InfoNu.nl > Financieel > Geld > Goedkoop grenzeloos shoppen

Goedkoop grenzeloos shoppen

Goedkoop grenzeloos shoppen Vanuit je luie stoel kun je goedkoop shoppen in het buitenland. Je hoeft er niet heen om iets te kopen. Virtueel winkelen doe je op het internet. Soms moet je wel van tevoren even wat dingen regelen maar daar hoef je niet voor de deur uit. De dollar stijgt wel weer maar nog steeds kun je in de VS je slag slaan. Ook in andere eurolanden kun je vaak voordeliger terecht. Mogelijkheden genoeg dus om grenzeloos te shoppen.

Verenigde Staten

Bijna iedereen heeft wel eens op het internet gewinkeld omdat het zo simpel is. Je klikt op de bewuste website een product aan, legt het in het winkelwagentje, maakt een betaalkeuze, meestal per creditcard, en een paar dagen later wordt het pakje keurig thuis afgeleverd. Alleen als je dat in de Verenigde Staten doet wil dat niet altijd lukken. Ongeveer een jaar geleden zag ik een prachtige jazzgitaar van het merk d’Angelico. Daar is in Europa nauwelijks aan te komen. Ik besloot er één te kopen maar bij het afrekenen kreeg ik een melding van deze strekking: ,,We’re sorry, we don’t deliver this product to your country’’.

Postadres

Via een omweg is er een oplossing. De mogelijkheid bestaat om een postadres te openen in de Verenigde Staten en dan zijn er geen beperkingen meer om artikelen te kopen. MyUs geeft je een echt Amerikaans straatadres waar je artikelen naartoe kunt sturen. Bedrijf of particulier, dat maakt geen verschil. Je vult gewoon het Amerikaanse afleveradres in waar de pakjes probleemloos en vaak zonder bijkomende portokosten naartoe worden gestuurd. MyUs zorgt dat de goederen vanaf dat adres met DHL naar Nederland worden verscheept. De kosten staan keurig in een tabel vermeld.

Goedkoop shoppen

Het kost wel iets maar daar staat tegenover dat jij verder niets hoeft te doen en de spullen verzekerd en binnen drie dagen bij je thuis worden afgeleverd. Zo’n adres kost nog geen 150 dollar per jaar maar dat loont de moeite als je veel in de VS shopt. De goederen zijn daar doorgaans goedkoper dan in Nederland. Wel bestaat de kans dat er achteraf btw betaald moet worden. MyUs is namelijk verplicht de waarde van de inhoud op het pakje te zetten. Dat is meestal de retailwaarde en niet de werkelijke verkoopwaarde. De douane controleert niet consequent de inhoud van de pakjes. Pakjes met een inhoud van minder dan 45 euro worden ongemoeid gelaten. Maar als je bij moet betalen is dat niet meer dan redelijk.

Zaventem Airport Brussel

Vanuit Brussel vlieg je goedkoper naar het buitenland dan vanuit Nederland. En als je eenmaal op Zaventem Airport bent kun je van de gelegenheid gebruik maken om het nieuwe shoppingcenter te bezoeken. Daar kun je het uitgespaarde geld voor de vlucht onmiddellijk uitgeven in een twintigtal shops. Alle grote internationale winkelketens zijn er te vinden, van schoenen- tot kledingzaken.

Groot-Brittannië

Hou je van designmeubelen maar vind je ze te duur dan is Vertigo in Groot-Brittannië de oplossing. De meubelen, lampen en onderdelen worden precies nagemaakt naar het originele model. De beste materialen worden gebruikt en kwaliteit is gegarandeerd. Ze hebben moderne designmeubelen van Charles en Ray Eames en hun meest succesvolle creaties, zoals de Eames Lounge Chair en de hele plastic diner-assortiment. Ook de beruchte Arne Jacobsen Egg and Swan stoelen, de Eero Aarnio Ball, Bubble en Egg Pod stoelen worden nagemaakt.

Alle topmerken voor ongeveer de helft van de prijs. Zie de website en het wordt snel duidelijk hoe het werkt.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Vertigo, MyUs

Reageer op het artikel "Goedkoop grenzeloos shoppen"

Infoteur: Bertvdw
Laatste update: 17-10-2015
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Geld
Special: Geld besparen
Schrijf mee!