InfoNu.nl > Financieel > Geld > Enquetes invullen en geld verdienen

Enquetes invullen en geld verdienen

Enquetes invullen en geld verdienen Rijk worden van achter je computer doe je alleen door grote risisco te nemen. Lekker wat bijverdienen kan echter op veel verschillende manieren, en een daarvan is het invullen van enquetes die je via de e-mail binnen krijgt. Dit kan soms best uit de hand lopen als je bij veel websites bent aangesloten, maar je leert al snel de juiste sites er uit te pikken.

Enquetes invullen

De enquetes die je invult hebben verschillende beloningssystemen. Je hebt ze waar je betaald krijgt per vraag, waar je betaald krijgt per geheel ingevulde enquete en die waarbij je punten spaart die je kan laten uitbetalen als je op 10 of 20 euro komt. Bij andere bureau's spaar je juist punten die je kunt inwisselen voor producten. Je krijgt dus producten als betaling, maar ik feite zou je die weer door kunnen verkopen. Soms krijg je voor het invullen een gratis staatslot of kraslot die je nog grotere prijzen op kan leveren. Ook zijn er website waar je enquetes in kunt vullen in ruil voor een lot in een loterij die maandelijks of per kwartaal gehouden wordt. Zo kun je snel geld verdienen met thuiswerk zonder risico's te lopen of ergens aan vast te zitten, het is zeer flexibel. Hier onder vind je een uitgebreid overzicht van de beschikbare websites met marktonderzoek, enquetes, smaaktesten etc.

Ciao Surveys

Ciao Surveys is een website die je relatief vaak zal benaderen voor het invullen van een enquete. Het gebeurt echter ook regelmatig dat je doorklikt naar de vragenlijst en dat je een mededeling krijgt dat je op basis van je profielgegevens niet tot de doelgroep behoort. Het is vervelend dat ze dit niet eerder kunnen zien en je de mail kunnen besparen. Soms krijg je wel 5 euro voor een enquete van een half uur, maar ook wel eens 0,75 euro voor 20 minuten. Zo kun je wel zelf bepalen of het je de moeite waard lijkt. Ze sturen geen herinneringsmail, niet ingevuld, jammer dan. Dit is opzich wel fijn. Uitbetaling kan je aanvragen als je de grens van 10 euro bereikt hebt.

Intromart Gfk

Dit is echt een fijn systeem. In feite verdien je geld op twee manieren: het invullen van enquetes over diverse onderwerpen. Hier krijg je ook af en toe een screenings vragenlijst voor. De tweede manier is het invullen van de programma's die je op tv gekeken of op de radio beluisterd hebt. Voor het laatstgenoemde krijg je 2 euro per maand als je in een maand 10 vragenlijsten hebt ingevuld en je naam gaat in een grote ton waarna er per kwartaal een verloting van kleine en grote geldprijzen is. Het invullen van de tv-vragenlijst kost meestal minder dan een minuut. Je kunt er dagelijks een mail over krijgen of het in je favorieten zetten en er dagelijks zelf aan proberen te denken. De uitbetaling gaat in iris cheques, bonnen van Bol of een andere cadeaubon. De bonnen worden meestal opgestuurd vanuit Duitsland en dit gaat meestal vrij snel.

Opinieland

Opinieland werkt met een systeem van verloting van zowel geldprijzen als producten. De enquetes zijn gevarieerd en je wordt redelijk vaak benaderd om mee te doen. De aangeboden vragenlijsten komen van verschillende aanbieders en zullen er dus steeds anders uit zien. Vul je een enquete niet in dan krijg je nogmaals de mail met de vraag of je het niet toch nog wil invullen. Dit kan dus ervaren worden als opdringerig.

Panelwizard

Panelwizard is een zeer heldere site, je inkomsten staan vast: 10 cent per vraag. Die enkele keer dat van hiervan wordt afgeweken wordt dit van te voren aangegeven. Enquetes zijn vaak kort en je wordt niet vaak benaderd. Ongeacht je verdiensten zijn er twee uitbetaal-momenten in het jaar: in januari en in juli. De vragen zijn vaak meerkeuze dus je hoeft zelf weinig te typen. De inkomsten zijn redelijk hoog voor de moeite die het kost.

BlauwNL

De enquetes van BlauwNL komen vrij onregelmatig, maar zijn wel fijn. Hier wordt gebruik gemaakt van een verloting als beloning die verbonden is aan een enquete. Zo maak je telkens kans op bijvoorbeeld een digitale camera, een telefoon, een voetbalbon of een televisie. Er wordt altijd aangegeven hoe lang je bij benadering doet over het invullen van een onderzoek.

Test&Vote

Test&Vote is vrij divers. Je vult er vragenlijsten in, maar kan op de website ook snel je mening geven over een stelling en hier punten voor ontvangen. Je kunt je ook opgeven voor het testen van een product. Hier worden dan een aantal mensen voor uitgekozen. In ruil voor je antwoorden krijg je punten waarmee je loten kunt 'kopen' voor een verloting met geldprijzen. Als lid krijg je relatief veel uitnodigen voor deelname aan onderzoeken. De uitbetaling is in een cadeaubon naar keuze.

GlobalTestMarket

Bij Global Test Market spaar je voor punten die per stuk 5 dollar cent waard zijn. Heb je 1000 punten dan kun je een cheque voor $50 aanvragen die je dan wordt toegezonden en die je zelf moet verzilveren. Voor de meeste enquetes krijg je tussen de 5 en de 50 punten. Je bent dus een behoorlijke tijd bezig met sparen. Misschien gokken ze erop dat je eerder opgeeft dan dat je de 1000 punten bereikt hebt. Sommige enquetes duren behoorlijk lang en dit wordt niet in de mail aangegeven.

Jouw Mening

Jouw Mening werkt een beetje volgens hetzelfde principe als Ciao, de vragenlijst zitten echter wel steeds in dezelfde digitale omgeving. Het fijne is dat bij de meerkeuzevragen, die het grootste gedeelte van het onderzoek vormen, je meteen doorgaat naar de volgende vraag zonder op een knop 'volgende' te klikken, dat scheelt de helft van het klikwerk! Meestal krijg je tussen de 50 cent en 4 euro per enquete. Uitbetaling gebeurt in de vorm van een Iris Cheque.

Deeluwmening.nl

Bij Deeluwmening.nl wordt je gevraagd om zeer gebruiksvriendelijke enquetes in te vullen. Er wordt altijd aangegeven hoe lang het invullen van de vragenlijst zal duren. De onderwerpen zijn uiteenlopend maar wat vaak terugkomt zijn onderzoeken over wonen, voorzieningen, de gemeente en boodschappen, maar ook andere thema's. Uitbetaling kan worden aangevragd bij het bereiken van een bedrag van 25 euro. Je kunt kiezen uit een aantal cadeaucheques.
Gerelateerde artikelen
Enquêtes invullen via internetEnquêtes via internet, zou u er één willen invullen of twijfelt u? In dit artikel kunt u informatie vinden over de versc…
Geld verdienen met enquêtes: de beste sitesGeld verdienen met enquêtes: de beste sitesMet het invullen van enquêtes kun je veel geld verdienen. Het is een leuke manier om snel een extra inkomen te verwerven…
Thuiswerk via enquêtes invullen voor geldHet invullen van enquêtes, oftewel vragenlijsten, is een vorm van thuiswerk. Het is voor zowel jong als oud en je hoeft…
Online betaalde enquêtes invullen: voordelen en nadelenOnline betaalde enquêtes invullen: voordelen en nadelenHet aantal aanbieders van online enquêtes loopt in de tientallen. Sommige websites beloven gouden bergen (tot 5 euro per…
Geld verdienen met internetGeld verdienen met internetEr valt veel geld te verdienen met internet. Zo kun je een eigen website of webshop maken, mailtjes beantwoorden, andere…

Reageer op het artikel "Enquetes invullen en geld verdienen"

Infoteur: Dessal
Laatste update: 17-12-2008
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Geld
Schrijf mee!