InfoNu.nl > Financieel > Geld > AcceptEmail vervangt AcceptGiro

AcceptEmail vervangt AcceptGiro

AcceptEmail vervangt AcceptGiro De AcceptEmail als e-factuur rukt steeds meer op. Papieren nota’s zijn al behoorlijk uit de tijd en we zien steeds meer digitale nota’s. Daar is nu het gemak van de AcceptEmail bijgekomen. Facturen versturen per email en niet meer in de brievenbus. De voordelen en nadelen van de AcceptEmail, iDeal en PayDutch op een rij. Kies ook voor digitaal factureren. Kies ook voor veilig betalen en kopen op het internet met PayDutch.

Internetbankieren

In Nederland heeft internetbankieren een grote vlucht genomen. Er zijn grote voordelen bij internetbankieren, minder kosten en een groot gebruiksgemak. Natuurlijk zijn er ook risico’s wanneer de pc niet veilig is, maar de campagne 3keerkloppen probeer ook daar wat aan te doen. Ongeveer vijf miljoen Nederlanders internetbankieren.

Acceptgiro

De papieren Acceptgiro is uit 1977, ruim dertig jaar geleden. De acceptgiro wordt nog steeds massaal gebruikt en verstuurd. Momenteel gaat het nog om circa 170 miljoen stuks. Toch is te verwachten dat dit aantal binnenkort sterk omlaag gaat. Zo zien we dat automatische incasso’s stijgen naar grofweg 1,2 miljard stuks, ongeveer 50 procent meer dan in 2000. En de concurrentie neemt verder toe met de digitale nota’s en de AcceptEmail.

AcceptEmail en e-factuur

De AcceptEmail als e-factuur ontvangt u, zoals de naam al aangeeft, per email. Het is een e-mail factuur, die zo in elkaar zit dat u daarmee online kunt betalen met iDeal. Alle gegevens zijn ingevuld. Het is een kwestie van de link aanklikken en de rest gaat bijna vanzelf. Natuurlijk moet u ook hier zorgen dat uw pc veilig is om fraude als phishing van uw persoonlijke bankgegevens te voorkomen. Groot voordeel boven de acceptgiro in combinatie met internetbankieren is dat alles al voor u is ingevuld. De kans op fouten is daarmee veel kleiner, en het kost minder tijd. Bovendien bekijkt bijna iedereen regelmatig zijn e-mails, zodat vergeten te betalen minder vaak zal voorkomen. Tot slot is de AcceptEmail gratis, terwijl steeds meer bedrijven voor een gewone acceptgiro wel geld in rekening brengen. iDeal kan momenteel worden gebruikt via een internetrekening bij de Rabobank, ING, ABN Amro, Fortis Bank en SNS Bank.

Voordelen van de AcceptEmail

Enkele voordelen van de AcceptEmail voor het bedrijf:
  • Snelle manier van betalen.
  • Lagere kosten, zowel direct als indirect.
  • Kans op fouten is veel kleiner met de AcceptEmail dan bij de traditionele acceptgiro.
  • Een AcceptEmail is een definitieve manier van betalen. Storneren, een incasso terugboeken is niet mogelijk.

PayDutch

PayDutch is een tweede betaalmethode, die niet gratis is en wordt gebruikt voor betalingen bij web aankopen. Voordeel is wel dat bij PayDutch het geld eerst via iDeal naar een tussenrekening gaat, waar het 7 dagen wordt vastgehouden. Als de consument zich tussentijds bedenkt, kan het geld worden teruggestort. Voor de tussenkomst van PayDutch moeten de verkoper en de koper momenteel €0,50 betalen. De koper en verkoper gaan beide naar deze site en kiezen op de homepage voor de optie “Ik ben koper” respectievelijk “Ik ben verkoper”. De koper vult zijn persoonlijke gegevens in, een mobiel nummer en enkele gegevens over het te kopen product. Daarna krijgt de koper per sms een transactiecode. Daarna gaat hij naar PayDutch en betaalt het verschuldigde bedrag via iDeal. PayDutch houdt dit bedrag vast totdat de koop is bevestigd. Zo is het bedrag veilig geparkeerd bij PayDutch totdat de koper aangeeft dat goederen ook zijn ontvangen.

Veiligheidstips

Tot slot nog enkele tips om de veiligheid te vergroten:
  • Bekijk een ontvangen e-mail altijd goed op zijn betrouwbaarheid en bedenk dat een financiële instelling u nooit per mail zal vragen om inloggegevens, pin codes of tan codes.
  • Bekijk de webpagina, de url’s en de aangegeven links altijd goed.
  • Beveilig de computer met een actuele goede firewall, antivirusprogramma en antispyware software.
  • Let er op dat uw transacties verlopen via een beveiligde pagina met https, een slot of sleuteltje in de statusbalk. Overigens werd onlangs in Duitsland de beveiliging van het slot gekraakt.
  • Vertrouwt u de site niet, koop daar dan niets en vul niets in.

Slot AcceptEmail vervangt acceptgiro

De AcceptEmail wordt nu al volop gebruikt door uitgevers, webshop, telecombedrijven, verzekeraars. Het is een kwestie van tijd, en we betalen bijna alles via de AcceptEmail. Simpel, praktisch, overzichtelijk en 24 uur per dag mogelijk. Wat wilt u nog meer.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Internetbankieren, Rabobank komt met kleine iDealInternetbankieren, Rabobank komt met kleine iDealHet kopen op het internet raakt in ons land steeds meer ingeburgerd. Internetbankieren groeit in Nederland als kool. Als…
Betaalmanieren in het betalingsverkeerGeef mij jouw mooiste kip dan krijg jij van mij een konijn. Die zogenaamde ruilhandel was ooit een manier van betalen to…
Het gevaar van internetbankierenHet gevaar van internetbankierenInternetbankieren biedt veel gemak, maar het brengt ook extra gevaren met zich mee. Zodra iemand beschikt over uw inlogg…

Reageer op het artikel "AcceptEmail vervangt AcceptGiro"

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 23-03-2017
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Geld
Special: Finbox
Schrijf mee!