InfoNu.nl > Financieel > Geld > Click Bonus: De online zichtrekening van AXA (BE)

Click Bonus: De online zichtrekening van AXA (BE)

Click Bonus: De online zichtrekening van AXA (BE) De online zichtrekening zit in de lift. Axa kwam een jaar geleden met de "Click bonus online zichtrekening" op de markt, en betaalt u om uw rekening te gebruiken. De online zichtrekening van Axa werd in 2009 gelanceerd. Iedereen die in België woont, minstens 18 jaar is en over internet beschikt, kan er een openen. Met de Click Bonus rekening tracht Axa het elektronisch bankieren te promoten: de rekening is gratis én brengt bovendien nog een centje op, niet zo zeer door intresten, maar door bonussen bij actief gebruik.

Volledig elektronisch

De aanvraag en het gebruik van de Click Bonus rekening verlopen volledig elektronisch. Een Clickbonus rekening openen kan enkel via het internet, niet in het agentschap. Alle verrichtingen verlopen ook via de elektronische weg. U kan uw rekening beheren via Home Banking en via de Self Service-loketten in uw bankkantoor. Verrichtingen laten uitvoeren door een medewerker aan het loket, is niet mogelijk. Uw rekeninguittreksels kan u downloaden via Home Banking, deze worden niet per post toegestuurd.

Bonus

Per elektronische verrichting beloont Axa u met 5 cent. U kan maximum 50 euro per jaar “verdienen” door uw Click bonus rekening te gebruiken, het aantal toegekende bonus-centen is dus niet oneindig.

Volgende verrichtingen leveren 5 cent op:
  • Betalingen bij een handelaar in binnen- en buitenland
  • Een geldafhaling via Self Service
  • Het opladen van uw Proton-kaart
  • Een binnenlandse overschrijving via Home Banking of Self Service
  • Het uitvoeren van een domiciliëring
  • Het uitvoeren van een bestendige opdracht

Geld dat via andere rekeningen op uw rekening komt, levert dus geen bonus op. Om van de bonus te kunnen genieten dient de rekeninghouder wel aan een aantal voorwaarden te voldoen. Hij dient de click bonus rekening te gebruiken als “hoofdrekening”. Hiertoe moeten de maandelijkse inkomsten naar deze rekening gedomicilieerd worden.

Voor 18 tot 59-jarige rekeninghouders geldt dat er in 10 van de 12 maanden minstens € 750 op de rekening gestort moet worden onder de vorm van loon, huurgelden, uitkeringen, ..Vanaf de leeftijd van 60 wordt dit bedrag verminderd tot 600 euro.

In het jaar waarin de Click bonus rekening geopend wordt, zal de bonus automatisch toegekend worden.

Voor het goede doel

In 2011 kan de rekeninghouder een goed doel kiezen waaraan de opgebouwde bonus geschonken wordt. Axa stort de bonus ook op uw Click Bonus rekening. U kan dus zelf van uw bonus profiteren, maar tegelijk wordt ook een goed doel gesteund.
Men kan kiezen uit 6 goede doelen:
  • Oscare biedt nazorg aan jonge brandwondenpatiënten, en geeft preventielessen in scholen en bedrijven.
  • Unicef tracht kinderen in noodsituaties toch een minimum aan levenscomfort en opleiding te bieden.
  • CO2Logic is een project in Tanzania tegen de opwarming van de aarde.
  • BIVV organiseert acties om jonge chauffeurs te waarschuwen voor roekeloos rijgedrag.
  • Special Olympics Belgium wil atleten met een handicap helpen om hun sportieve droom te verwezenlijken.
  • De Belgische Cardiologische Liga zet preventie- en informatiecampagnes op om het gebruik van een defibrillator te promoten.
Gerelateerde artikelen
De goedkoopste zichtrekeningDe goedkoopste zichtrekeningWie in 2018 de goedkoopste zichtrekening wil hebben, ziet al snel dat een zichtrekening niet bij elke bank even duur is.…
Wat is bonus sparen: voordelen en nadelen?Wat is bonus sparen: voordelen en nadelen?Vele banken bieden bonus sparen aan. Wat is bonus sparen in 2018? Hoe werkt deze manier van sparen? Wat zijn de voordele…
Zuinig bankieren: hoe kosten besparen op je betaalrekening?Zuinig bankieren: hoe kosten besparen op je betaalrekening?Veel mensen zijn zich er niet van bewust hoeveel kosten de bank aanrekent voor hun betaalrekening, die ook wel zichtreke…
Autoschade claimen of niet claimen?Autoschade claimen of niet claimen?Als uw auto schade heeft opgelopen, heeft het claimen van de schade gevolgen voor de premie en het aantal schadevrije ja…
Bonus/malusladder autoverzekeringBonus/malusladder autoverzekeringAutoverzekeraars gebruiken een bepaald systeem om de premie voor de autoverzekering vast te stellen: de bonus/malusladde…

Reageer op het artikel "Click Bonus: De online zichtrekening van AXA (BE)"

Infoteur: Juliedr
Gepubliceerd: 29-01-2011
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Geld
Schrijf mee!