InfoNu.nl > Financieel > Geld > Geld verdienen met thuiswerk: de soorten thuiswerk

Geld verdienen met thuiswerk: de soorten thuiswerk

Geld verdienen met thuiswerk: de soorten thuiswerk De meeste mensen verdienen hun brood door elke dag de verplaatsing naar hun werk te maken. Zeker 's winters, wanneer je door sneeuw en kou naar je werk moet, kan die dagelijkse sleur weleens gaan irriteren. De files, de stress op weg naar je werk en de werkdruk kunnen je doen verlangen naar een job die je ook van thuis uit kan doen. Thuiswerk kan je comfortabel in je eigen huis verrichten, zonder al deze ongemakken. Van thuis uit geld verdienen met artikelen schrijven, teksten vertalen of bloggen: het behoort allemaal tot de mogelijkheden om vanuit je luie zetel extra inkomsten te verwerven. Welke soorten thuiswerk kunnen je nog zoal extra inkomsten opleveren?

Soorten thuiswerk

Thuiswerk is een goede manier om geld bij te verdienen als je geen zin hebt om voor een baas te werken. Thuiswerk is een ruim begrip waartoe vele soorten en manieren van thuiswerk kunnen gerekend worden, gaande van theoretisch werk zoals artikelen schrijven, tot eerder praktisch werk zoals onthaalouder of huisoppas zijn.

Freelance copywriter

Voor wie graag schrijft, is het internet een gedroomde plaats om een centje bij te verdienen. Copywriters kunnen kiezen uit een uitgebreid aanbod aan onderwerpen om over te schrijven, zoals teksten voor een krant, voor tijdschriften en voor radio of tv. Het kan dan gaan om interviews, reportages, documentaires of eenvoudigweg zelf geschreven teksten. Je kan je eigen onderwerpen kiezen of je kan opdrachten voor teksten vragen. In dat geval maak je teksten op bestelling.

Teksten vertalen

Als je goed bent in een bepaalde taal, zoals bijvoorbeeld Engels of Frans, dan is vertaalwerk uitstekend geschikt om van thuis uit geld bij te verdienen. Bied bijvoorbeeld je talenkennis aan via advertenties, of doe een beroep op mondelinge reclame. Vaak vind je ook advertenties van mensen die hun teksten willen laten vertalen, zoals bijvoorbeeld een eindverhandeling voor school.

Artikelen schrijven

Je kan ook artikelen met een informatief karakter schrijven voor informatieve websites zoals infonu of voor nieuwssites. Bij je teksten kan je dan advertenties laten plaatsen waardoor je inkomsten kan genereren. Bij elke klik van een bezoeker op de advertentie bij jouw artikel kan je online geld verdienen. De artikelen kunnen gaan over de dingen die jou interesseren, zoals je hobbies, je favoriete onderwerpen, of over specifieke gebeurtenissen uit het wereldnieuws. In dat laatste geval moet je ervoor zorgen dat je steeds goed op de hoogte bent van de nieuwsfeiten.

Geld verdienen met bloggen

Een blog is als het ware een dagboek dat je bijhoudt via het internet. Door interessante teksten te schrijven en eventueel foto's te plaatsen kan je je blog aantrekkelijk maken zodat je zo veel mogelijk bezoekers kan lokken. Doordat bezoekers van je blog op advertenties klikken kan je ook hier een extra centje mee bijverdienen. Belangrijk bij blogging is dat je je blog actueel en interessant moet houden om voldoende bezoekers te krijgen.

Marktonderzoek

Als je sociaal aangelegd bent en goed kan communiceren per telefoon, dan is marktonderzoek iets voor jou. Bedrijven, instanties en organisaties vragen marktonderzoeken aan die gericht zijn op bepaalde doelgroepen. Aan de hand van vragenlijsten kan je de personen via de telefoon interviewen en de verkregen informatie doorgeven aan de opdrachtgever van het marktonderzoek. Vaak worden ook opiniepeilingen op deze manier georganiseerd.

Enquêtes invullen

Thuiswerk dat ongeveer in dezelfde lijn ligt, is het invullen van enquêtes. Je kan je inschrijven op bepaalde sites om enquêtes toegestuurd te krijgen die je dan tegen een bepaalde vergoeding invult. Je wordt dus gewoon betaald om vragen te beantwoorden. Vaak kan je door het invullen van enquêtes ook allerlei prijzen winnen.

Thuiswerk: huisoppas

Er bestaat ook thuiswerk dat je kan doen in het huis van iemand anders. Zo zijn er mensen die bijvoorbeeld afwezig zijn voor een lange tijd en hun huis in betrouwbare handen willen laten wanneer ze weg zijn. Sommige mensen gaan bijvoorbeeld voor enkele maanden overwinteren in het zuiden en zoeken voor die periode een huisoppas om tegen een vergoeding alles in goede banen te leiden. Zo zorgt een huisoppas voor een goed beheer en onderhoud van het huis en eventueel ook voor de huisdieren.

Onthaalouder

Als je graag met kinderen bezig bent, dan is onthaalouder een mogelijkheid om wat extra geld bij te verdienen. Spreek duidelijk met de ouders af wanneer je de kinderen kan opvangen en hoeveel je wilt betaald worden voor je goede zorgen. Je zorgt gewoon voor de kinderen in je eigen huis, en dit terwijl de ouders zijn gaan werken. Ook kan je bijvoorbeeld alleen naschoolse opvang organiseren, of je richten tot een bepaalde leeftijdsgroep.

Lesgeven

Ben je goed in muziek of taal en wil je je kennis en vaardigheden graag doorgeven, dan kan je muzieklessen en/of taallessen geven. Je kan een aardig centje bijverdienen door bijvoorbeeld enkele uren per week studenten kennis bij te brengen over een bepaalde taal. Ook het aanleren van een bepaald muziekinstrument aan kinderen of scholieren kan interessant zijn. Spreek een aanvaardbare prijs af per uur en maak duidelijk wat je de leerling precies kan bijbrengen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Geld verdienen met thuiswerkGeld verdienen met thuiswerkKun je geld verdienen met thuiswerk of is al het thuiswerk onbetrouwbaar? Thuiswerk kan zeker een goede inkomstenbron zi…
Is het mogelijk om geld te verdienen met internet?Vanuit huis geld verdienen met internet is niet moeilijk. Er zijn veel beschikbare opties voor thuiswerk, waar je alleen…
Snel geld verdienen met thuiswerk mogelijk?Snel geld verdienen met thuiswerk mogelijk?Je hebt het vast wel eens gezien: aanbieders voor thuiswerk die vaak duizenden euro’s per maand beloven. Veel mensen dro…
Snel geld verdienen met thuiswerkSnel geld verdienen met thuiswerkBinnen de thuiswerkbranche worden vaak gouden bergen beloofd, gouden bergen geld wel te verstaan. Helaas gaat dit lang n…

Reageer op het artikel "Geld verdienen met thuiswerk: de soorten thuiswerk"

Infoteur: Verdanov
Laatste update: 30-10-2016
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Geld
Special: Online geld verdienen
Schrijf mee!