InfoNu.nl > Financieel > Geld > Rijkdom: kenmerken/eigenschappen van rijke mensen

Rijkdom: kenmerken/eigenschappen van rijke mensen

Rijkdom: kenmerken/eigenschappen van rijke mensen Om rijk c.q. miljonair te worden is het noodzakelijk veel tijd en energie in te steken. Het geld mag geen controle over u nemen, maar u mag ook anderen geen controle over uw geld laten uitvoeren. U dient dus onafhankelijk te zijn. Zie uzelf niet als slachtoffer. Maar blijf uit situaties waarin u misbruikt kunt worden en leer van uw fouten. Leef niet van giften, maar neem zelf de verantwoordelijkheid om geld te verdienen.

Rijkdom is een geschenk van God: doe goede dingen met uw geld

Geld geeft u keuze vrijheid en onafhankelijkheid. Hierdoor bent u niet afhankelijk van anderen en nog belangrijker is dat u andere mensen er mee kunt helpen die niets of bijna niets hebben. God is degene die u rijkdom schenkt, u hebt het geldt van Hem te leen om er goede dingen mee te doen.

Laat rijkdom niet uw levensstijl beïnvloeden

Rijke mensen die er hard voor gewerkt hebben laten door het vele geld niet hun levensstijl bepalen. Ze zullen misschien een aantal zaken laten doen maar het meeste blijven ze zelf doen. Mensen die lang miljonair zijn leiden een rustig bestaan en geven niet meer geld uit dan ze hebben. Rijke mensen maken keuzes; ze kopen niet op instinct maar stellen desnoods een aankoop wat langer uit.

Rijk worden door hard en lang te werken

Rijke mensen kijken ver vooruit en realiseren zich dat u niet in één dag rijk kan worden. Er moet energie gestoken worden in het vergaren van rijkdom en dat kost tijd. Ze steken geen geld in loterijen omdat dit een waardeloze investering is.

Rijke mensen zijn optimistische mensen; niet bij de pakken neerzitten bij tegenvallers

Rijke mensen zijn vaak met niets begonnen. Door positieve energie te steken in de huidige omstandigheden die tijdelijk zijn kunnen ze actie ondernemen om de omstandigheden te veranderen. Ze zitten niet bij de pakken neer wanneer er tegenvallers zijn.

Tegenvallers overwinnen

Om tegenvallers te kunnen overwinnen is het zaak dat u meerder plannen hebt. Zo bent u flexibeler en kunt u goed reageren op wisselende omstandigheden. U dient ook zelfvertrouwen te hebben om risico's te ondernemen en vaardigheid te hebben om van tegenvallers te leren.

Rijke mensen regelen hun zaakjes goed

Het is zeer belangrijk om goed georganiseerd te werken. Hou vooral uw financiën op orde. Hou uw doelstellingen en geld in de gaten. Zorg voor regelmaat en routine in het werk. Dit is vooral ook belangrijk bij eentonige klussen. Betaal rekeningen op tijd!

Bouw een netwerk op van vrienden, collega's en adviseurs

Hoewel rijke mensen veelal self-made zijn hebben ze vaak een groot netwerk van vrienden, collega's en adviseurs die hen informeren en suggesties doen. Dit betekent overigens niet om hen blindelings te volgen. Gebruik uw geest kritisch.

Eigen baas over het geld zijn

Rijke mensen zijn baas over hun eigen geld. Zij zijn er verantwoordelijk voor. Zij nemen de beslissingen en handelen de transacties af. Advies is prima maar laat anderen niet de controle voeren over uw financiën.

Rijke mensen hebben plezier in hun werk

De keuze van een baan of carrière is een belangrijke. Dit is belangrijker dan hoeveel u verdient. Het gaat er om wat u met uw geld doet. Wanneer u niet kunt leven van uw geld dat u verdient zoek dan iets anders waar u genoeg mee verdient maar zoek wel iets waar u plezier in heeft.

Streven naar meer geld

Het lijkt op hebzucht om naar meer geld te streven, maar toch is dit belangrijk. Geld kan namelijk in waarde dalen door inflatie, economische achteruitgang, daling aandelenmarkt, etc. Stop dus niet. Want stoppen betekent achteruitgang. Geld is altijd in beweging.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Rijke mensen en hun geheim tot succesRijke mensen en hun geheim tot succesRijke mensen zijn juist zo rijk omdat ze het geheim van hun succes vaak zo goed weten te bewaren. Doorgaans hebben zij e…
Rijk worden? Dat doet u zo!Rijk worden? Dat doet u zo!Rijkdom betekent niet gelijk dat men ook gelukkig is, wel helpt veel geld vaak om het leven wat makkelijker te maken. Ri…
Rijk worden: de 6 geheime regels van rijkdom van KiyosakiRijk worden: de 6 geheime regels van rijkdom van KiyosakiRobert Kiyosaki onthult de zes geheime regels die mensen die rijk zijn hun kinderen meegeven. Leer hoe je door je activa…
Geld: zegen of vloek? De visie van rebbe M.M. SchneersonGeld: zegen of vloek? De visie van rebbe M.M. SchneersonGeld is energie van de ziel, het vertegenwoordigt de energie van het leven zelf; afhankelijk van hoe je het gebruikt, ka…
Rijke mensen sparen niet, ze lenenRijke mensen sparen niet, ze lenenVan bijdragen op internet over manieren om uit de schulden te raken, wordt een mens niet echt vrolijk. Beter kan men op…

Reageer op het artikel "Rijkdom: kenmerken/eigenschappen van rijke mensen"

Infoteur: Etsel
Laatste update: 09-07-2018
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Geld
Special: Economie
Schrijf mee!