InfoNu.nl > Financieel > Geld > Geld verdienen met Infonu

Geld verdienen met Infonu

Er zijn veel manieren om via internet geld te verdienen. Het één werkt beter dan het ander. Zelf heb ik al aan menig programma meegedaan waarbij je e-mails kreeg waar je op kon klikken en waar je dan vervolgens geld voor kreeg. Ik heb dit geld nooit echt gezien, zo weinig bracht het op en soms werd het gewoon niet uitbetaald. Dat is met Infonu anders, heb ik zelf de ervaring. Maar hoe werkt dit nu?

Aanmelden bij Infonu

Om te beginnen met geld verdienen via Infonu, moet je je eerst aanmelden. Via je e-mail adres maak je een account aan en dan kun je meteen beginnen! Je schrijft een artikel over een interessant onderwerp en plaatst dit door links boven in het venster (als je ingelogd bent) op artikel toevoegen te klikken. Je voert hier de titel, keywoorden (woorden waarop zoekmachines jouw artikel kunnen vinden), rubriek, inleiding en het artikel in, klikt op toevoegen en je artikel staat online.

Aanmelden bij Google Adsense

Nu je een artikel online hebt staan kan het geld verdienen beginnen. Helaas moet je je hiervoor nog ergens anders aanmelden, Infonu loopt namelijk via Google Adsense, een advertentieprogramma van Google, daarom is dit ook 100% betrouwbaar. Google betaalt zeker uit, anders zou het haar naam namelijk ernstig schenden. Aanmelden bij Google Adsense en richtlijnen met betrekking tot het aanmelden staan aangegeven nadat je bent aangemeld in diverse tutorials.

Rekening controleren

Als je je gegevens ingevuld hebt bij Google Adsense zal er gevraagd worden op welke manier je je rekeninggegevens wilt controleren. Ik heb dit zelf laten doen door hen een klein bedrag over te laten schrijven naar mijn rekening. Dit komt zo’n 2 weken later aan.

100 dollar verdienen

Geld verdienen gaat bij Google Adsense in dollars. Geld dat je verdient wordt uitbetaald als het minimaal 100 dollar is. Verdien je dit in de 1e maand niet (wat heel waarschijnlijk is), dan neem je het verdiende geld gewoon mee naar de volgende maand. Als dit samen wel 100 dollar is wordt het uitbetaald.

Uitbetalingen bij Google Adsense

Heb je in februari de 100 dollar bereikt, dan wordt dat geld ergens na 25 maart op je rekening bijgeschreven, gewoon in euro’s. Gebeurt dit niet, dan zit er waarschijnlijk ergens een foutje en moet je even contact met Google Adsense opnemen.

Verdere weetjes over Infonu

Specials

Verschillende artikelen over hetzelfde soort onderwerp kun je in een zelf aan te maken special zetten. Dit doe je door aan de linkerkant van je Infonu account op specials te klikken.

Referrals

Referrals zijn mensen die zichzelf via jou aangemeld hebben bij Infonu. Dit biedt voor jou grote voordelen, jij krijgt namelijk 5% van hun inkomsten. Dit houdt in dat 5% van de weergegeven advertenties voor jou geld opbrengen.

Infoteurpagina

Als je artikelen schrijft voor Infonu heet je een infoteur. Iedere infoteur heeft een eigen infoteurpagina. Die van jou kun je zien door jou inlognaam van Infonu met daarachter .infoteur.nl in te tikken in de adresbalk van internet. Aanpassen van je pagina kan ook, in het linker menu onder infoteurpagina op instellingen klikken.

Kanaalcode’s

Als je veel artikelen, specials, referrals en een goed lopende infoteurpagina hebt is het handig om kanalen aan te maken. Met een kanaal kun je in Google Adsense zien waar je de meeste inkomsten van genereert. Even als voorbeeld mijn account; ik heb nu 4 kanalen aangemaakt. 1 Voor al mijn artikelen, 1 voor mijn specials, 1 voor mijn referrals en 1 voor mijn infoteurpagina. Ik kan nu, als ik inlog in Google Adsense, zien dat de meeste inkomsten voor mij komen van mijn artikelen.

Kanaalcode’s aanmaken

Dit doe je door eerst in te loggen in Google Adsense, vervolgens volg je de volgende stappen;
  • Klik, in je account, op Adsense instellingen,
  • Onder ‘adsense instellingen’ zie je nu Kanalen staan, klik hier op,
  • Je bent nu op de pagina waar je kanalen aan kunt maken en ze een naam kunt geven,
  • Klik op Nieuwe aangepaste kanalen toevoegen en typ de namen in van de kanalen die je wilt aanmaken. Zorg er voor dat deze namen relateren aan wat er in de kanalen komt, dus voor mijn dieren artikelen zou ik de naam ‘dieren’ nemen,
  • Zodra je je kanalen hebt aangemaakt, klik je boven, onder ‘adsense instelingen’ op Producten,
  • Klik achtereenvolgens op Google Adsense voor inhoud en enkele pagina.

Nu zie je boven in beeld je kanalen en onderin een vak met code’s er in. Klik je nu op het woord toevoegen, achter een kanaal, dan zie je dat er in dit vak een code bij komt. Deze code moet je invoeren op je Infonu account, op de volgende manier;
  • Log in op je infonu account,
  • Klik op Adsense kanalen,
  • Plak achter Adsense kanaalcode de code die je op Google Adsense hebt gekopieerd en typ daaronder de naam van het kanaal in,
  • Klik op toevoegen en je kanaal is toegevoegd!!

Artikelen, specials, infoteurpagina en referrals toevoegen aan een kanaal

Nu heb je verschillende kanalen aangemaakt, maar hoe voeg je dingen aan deze kanalen toe?

Artikelen

Als je een artikel aan het toevoegen bent, kun je een kanaal kiezen, vlak onder de keywords die je moet invullen.

Specials en Infoteurpagina

Bij specials en je infoteurpagina werkt dit bijna hetzelfde. Bij het invullen van een special (toevoegen artikelen, inleiding schrijven etc.) kun je, onder de keywords, weer een kanaalcode kiezen. Bij het bewerken van je infoteurpagina kun je helemaal onderaan een kanaal kiezen.

Referrals

Klik op referral informatie in je Infonu account, hier kun je een kanaal kiezen voor je referrals.
Gerelateerde artikelen
Geld verdienen onlineGeld verdienen onlineGeld verdienen online, wie wil dat nou niet? Op het internet zijn meerdere mogelijkheden om geld te verdienen. Zo kun je…
Geld verdienen met artikelen schrijvenGeld verdienen met artikelen schrijvenGeld verdienen met artikelen schrijven op internet is voor iedereen. Je kunt dit in de vorm van een weblog doen, maar ve…
Geld bijverdienen en of geld verdienen met je hobbyGeld bijverdienen en of geld verdienen met je hobbyWat is er nu leuker om geld te verdienen met je hobby? Geld verdienen met je hobby is met behulp van het internet ook mo…
Geld verdienen met artikelen schrijven: de beste sitesGeld verdienen met artikelen schrijven: de beste sitesHet is mogelijk om veel geld te verdienen met het schrijven van artikelen. Jij schrijft over onderwerpen die jou interes…
Geld verdienen met je receptenVeel mensen plaatsen heerlijke recepten op internet. Er zijn vele websites waar deze kunnen worden geplaatst. Het is ook…

Reageer op het artikel "Geld verdienen met Infonu"

Reacties

Michielvl (infoteur), 22-06-2011 16:47 #5
Heel informatief artikel voor mensen die overwegen om voor infonu te schrijven. Maar ik heb 1 vraagje; moet je belastingen betalen op de inkomsten die je via google adsense genereert? Reactie infoteur, 27-06-2011
Uiteraard. In Nederland moet je belastingaangifte doen over alle inkomsten die je hebt en dus ook over de inkomsten via Google Adsense.

Maarten- (infoteur), 26-10-2010 23:04 #4
Ik zie ook geen producten staan…

Vincentbolland (infoteur), 01-11-2009 22:16 #3
Ik zie nergens producten staan onder het kopje instellingen.

Rakker126 (infoteur), 20-11-2008 20:44 #2
Je hebt het erg goed beschreven!

Enza_9o- (infoteur), 06-04-2008 16:14 #1
Lobke dat heb je goed uitgelegd! Dank jewel!
Groetjes, Enza_90-

Infoteur: Lobke
Gepubliceerd: 05-03-2007
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Geld
Reacties: 5
Schrijf mee!