InfoNu.nl > Financieel > Geld > Soorten creditcards ING Bank: bestedingslimieten en kosten

Soorten creditcards ING Bank: bestedingslimieten en kosten

Soorten creditcards ING Bank: bestedingslimieten en kosten Om overal ter wereld gemakkelijk en vlot te betalen is een kredietkaart de ideale oplossing. De ING Bank biedt drie mogelijkheden aan om in binnen- en buitenland je financiële verrichtingen vlot te laten verlopen: de "klassieke" ING Creditcard, de Platinumcard en de Studentencard. Om overal ter wereld handig te kunnen betalen, geld op te nemen aan een automaat of een auto te huren zijn de creditcards van ING Bank erg praktisch. Voor de Platinumcard kan je zelfs een bestedingslimiet tot 20.000 euro aanvragen. Wat zijn de bestedingslimieten, de kosten en de mogelijkheden van de respectievelijke creditcards van ING Bank?

Kredietkaarten ING Bank

Veilig en handig

Als je klant bent bij de ING Bank kan je kiezen uit drie soorten creditcards: de "klassieke" Creditcard, de Platinumcard en de Studenten Creditcard. Deze kredietkaarten kan je zowel in binnen- als buitenland zorgeloos gebruiken als betaalmiddel bij financiële transacties. Zowel in de klassieke Creditcard als de Platinumcard en de Studentencard is een chip ingebouwd ter beveiliging. Hierdoor wordt de veilligheid van je geldtransacties gegarandeerd. Als je een betaling wil doen, dan bevestig je je betaling met je geheime pincode.

Wereldwijd betalen

Met al deze creditcards van ING kan je over de hele wereld betalen in hotels, restaurants en winkels. Ook kan je bijvoorbeeld de huur van een wagen betalen met creditcard of geld opnemen aan geldautomaten wereldwijd en aan wisselkantoren en bankkantoren. Deze creditcards kan je trouwens ook gewoon online gebruiken om betalingen te doen.

Soorten creditcards ING

ING Creditcard

Bestedingslimiet
De "klassieke" Creditcard van de ING Bank biedt een bestedingslimiet tot 5.000 euro per maand. Bovendien ben je dankzij deze creditcard tot 180 dagen na de aankoop van een product verzekerd tegen schade, diefstal en verlies. Heb je iets met deze Creditcard aangekocht dat schade opgelopen heeft, dan kan je contact opnemen met de klantenservice van ING om te kijken hoe de schade kan vergoed worden.

Kosten
De afrekening van de Creditcard kan je één maal per maand laten gebeuren via je betaalrekening maar je kan ook gespreid betalen. In dat geval betaal je wel 5% rente op het openstaande bedrag, waarvoor een minimum van 45 euro geldt. Opvallend is dat je bij schade, diefstal of verlies van de Creditcard volledig door de ING Bank vergoed wordt (tenzij je zelf fraude pleegt of blijk hebt gegeven van kwaad opzet of grove nalatigheid). Deze kaart kost 17,40 euro per jaar.

ING Platinumcard

Bestedingslimiet
De ING Platinumcard wijkt op bepaalde vlakken lichtjes af van de klassieke Creditcard. Zo is er een bestedingslimiet van 5.000 euro tot maar liefst 20.000 euro, en dit in stappen van 500 euro. Daarnaast geldt de aankoopverzekering tot 365 dagen na de aankoop van het product, dus ongeveer het dubbel van de Creditcard. Bijzonder aan de Platinumcard is dat je wanneer je een auto huurt met deze kaart je verzekerd bent tot 500 euro voor je eigen risico. Veroorzaak je schade aan de huurauto dan betaalt ING deze schade dus terug tot een maximumbedrag van 500 euro.

Kosten
Ook kan je genieten van een vluchtvertragingsverzekering en word je vergoed voor de kosten van hulpverlening in het buitenland wegens ziekte. Voor de maandelijkse terugbetalingen van de uitgaven van de Platinumcard gelden dezelfde regels als voor de Creditcard. De kosten van de Platinumcard bedragen 45,50 euro per jaar.

ING Studentencard

Voor de ING Studentencard gelden min of meer dezelfde voorwaarden als voor de Creditcard, behalve dat de bestedingslimiet 1.000 euro is en dat je de uitgaven maandelijks in één keer moet terugbetalen. De Studentencard is zoals de naam zegt in het bijzonder gericht op studenten en jongeren en kost 12,50 euro per jaar.

Betalingenoverzicht creditcards

De ING Bank voorziet de mogelijkheid om steeds een overzicht van je betalingen te raadplegen, zodat je een globaal beeld krijgt van je transacties. Dit kan via een staat van uitgaven die je elke maand wordt toegestuurd, maar ook via Home Bank, via Self Bank of Phone Bank. Je kan zelfs vragen om je staat van uitgaven te kunnen bekijken via je mobieltje.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
ING Creditcard: aanvragen, rente en kostenMet een ING Creditcard, ING Platinumcard of een ING Studentencard kunt u wereldwijd bij alle MasterCard acceptatiepunten…
MasterCard Creditcard: waar aanvragen?MasterCard Creditcard: waar aanvragen?De creditcards van MasterCard behoren tot de meest gebruikte ter wereld. Voor vele mensen is een creditcard een ideale b…
Visa Creditcard: waar aanvragen?Visa Creditcard: waar aanvragen?De meest gebruikte creditcards ter wereld zijn de Visa creditcards. Visa creditcards zijn te verkrijgen via Internationa…
Visa of Mastercard: hoe kan je een creditcard aanvragen?Visa of Mastercard: hoe kan je een creditcard aanvragen?In tijden van crisis gaan banken voorzichtiger om met aanvragen voor kredietkaarten. Ze willen immers absoluut vermijden…
Bronnen en referenties
  • https://www.ing.nl/particulier/betalen/creditcards/index.html, bezocht op 10/10/2015.

Reageer op het artikel "Soorten creditcards ING Bank: bestedingslimieten en kosten"

Infoteur: Verdanov
Laatste update: 13-10-2016
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Geld
Special: Creditcards
Schrijf mee!