InfoNu.nl > Financieel > Geld > Snel cash geld nodig? Je gouden sieraden verkopen

Snel cash geld nodig? Je gouden sieraden verkopen

Snel cash geld nodig? Je gouden sieraden verkopen In deze onzekere tijden van crisis hebben heelwat mensen nood aan cash geld. Ze gaan proberen om spullen te verkopen en zo wat cash geld in het laatje te krijgen. Een van de mogelijkheden om snel geld in handen te krijgen, is het verkopen van goud. Goud werd in de nasleep van de economische crisis van 2008 extreem populair waardoor de goudprijs in 2011 een recordprijs bereikte. Tal van particulieren maakten van het moment gebruik om hun goud te verkopen. De verkoop van je gouden sieraden kan je een aantrekkelijk geldbedrag opleveren, als je het goede moment weet te kiezen. Het komt erop aan om de evolutie van de goudprijs goed in te schatten. Denk je dat de goudprijs in stijgende lijn gaat, dan wacht je best nog even. Waar houd je best rekening mee als je je gouden sieranden wilt verkopen?

Cash geld nodig

De economische crisis van 2008 heeft ertoe geleid dat veel mensen hun baan verloren en in geldproblemen kwamen te zitten. Bovendien hebben werd de economie beheerst door een aanslepende inflatie waardoor de prijzen bleven stijgen. Het dagelijks leven werd duurder en consumeren nam stilaan een grotere hap uit je portemonnee. Om aan extra cash geld te geraken, zijn er meerdere oplossingen. Sommige mensen gaan een nieuwe lening aan, terwijl anderen proberen spullen te verkopen.

Spullen verkopen

Een van de mogelijkheden om aan geld te geraken is om je spullen te verkopen. Heb je dingen op zolder liggen die je niet meer gebruikt en die je eigenlijk wel kwijt wilt, verkoop ze dan gewoon. Maak een zoekertje of advertentie of het internet en laat bezoekers bieden op je product. Op die manier kan je snel wat cash geld verzamelen waardoor je weer even verder kan op financieel vlak. Het interessantste is echter om écht kostbare spullen te verkopen, zoals bijvoorbeeld goud.

Goud en geld

Goud beschikt sinds mensenheugenis over een tijdloze, algemeen aanvaarde waarde op zichzelf, en dit in tegenstelling tot valuta. Valuta als de euro of de dollar hebben op zich alleen een papieren geldwaarde, die beïnvloed wordt door het monetair beleid van respectievelijk de Europese Centrale Bank of de Amerikaanse Federal Reserve. De waarde van goud daarentegen is aan geen enkele monetaire beslissing onderworpen.

Goudprijs

Recordprijs goud

Wat veel geld kan opbrengen als je dringend cash nodig hebt, is goud. Goud is sinds de economische crisis van 2008 aan een grote opmars bezig en de goudprijs bereikte in de periode 2014-2016 een relatief stabiel niveau rond de 1200 dollar per ounce. Ondanks pessimistische voorspellingen van specialisten bleef de goudprijs stabiel en zakte niet naar beneden toen de economie het beter ging doen.

Vluchthaven

Bovendien is de wereldeconomie nog steeds aan het rechtkrabbelen na de globale economische crisis van 2008 en blijft er onzekerheid heersen op de markten, denk maar aan de politieke instabiliteit in het Midden-Oosten. Dit is positief voor de goudprijs omdat goud in tijden van onzekerheid wordt gezien als een vluchthaven voor de beleggers.

Gouden sieraden verkopen

Juwelen

Precies omdat de goudprijs momenteel zo hoog staat, lijkt het een goed moment om je gouden sieraden te verkopen. Misschien heb je thuis nog wel een kistje staan met kostbare juwelen en sieraden en kan je er een aardig geldbedrag voor in de plaats krijgen. Wie weet heb je nog ergens juwelen liggen die je ooit eens hebt gekregen maar die je eigenlijk uit het oog bent verloren en vergeten?

Goud schatten

Het is interessant om te weten hoeveel euro je voor je goud zou kunnen krijgen. Hoe meer karaat het goud heeft, hoe meer geld het zal opleveren. Je kan je gouden juwelen laten schatten op hun waarde, dan weet je meteen hoeveel je zou kunnen krijgen als je ze zou verkopen.

Pandjeshuis

Je kan je goud naar het pandjeshuis brengen om te verkopen, maar je kan het ook belenen. Dit betekent dat je je goud als onderpand geeft om een lening te krijgen. Je krijgt dan meteen cash geld in handen door je goud af te geven in het pandjeshuis. Natuurlijk moet je ook rente betalen op je lening. Wel kan je in de toekomst, als het je financieel weer voor de wind gaat, je goud weer terugkopen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Goud belenen  direct contant geldGoud belenen direct contant geldGoud belenen is interessant. Het levert in 2017 direct contant geld op, ook al is de goudkoorts even voorbij. Zet uw gou…
Goud en gouden sieraden verkopenGoud en gouden sieraden verkopenCash geld krijgen voor gouden sieraden in 2017 is eenvoudig, er is niets moeilijks aan en dat maakt goud interessant. Ma…
Het verkopen van goudHet verkopen van goudSteeds meer mensen verkopen hun goud. Eén van de redenen daarvoor is de hoge goudprijs. Door de kredietcrisis zijn steed…
Goud verkopen: waarde van goudIn deze tijden van onrust en economische recessie kunt u nergens op vertrouwen. Het vertrouwen in de euro is nihil, het…

Reageer op het artikel "Snel cash geld nodig? Je gouden sieraden verkopen"

Infoteur: Verdanov
Laatste update: 01-11-2016
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Geld
Special: Kostbare sieraden
Schrijf mee!