan gebruiken. Wie een creditcard wil aanvrag…
Bronnen en referenties
  • www.moneybookers.com

Reageer op het artikel "Wat is Moneybookers?"

Reactie

Supeer!!, 11-07-2011 14:26 #1
Echt een hele fijne kaart die Moneybookers van Mastercard! Toen ik een nieuwe CreditCard nodig had kwam ik op creditcardervaringen.nl en daar zag ik al dat hij erg goed uit de bus kwam. Hij is natuurlijk erg goedkoop maar je kunt er ook onwijs veel mee! Erg fijne Card! Reactie infoteur, 11-07-2011
Beste

Bedankt voor je enthousiaste en positieve reactie. Ik ben blij te horen dat de creditcard zeer goed meevalt.

Ik wens je het beste

Vriendelijke groeten

Infoteur: Brunos
Laatste update: 28-12-2016
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Geld
Reacties: 1
Schrijf mee!