InfoNu.nl > Financieel > Geld > Targobank, voorheen Citibank Duitsland

Targobank, voorheen Citibank Duitsland

Targobank, voorheen Citibank Duitsland Citibank Duitsland heet vanaf februari 2010 TARGOBANK. Reden voor de naamswijziging was dat de bank sinds december 2008 tot de Franse bankgroep Credit Mutuel behoort. De naamswijziging moest conform overname-afspraken met voormalig moederbedrijf Citigroup in februari 2010 zijn afgerond.

Citibank Duitsland voortaan Targobank

Targobank, vanaf februari 2010 was die nieuwe naam een eerste zichtbare stap op weg naar een nieuwe bank. Bij die start is een aantal nieuwe producten op de markt gebracht die niet alleen attractief zijn maar ook eenvoud en transparantie moeten uitstralen.

De naam Targobank werd ontwikkeld door de gerenommeerde naamexpert Manfred Gotta. Criteria bij de naamkeuze waren onder andere:
  • De naam moest geen speciale semantische betekenis hebben;
  • Een onderscheidende positie creëren ten opzichte van concurrerende merken;
  • Als handelsmerk beschermd en internationaal inzetbaar zijn.

BIC-code en IBAN Targobank

Als de BIC-code en het IBAN-nummer van de begunstigde in een betaalopdracht zijn vermeld, worden buitenlandse overboekingen worden binnen de eurozone zonder kosten afgewikkeld.

IBAN: DE6430020900
BIC CODE: CIPRDEDD

Targobank, een eigentijdse bank die men vertrouwen kan

Naast de naam Targobank werden als potentiële namen ook Trevit-, Previo- en Xediobank grondig getest. TARGOBANK is kort en krachtig, ligt goed in het gehoor en straalt importantie uit volgens Gotta. In testen onder doelgroepen werd de naam omschreven als een moderne, doelgerichte en competentiegerichte naam. Door consumenten wordt de naam TARGOBANK geassocieerd met een eenvoudige, snelle en eigentijdse bank die men vertrouwen kan.

Er is bewust gekozen voor een kunstnaam omdat veel namen met reële betekenis al beschermd zijn. Het is aan de medewerkers om die gefingeerde naam door goede prestaties en gepaste presentatie tot leven te wekken. Met TARGOBANK wil het management de bank niet alleen een andere naam geven, maar ook een geheel nieuwe bank ontwikkelen. De proclamatie van de nieuwe naam was nog slechts het begin van een totaal vernieuwd bankconcept.

De nieuwe bank zoekt voortdurend de dialoog met haar klanten. Belanghebbenden kunnen op een internetplatform hun waardering uitspreken over verschillende ideeën met betrekking tot producten en diensten en zó actief deelnemen aan de verdere ontwikkeling van de bank.

Over Citibank Duitsland

Targobank was onder de naam Citibank met 335 filialen in Duitsland vertegenwoordigd en had zijn hoofdkantoor in Düsseldorf. Het servicecenter met meer dan 2.000 medewerkers bevindt zich in Duisburg. Citibank combineerde de voordelen van een filiaalbedrijf met de aantrekkelijke voorwaarden van een directbank. Het zwaartepunt lag op de uitgebreide, gratis advisering aan klanten. De bank was marktleider voor consumptieve leningen en een van de grootste aanbieders van creditcards in Duitsland. Een andere pijler is vermogensvorming, samen met privérekeningen. De onderneming biedt ongeveer 6.600 mensen werk in het retailbedrijf en heeft 3,4 miljoen klanten.

Over Credit Mutuel

Credit Mutuel is de op een na grootste retailbank in Frankrijk. In 5619 kantoren worden meer dan 18,7 miljoen klanten bediend. Een op de drie middelgrote ondernemingen in Frankrijk is klant bij Credit Mutuel. In de afgelopen jaren werd Credit Mutuel herhaaldelijk bekroond voor de goede relatie met haar klanten. Bij Credit Mutuel, dat zijn hoofdkantoor in Straatsburg heeft, werken ongeveer 65.000 mensen. Citibank Duitsland behoort al sinds december 2008 tot de Credit Mutuel bankgroep. Alle merknamen met daarin opgesloten de term "Citi" alsook alle afgeleiden daarvan, blijven vooralsnog onder licentie van Citigroup in gebruik.
Gerelateerde artikelen
China stoomt op in de vaart der volkerenChina stoomt op in de vaart der volkerenDat China opstoomt in de vaart der volkeren van de wereldeconomie zien we niet alleen aan de dubbel cijferige economisch…
Kredietdesk - financieel adviesKredietdesk is een bedrijf dat gespecialiseerd is in advies en bemiddeling bij kredietverlening. Het bedrijf is gevestig…
Spaarrente Credit EuropeSpaarrente Credit EuropeDe Credit Europe Bank, CE, biedt heeft in 2018 voor u een spaarrekening zonder voorwaarden. De internet spaarrekening ku…
Credit Europe Bank & sparen voor ondernemersCredit Europe Bank & sparen voor ondernemersDe Credit Europe Bank manifesteert zich al jaren als bank. De rente is er relatief hoog. Voor zowel de particuliere spaa…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Targobank, voorheen Citibank Duitsland"

Infoteur: Bonafide
Laatste update: 27-12-2013
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Geld
Schrijf mee!