InfoNu.nl > Financieel > Geld > KBC Private Banking: welke diensten biedt KBC aan?

KBC Private Banking: welke diensten biedt KBC aan?

KBC Private Banking: welke diensten biedt KBC aan? De Belgische bank KBC biedt verschillende diensten aan in haar KBC Private Bankingformule. KBC Private Banking wordt aangeboden aan klanten met een minimum vermogen van 1 miljoen euro. De bedoeling is om de klant met raad en daad bij te staan bij het beheer van zijn vermogen en hierbij rekening te houden met de zijn persoonlijke voorkeuren. De private banker van KBC geeft onder meer advies op het vlak van beleggingen, verzekeringen, successie en fiscale zaken. Welke services biedt KBC Private Banking zoal aan en welke voordelen zijn verbonden aan dit persoonlijk vermogensbeheer?

Wat is private banking?

Private banking betekent dat specialisten van de bank zich zullen gaan bezighouden met het vermogen van bepaalde klanten. Het gaat dan om klanten met een aanzienlijk kapitaal die willen dat hun ruime vermogen op een professionele manier beheerd wordt. Als je kiest voor private banking heb je dus als het ware een privébankier voor jezelf, voor je eigen vermogen. Private banking wordt gedaan door deskundigen die zich gespecialiseerd hebben in het beheren van grote vermogens en uitgebreide beleggingsportefeuilles.

Voordelen private banking

Als je over een relatief groot vermogen beschikt, dan is het niet altijd makkelijk om het beheer daarvan helemaal in je eentje te doen. Het beheren van al je kapitaal brengt zoveel vereisten met zich mee, dat je best de hulp inroept van mensen die de nodige expertise hebben in de financiële wereld. Hoe meer beleggingen je in je portefeuille hebt, hoe moeilijker het is om alle beleggingen in het oog te houden en in goede banen te leiden. Je moet immers voortdurend rekening houden met de fluctuerende situatie op de beurzen. Hierbij zal de private banker altijd zorgen voor een risicobeheer en een inschatting van de potentiële rendementen.

Persoonlijke benadering

De private banker zal steeds in overleg met de klant zorgen voor het beheer van diens vermogen. De bedoeling is dat de private banker steeds rekening houdt met de persoonlijke behoeften en voorkeuren van de klant. Dankzij private banking wordt de klant begeleid en geadviseerd bij alle stappen die hij wenst te nemen. De private banker geeft de klant advies, informatie en houdt hem voortdurend op de hoogte van eventuele wijzigingen en evoluties in de financiële wereld die van belang kunnen zijn. Op die manier kan je een goed overzicht bewaren van je stand van zaken van je vermogen.

Actieve inbreng klant

Uiteraard kan ook de klant zelf nog heel actief zijn in het beheren van zijn vermogen. Als de klant bijvoorbeeld graag zelf alle beslissingen neemt als het aankomt op het kopen en verkopen van aandelen, dan kan dit best. De private banker staat steeds tot zijner beschikking om raad te geven en zijn kennis met veel gevoel voor inzicht door te geven aan de klant. De klant kan dan zelf beslissingen nemen, met in het achterhoofd de kennis die hij gekregen heeft van zijn private banker.

KBC Private Banking: vanaf 1 miljoen euro

Vanaf een vermogen van 1 miljoen euro kan je bij de Belgische bank KBC een beroep doen op private banking. In het Vlaamse landsgedeelte zijn er een twintigtal privatebankingkantoren waar je kan langsgaan om advies te vragen. Alle gegevens om de kantoren te contacteren vind je op:
  • https://privatebanking.kbc.be/nl

KBC Private Banking: diensten en services

De KBC heeft een private bankingformule die verschillende elementen bevat. Specialisten staan klaar om op tal van vlakken de klant met een vermogen van minstens 1 miljoen euro bij te staan. Het gaat om de volgende diensten:
  • beheer van beleggingsportefeuille: aandelenservice en beleggingsformules
  • beheer van vastgoed
  • verzekeringen
  • fiscaal advies
  • structurering van het vermogen
  • successie: advies en begeleiding bij de opvolging
  • integrale vermogensbegeleiding voor ondernemers

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • https://privatebanking.kbc.be/nl, bezocht op 03/11/2015.
  • http://www.spaargids.be/forum/private-banking-hoeveel-geld-moet-je-hebben-t11080-15.html, bezocht op 03/11/2015.

Reageer op het artikel "KBC Private Banking: welke diensten biedt KBC aan?"

Infoteur: Verdanov
Laatste update: 20-01-2016
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Geld
Special: Private banking
Schrijf mee!